קידום אתרי וורדפרס

הכירו את הכותבים:

רויטל ורד טבע ואורי ורד

מעל 15 שנים בתחום של בנייה וקידום של אתרי וורדפרס

רויטל ואורי

כדי להקל על הניווט יצרנו עבורך תוכן עניינים שיעזור לנווט בקלות במאמר על קידום אתר וורדפרס:

מה לדעתך הדברים שמשפיעים על איזה אתר יופיע ראשון בגוגל?

אם היו מבקשים ממך לקבוע מה הם הפרמטרים הכי חשובים כדי לקבוע איזה אתר יופיע ראשון בחיפוש גוגל? מה היית אומר.ת?

נשמח מאוד לשיתוף דעתך, למטה בתגובות!

קידום אתרים למקום ראשון: למה זה חשוב ועל מה זה באמת משפיע?

אנחנו מבלים מידי יום לא מעט זמן באינטרנט, כאשר חלק מהזמן מוקדש לחיפוש מידע בתחומים שאנחנו רוצים לדעת או לרכוש או להבין.

הבחירה של מנועי החיפוש (כמו גוגל) אילו אתרים יופיעו ראשונים, משפיעה עלינו, צרכני הידע והתוכן:

השפעה עלינו כגולשים

ההפניה של מנוע החיפוש לאתר מסוים, קובעת למעשה לאיזה מידע נחשף או איזה מוצרים נרכוש בסופו של דבר.  למעשה, הצבעת האמון הזאת יכולה להשפיע על דעת הקהל בכל מיני נושאים. לדוגמא:

  • אם בכל מיני תחומים יעלו תוצאות של פייק ניוז, –  חלק מהאנשים יכעסו וחלק מהאנשים (למרבה הצער) יאמינו למה שהם קוראים.
  • אחת הביקורות הנפוצות כיום גם על גוגל וגם על מדיות חברתיות, היא הצגה של אתרים שמטיפים לקיצוניות ולעיתים גם לאלימות. שוב למרבה הצער הדעות היותר קיצוניות מושכות תשומת לב  של כעס וחוסר הסכמה או קבלה של דעות קיצוניות.

כיון שהיום הדור הצעיר גולש באינטרנט ומחפש שם תשובות למגוון שאלות, לעיתים לנושאים מאוד חשובים,  הנושא של מה מופיע ראשון בחיפושים הוא קריטי וחשוב.

השפעה על בעלי עסקים

כל מי שמפרסם את עצמו באינטרנט מושפע בצורה דרמטית מהדרך בה הוא מופיע (או לא מופיע) ומוצג באינטרנט.

כל בעלי החנויות שיש להם גם אתר שבעזרתו הם מוכרים אונליין, מושפעים מהנוכחות שלהם בתוצאות החיפוש. חנות אונליין שלא תופיע בחיפושים, למעשה לא קיימת. רק חנות שתדע מה מחפשים הרוכשים הפוטנציאלים שלה (דרך מחקר מילות חיפוש) ותדע לקדם את המילים והביטויים האלה בחיפושים אורגנים, תופיע במקומות גבוהים ותקבל תנועה איכותית של רוכשים לאתר שלה.

קחו לדוגמא את  גרין קווין  – אוסף אטרקטיבי של מתנות אונליין – פריטי מעצבים, תכשיטים, מתנות, אביזרים לבית, גאדג'טים, גופי תאורה, תיקים, אקססוריז ועוד….

גרין קווין היא חנות מתנות פיזית בבנימינה וגם אתר חנות מתנות אונליין של של רות אלדד שמתמחה במתנות מעוצבות ומיוחדות לנשים גברים וכל המשפחה. רק לאחר כתיבה של מאמרים לבלוג של החנות עם ערך חשוב בתחום של עיצוב ובחירת מתנות החל האתר להופיע בחיפושים הקשורים לחנות מתנות. גוגל עשתה עבודה טובה כיון שיש חשיבות בחנויות לתת ערך נוסף ללקוחות מעבר לרכישה עצמה.

השפעה של פרסום ממומן על בעלי עסקים

לנו מפריעים הפרסומים הממונים של גוגל שמופיעים בצורה מאוד בולטת כולל תמונות גדולות וטקסטים מודגשים כאשר מחפשים מוצרים. למעשה נוצר מצב שאם יש לך חנות אונליין ואתה רוצה למכור, אתה חייב להפוך את גוגללשותפה שלך, דרך תשלום על קליק שמוביל לאתר. זאת לא שותפות הוגנת כי גם אם אף אחד לא רכש בסופו של דבר באתר ואין לך הכנסות, אתה עדיין צריך לשלם לגוגל עבור הקליק. זאת אומרת שגוגל תמיד מרוויחה בלי קשר לשאלה האם העסקים מרוויחים או מוכרים.

בדוגמא שלפניכם, כל מי שמופיע בתוצאות בחלק העליון של הדף ולכל אורך צד ימין, הם פרסומים ממומנים. למרות שווינשטפן (בירת חיטה גרמנית) היא לא בירת בוטיק ישראלית היא עולה בתוצאות.
נשאלת השאלה: למה?
התשובה היא  שהמפרסמים בחרו לפרסם את עצמם גם כאשר מחפשים משהו שאיננו קשור אליהם, וגוגל, שרוצה להרוויח, אישרה את הפרסום. לעומת זאת, מלכת הבירה שמתמחה בייצור של בירות בוטיק ישראליות ומשלוח בירות בוטיק לא מופיעה בכלל בחלק העליון של העמוד.גרי

השפעה של פרסום שלילי על בעלי עסקים

לפני כשבוע פנתה אלינו בעלת עסק שעוסקת בהדרכה וסיפרה שעלו באינטרנט כמה תגובות מאוד כועסות בקשר לעסק שלה. אין לנו באמת מושג עם הביקורות האלו נכונות או לא… מה שברור הוא:

  • הביקורות די קיצוניות
  • הביקורות מופיעות ראשונות כאשר מחפשים את העסק שלה
  • הפרסום של הביקורת פוגע מאוד בעסק שלה

האם זה בסדר שגוגל נותנת מקום ראשי כל כך לביקורות. לדעתנו לא (מה דעתכם? מוזמנים לכתוב למטה בהערות).

אם מבצעים חיפוש ישיר אחרי עסק מסוים, הוא צריך להופיע ראשון ולא ביקורות עליו. יצא לנו להכיר הרבה מאוד עסקים שיש להם הרבה ביקורות חיוביות ברשת. אף פעם לא ראינו את הביקורות החיוביות מופיעות לפני העסק עצמו בחיפושים.

מה הם הדברים הכי חשובים לנו (דעה אישית...) בקידום אתרים שמשפיעים על הקידום של האתר?

לפני שנדבר על מה אנחנו תופסים כחשוב בנושא של קידום אתרים אורגני, נציין שאם זה היה תלוי בנו, דבר ראשון היינו מקטינים את נפח החשיפה של קידום ממומן בגוגל, או לפחות מאפשרים להורים לחסום קידום ממומן עבור ילדים.

בנוסף, נראה לנו מאוד חשוב שיוקם גוף בלתי תלוי שיבדוק את הנושא של אתרים / עמודים / סרטונים שמכילים פייק ניוז או דעות קיצוניות שמטיפות לפילוג / קיצוניות / אלימות מילולית או פיזית ויפסיק את ההופעה שלהם במקומות גבוהים בחיפושים בגוגל. אנחנו מאמינם שגוגל מרוויחה המון כסף מפרסומות ויש לה אחריות לבדוק נושאים מסויימים קצת יותר לעומק.

אם היו נותנים לנו לקבוע את הדברים הכי חשובים כדי להרכיב את האלגוריתם של מנוע החיפוש באינטרנט היינו מתייחסים לפרמטרים הבאים:

  1. זמן טעינה – במיוחד בסלולרי זה ממש בזבוז זמן לנסות להיכנס או לגלוש באתר מאוד איטי. חשוב שהאתרים שמופיעים ראשונים בחיפוש יטענו מהר.
  2. תוכן מקורי, מעניין ובעל ערך הוא שמבדל אתר איכותי שיש להציגו במקומות הראשונים. זהו פרמטר מאוד חשוב. כשמחפשים מידע או תוכן, רוצים להגיע לאתר שייתן ערך אמיתי. אם כתבנו בגוגל שאלה אנחנו באמת רוצים לקבל תשובה ובסוף נקבל עוד טיפים או מידע חשוב אחר, זה מעולה.
  3. חלוקה ברורה של התוכן חשובה מאוד בקריאה של מאמר או הסבר. חשוב להציג בצורה ברורה את ראשי הפרקים החשובים, כך אפשר להבין מהר על מה מדבר המאמר.
    אם מגיעים לעמוד עם תוכן מעניין אבל כל הטקסט כתוב בבלוק אחד ארוך ומתמשך בלי חלוקה, זה מאוד מקשה על הקריאה – במיוחד אם מחפשים תוכן ספציפי. תחשבו על ספר שלא מחולק לפרקים – זה לא כייף.
    שמנו לב שבעמודים שיש בהם תוכן ענייניים, גוגל לפעמים מקפיצה בדיוק לחלק בו התעניינו, זה מעולה.

    לדוגמא כאשר מחפשים בגוגל מידע בקשר ל – מהם היתרונות והחסרונות בלקדם את אתר הוורדפרס שלך לבד? גוגל מקפיצה ישר לפסקה המתאימה בתוך מאמר מאוד ארוך באתר של muchmore.

  4. הוספה של סרטונים, תמונות, דיאגרמות וכו' הן נקודת בונוס חשובה, במיוחד אם הגרפיקה עוזרת להבנה מהירה של התוכן.

כדי לתת סיכום ויזואלי קצר…  הוספנו דיאגרמה קטנה שמדגישה את הנקודות העיקריות של מה שנכתב כאן.

קידום אתרי וורדפרס - מה הכי חשוב

איך גוגל יכולה למדוד את מה שבאמת חשוב?

אם נצא מנקודת הנחה שיש קשר בין הפרמטרים שנראים  הכי חשובים בקביעה איזה אתר אמור להופיע ראשון לבין מה ש GOOGLE עושה בפועל, אז השאלה החשובה היא איך GOOGLE יכולה למדוד את הפרמטרים האלה?

מהירות האתר

מהירות טעינה של האתר זה משהו שברור שגוגל יכולה למדוד. יש אפילו כלי חינמי של גוגל שאליו אפשר להיכנס כדי למדוד את המהירות של האתר שלכם. מתוך ניסיון מקצועי של קידום אתרי וורדפרס במשך כ- 15 שנה, אכן אפשר לראות שאתרים איטיים בדרך כלל לא מככבים בתוצאות הראשונות בחיפושים.

אם אתם רוצים להעמיק בתחום של שיפור מהירות האתר אתם יכולים ללחוץ על הלינק הבא:

תוכן מעניין ובעל ערך = זמן שהייה בעמוד מסוים

אז איך גוגל יודעת אם יש ערך אמיתי במאמר מסוים?
האם המחשבים שלהם כאלה חכמים?
כנראה שלא… כאן חשוב שיכנס איזה גורם אנושי שיבדוק לפחות מדגמית, בחיפושים שיש בהם ווליום גדול (כמות חיפושים גדולה של אלפי או מיליוני חיפושים בחודש), שהאתרים אכן ראויים.

רוב מומחי ה SEO וגם אנחנו טוענים שגוגל יודעת את זה לפי כמות הזמן שגולשים נשארים באתר מסוים. ככל שנשארים יותר זמן באתר זה סימן שהאתר מעניין. אם תוכן באתר הוא לא רלוונטי ולא מעניין  –  רוב הגולשים יצאו ממנו די מהר.

לכן אחד הפרמטרים הכי חשובים מתוך מחקרי SEO  עבור גוגל כדי לקבוע את מי לשים ראשון בתוצאות החיפוש הוא  –  כמות הזמן שגולשים נמצאים באתר.

איך גוגל מודדת את זה? כיון שרוב הגלישה באינטרנט נעשית דרך תוכנות של גוגל, גוגל כנראה יודעת את זה די בקלות. בבלוג הרשמי של גוגל מדברים על מדידת הזמן בין כניסה לאתר מסוים לבין חזרה לחיפוש בגוגל.

מיכל גרי עוסקת באימון אישי דרך חיפוש משמעות וגם עורכת קורסים של הדרכת הורים וקורס דולות לאחר לידה. מיכל הבינה שלפני שמגיעים להחלטה מה ללמוד ובוחרים בתחום ספציפי כמו הדרכת הורים, בדרך כלל בודקים באופן כללי את האפשרויות – ועל כן כדאי לתת ערך אמיתי לקוראים באתר היא כתבה מאמר מאוד מקיף בנושא של הסבה מקצועית גם בתור מתלבטת לשעבר וגם בתור מאמנת אישית. מיכל גרי מוסיפה גם תבלין חשוב שמוסיף ערך לתוכן והוא נקודת מבט והתנסות אישית.

חלוקה ברורה של התוכן לתת נושאים דרך כותרות

GOOGLE  מצליחה לדעת מאוד בקלות בתנאי שיש שימוש נכון באתר ב -כותרות H1 H2 H3. זאת מאחר והמחשבים של גוגל קוראים את הקוד עצמו של האתר ושם מופיעות בצורה מאוד ברורה תגיות ה HTML (שפת האתרים מאחורי הקלעים) של הכותרות.

גוגל מאוד אוהבת אתרים בהם התוכן מחולק בעזרת כותרות מאחר וכך הרבה יותר קל להבין במהירות על מה התוכן בעמוד מדבר. גוגל גם נותנת חשיבות מיוחדת למילות חיפוש שמופיעות בכותרות H1 H2 H3.

דרך אגב, שימוש נכון בכותרות H1 H2 H3 הוא חובה עבור הנגשת אתרים כיון שזה כלי שעוזר לבעלי מוגבלויות לנווט בעמוד.

אם יש לכם אתר וורדפרס עם אלמנטור אתם מוזמנים לקרוא את ההדרכה שכתבנו על הדרך הנכונה להשתמש ברכיבים של אלמנטור  כגון כותרות H1 H2 H3.

באתר של חברת Hcp-Go אשר משווקת תוכנה לניהול פרויקטים עלה מאמר חשוב בקשר לתחום של ניהול פרויקטים ואיך יש לבחור אפליקציה או תוכנה לניהול פרויקטים שתשרת אותנו על הצד הטוב ביותר. כיון שהתחום של ניהול פרויקטים וניהול לוחות זמנים הוא תחום מורכב ויש הרבה שאלות ונושאים שיש להתייחס אליהם, המאמר אכן מקיף (עם למעלה מ 1000 מילים) ויש בו חלוקה לנושאים החשובים, הוספה של כותרות, צילומי מסך ודיאגרמות חשובות. בנוסף, ולא פחות חשוב, הקדמה שמתארת את נושאי המאמר וסיכום של הנקודות החשובות שעלו בסוף המאמר.

אם יש לכם אתר וורדפרס עם אלמנטור אתם מוזמנים לקרוא את המאמר הבא:

פרמטר #1 כדי לקבוע איזה אתר יופיע ראשון

קידום אתרים - כמה זמן גולשים ישארו באתר שלך

הפרמטר הכי חשוב שכדאי להתרכז בו כשעוסקים ב: קידום אתרים הוא כמה זמן גולשים שחיפשו נושא, מוצר או שירות מסוים והגיעו לאתר שלך, יישארו בו ולא יעברו לאתרים אחרים.

למה זה חשוב?
כי בדרך כלל אם התוכן בעמוד לא מעניין או לא רלוונטי או עם האתר מאוד איטי ולא נראה טוב  – התוצאה הצפויה תהיה שרוב הגולשים יצאו מהאתר די מהר.

מה תוכלו לעשות באתר שלכם?
התשובה פשוטה, העלו לאתר תוכן ערכי, מקורי ומעניין שמשקף את הידע והיכולות הייחודים לכם.

מה תרוויחו מהעלאת תוכן איכותי ומעניין (שגם נראה טוב)?

  • גולשים יישארו יותר זמן באתר שלכם והוא  יהפוך להיות יותר מקודם בגוגל.
  • הגולשים באתר יתרשמו מהידע שלכם ואולי ירצו בהמשך לכך גם את המוצרים או השירותים שלכם.
  • עשיתם משהו טוב! הוספתם ערך אמיתי! עזרתם למישהו שחיפש תשובה לשאלה. אחד הפידבקים שגורמים לנו לכתוב מאמרים מאוד מקיפים הוא תגובות של קוראים שמודים על המידע.

טיפ הנוגע לאורך התוכן:
אם תפרסמו באתר שלכם עמוד שיש בו רק 2-3 משפטים קצרים. גם אם המשפטים האלו מעולים ויש בהם ערך רב, גולשים לא יישארו הרבה זמן בדף הזה כיוון שאפשר לקרוא את התוכן תוך מספר שניות ואז לצאת החוצה לאתר אחר. במקרה הזה גוגל תחשוב שהאתר שלכם לא רלוונטי.

מה אפשר לעשות?
כתבו למעלה את המשפטים הכי חשובים, אבל בהמשך תסבירו אותם יותר לעומק, תנו דוגמאות, תוסיפו קצת גרפיקה, תמונות ועוד. ההמלצה שלנו היא מאמרים של מעל מ- 1000 מילים.

מכללת כרכור שמתמחה בלימודי רפואה טבעית, משקיעה הרבה משאבים בפרסום של מאמרים חשובים שקשורים ל – לימודי רפואה משלימה, לימודי נטורופתיה, לימודי פסיכותרפיה גופנית ועוד. דרך פרסום מאמרים חשובים מכללת כרכור הגדילה את החשיפה שלה לגולשים באינטרנט, זמן השהיה הממוצע באתר גדל, הדירוג של האתר עלה בגוגל וגם (לא פחות חשוב) מעבר לתוכן הפרסומי שיש בכל האתרים ניתן פה ערך אמיתי ומקצועי לגולשים.

ערך אמיתי – הוא בעצםאחד הדברים החשובים באינטרנט. היכולת להגיע למידע חשוב, מעניין ורלוונטי דרך חיפושים בגוגל הוא בעצם בונוס מאוד גדול שמאפשר לנו למצוא מידע חשוב בכל מיני נושאים שמעניינים אותנו.

רוב החנויות שמפרסמות ברשת מתרכזות בפרסום של מוצרים שהן רוצות למכור, אבל חנות גרין קווין פתחה ביוזמה מעניינת של מאמרים בתחומים שקשורים לחנות מתנות כמו איך לבחור מתנה לחברה הכי טובה, מה יכול להתאים בתור  – מתנות ליום האהבה ואפילו סקירה של יום הפאזל הבינלאומי ה- 29,  ערך נוסף לגולשים חוץ מאשר לנסות למכור להם מוצרים.

הוספת בלוג/מאמרים באתר – אם אתם רוצים לכתוב מאמרים וטיפים חשובים באתר שלכם. מומלץ לרכז אותם בבלוג אחד או בחלוקה לפי נושאים. תוכנת וורדפרס היא מעולה בתמיכה בבלוגים (זאת הסיבה העיקרית לפיתוח ההתחלתי שלה) כיון שהיא יודעת להוסיף שם מאמר + תיאור + תמונת המאמר בצורה אוטומטית בכל מקום שתרצו באתר. זה אומר שברגע שהוספתם מאמר הקישור אליו וכל להופיע אוטומטית בדף שמרכז מאמרים/פוסטים.

חברת שמרית – התחילה בתור במפעל קטן שהוקם לפני יותר משבעים שנה בישראל לפני קום המדינה. כיום מוצרי "שמרית", הם חלק בלתי נפרד משולחן האוכל היומי שלנו.  חלק גדול מכל הלחמים והמאפים, המיוצרים בישראל, מיוצרים עם חומרי הגלם של שמרית. כדי לתת ערך חשוב לכל הקוראים באתר שמרית פתחה בלוג עם מגוון מאמרים באתר כמו טיפים להכנת מתכון לללחם, מאמרים בקשר למזונות בריאים, טיפים להכנת בצק לפיצה, הכנת בצק שמרים, עוגת שמרים ועוד.

5 תגובות

  1. עמית לוין הגב

    תודה על המאמר המקיף. אז אני מבינה שהדבר הכי חשוב בקידום זה לגרום לגולשים להישאר הרבה זמן באתר שלי. אז איך עושים את זה?

    • רויטל ורד טבע | אורי ורד הגב

      הי עמית, תודה על התגובה והשאלה. הדבר הכי חשוב זה תוכן איכותי ומעניין שעונה על שאלות אמיתיות של גולשים. לדוגמא – איך להפחית או לטפל בכאבי גב? אם גולש יחפש את השאלה הזאת ויגיע לאתר שיש בו תשובה חשובה ומקורית (שלא הועתקה מאתרים אחרים) שמוצגת בצורה ברורה – ביחד עם תמונה או דיאגרמה שמדגישה את התשובה – אז רוב הסיכויים שהוא יישאר באתר למשך מספר דקות כדי להבין את התשובה או המידע.

  2. עמית לוין הגב

    נראה לי שהבנתי… יש עוד משהו שאפשר לעשות בקשר להגדלת הזמן? לדוגמא בתחום של תיירות?

    • רויטל ורד טבע | אורי ורד הגב

      הי עמית – דבר נוסף שאפשר לעשות זה להציג סרטון מעניין. אם את בתחום של תיירות אז אולי סקירה של אתר תיירותי? בנוסף גם קישורים במאמר שיובילו למאמרים או עמודים חשובים באתר שאת רוצה לקדם יכולים לעזור בכך שהגולשים יישארו באתר.

  3. עמית לוין הגב

    תודה רבה על התשובות! יום טוב 🙂

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן