איך עושים מחקר מילות מפתח
  • איך עושים מחקר מילות מפתח - Key Words

מחקרים מראים שכ90% מהגלישה באינטרנט דרך טלפונים ניידים מתחילה בחיפוש,
ובמחשבים נייחים מדובר על כ 70% שמתחילים מחיפוש. 

מה הגולשים מחפשים?

מילות חיפוש – Key Words! 

לכן… כל מקדם אתרים מתחיל או מתקדם יאמר לך ישר – קידום אתרים מתחיל במחקר מילות חיפוש.

  • חקר מילות מפתח עם הכלי הקליל של soolve

הכלי הממש נחמד ויעיל של soovle.com יכול להיות המקום הראשון עבורך להתחיל במחקר מילות המפתח – key word עבור קידום האתר שלך.

  1. נכנסים ל soovle.com
  2. מקליקים בתיבה האמצעית איזה מילה/מילות מפתח שתבחרו ותקבלו מלא הצעות למילים נוספות
  3. ככל שצירוף המילים יהיה יותר ארוך – כנראה שיתקבלו פחות הצעות…

הכנו עבורך הדגמה קצרה על העבודה עם – Soolve ⇓

  • חקר מילות מפתח עם הכלי היעיל של KeyWord Surfer

עוד כלי סופר יעיל לחקר מילות חיפוש הוא KeyWord Surfer. ניתן להוריד את התוסף החינמי לגוגל כרום מכאן – KeyWord Surfer.

* אחת הסיבות שאנחנו ממליצים הכלי הזה היא האפשרת לשלב את ההצעות שלו למילים ביחד עם ההצעות של החיפוש של גוגל למילים!

לאחר ההתקנה:

  1. נכנסים לגוגל כרום – יכול להיות שיהיה צורך ללחוץ על הכפתור השחור אדום של התכנה שיופיע למעלה ליד כתובת ה URL והכפתורים של התוספים
  2. מתחילים בחיפוש של מילת מפתח 
  3. ישר תיווצר עבורך טבלה שתיתן לך עוד הצעות למילים נפח חיפושים + מחר לקליק + הצעות אחרות למילות חיפוש 

הכנו עבורך הדגמה קצרה על העבודה עם – KeyWord Surfer ⇓

  • חקר מילות מפתח דרך בדיקה של מתחרים עם - seo quake

Seo Quake הוא תוסף חינמי שניתן להוסיף לגוגל כרום. הוא כלי מעולה עבור ניתוח SEO כולל בדיקה של אתרים של מתחרים והאתר שלך. SEO quake ממתח את האתר בהמון תחומים שקשורים לקידום והאופטימזיה של האתר. מבחינת חקר מילות מפתח מעניין להסתכל בעיקר על כותרת האתר, התיאור שלו וריכוזים של מילים לפי חזרות של מילה אחת צירופים של שתי מילים וכן הלאה.

לאחר ההתקנה:

  1. בגוגל כרום נכנסים לאתר של מתחרה כדי להבין אילו מילים הוא מנסה לקדם.
  2. חשוב להיכנס לאתר שעוסק בנישה שלך. לא אתר מאוד כללי כמו יד 2 שעוסק בהמון נושאים.
  3. יכול להיות שיהיה צורך ללחוץ על הכפתור הכתום ירוק של התכנה שיופיע למעלה ליד כתובת ה URL והכפתורים של התוספים האחרים
  4. לחיצה על אחד הכפתורים של התכנה תפתח דף חדש עם כל נתוני האתר
  5. בדף של ‘page info’ ניתן לראות רעיונות למילים

הכנו עבורך הדגמה קצרה על העבודה עם – KeyWord Surfer ⇓

  • חיפוש מילות מפתח באתר של אוברסג'סט - ubersuggest

תודה לניל פטאל על הכלי המעולה הזה – הוא ממש עוזר לנו בעבודה היומיומית בתור מקדמי אתרי וורדפרס.

הכלי של Ubersuggest מאפשר לבדוק עבור כל מילה:

  1. כמות החיפושים – SEARCH VOLUME
  2. רמת התחרות – SEO DIFFICULTY, זהו ציון בין 0 ל 100. כל ציון מתחת ל 30 מראה על רמת תחרות יחסית נמוכה.
  3. מחיר לקליק בקידום ממומן – Cost Per Click, בגדול אין בעיה עם מילים יקרות – מילים שמשלמים עליהן הן כנראה מילים ששווה לקדם עם יכולת להמיר קליקים ללקוחות.
  4. ציון דומיין – Domain Score, זה גם ציון בין 0 ל 100. ככל שהציון הממוצע לדומיין גבוה יותר כך קשה יותר להתחרות במילה מסויימת!
  • חיפוש מילות מפתח דרך הכלי של גוגל אדוורדס - Google Adwards

עם יש לך חשבון גיימיל אפשר לחפש מילים דרך גוגל אדוורדס – ads.google.com
גוגל אדוורדס זה הכלי של גוגל שמאפשר לך קידום ממומן (בהמשך הדף אנחנו מדברים על קידום אורגני מול ממומן).
גוגל קצת שינו את המדיניות ועכשיו צריך לתת כרטיס אשראי כדי לפתוח חשבון גוגל אדוורדס חדש. לא חייבים להפעיל פרסומות בתשלום אבל צריך לתת פרטי אשראי.
גוגל בעצם נותנים שירות של להגיד לך כמה חיפושים יש עבור כל מילת חיפוש, כמה היא עולה וכמה תחרות יש לה (שזה אומר – כמה אנשים משלמים עליה).

* אם אין לך מודעות שרצות בתשלום גוגל ייתן לך רק הערכה מבחינת חיפושים לדוגמה בין 10 ל 100 או בין 100 ל 1000. אחד היתרונות הוא אפשרות לייצא את כל המילים שבחרת לאקסל.

איך עושים מחקר מילות מפתח
  • הדרכה - איך מוצאים מילות מפתח בעזרת חיפוש פשוט בגוגל?

בסרטון הבא נדבר על מילות מפתח – Key Words  

נסביר למה הן חשובות לאתר שלכם?

ובנוסף נדגים איך עושים מחקר מילות מפתח – דרך חיפוש פשוט בגוגל?

אם אתם מעדיפים לקרוא במקום לראות את הסרטון,

המשיכו לקרוא:

איך עושים מחקר מילות מפתח?

מילות מפתח  KW

הן צירופי המילים שאנשים מקלידים במנועי החיפוש כדי להגיע

למוצר או שירות מסויים. לדוגמא:

מתנות לאישה, טיפול זוגי, טיול לצפון

Google יודע בדיוק איזה KW מקלידים לנושא מסויים וגם מהי כמות החיפושים!

אז…אם אתם רוצים תנועה לאתר

כדאי “להתייעץ” עם Google

שימו לב! טיפ חשוב!

על תנסו לקדם KW של מילה אחת

כמו “טיפול

חפשו צירופי זנב ארוך כמו

טיפול זוגי בצפון

נגיד שיש לי אתר

שמוכר מתנות

איך עושים מחקר מילות מפתח – בואו נתייעץ עם Google

חפשו ב – Google “מתנות”

המילים ש Google מראה (ההצעות של Google) הן מילות החיפוש KW עם הכי הרבה חיפושים!

מהן מילות חיפוש

חפשו ב – Google “מתנותוהוסיפו את האות “א”

המילים ש Google מראה (ההצעות של Google) היא המילה מתנות + המילים הכי נפוצות שמתחילות ב א

לדוגמא: מתנות אונליין

חפשו ב – Google “מתנות” והוסיפו את האות “ב”

המילים ש Google מראה (ההצעות של Google) היא המילה מתנות + המילים הכי נפוצות שמתחילות ב ב

לדוגמא: מתנות בעיצוב אישי

* אפשר להמשיך כמובן עם ג, ד, ועוד וריאציות שמענינות אתכם

איך למצוא מילות חיפוש 2

קחו מילת חיפוש שקשורה לעסק שלכם כמו “מתנות לאישה

חפשו אותה בגוגל ותגללו לתחתית הדף.

איך עושים מחקר מילות מפתח – המילים ש Google מראה בתחתית הדף

–  הן מילות החיפוש KW עם הכי הרבה חיפושים שקשורות למתנות לאישה

לדוגמא: מתנות רומנטיות לאישה

איך למצוא מילות חיפוש 3

איך עושים מחקר מילות מפתח – המלצתנו:

בדקו מהן ה- KW שהלקוחות שלכם מחפשים

מצאו KW עם זנב ארוך שהמתחרים שלכם לא מקדמים

הטמיעו אותן באתר כך שהוא יעלה ראשון ב   Google

  • זה הרבה עבודה! למה זה חשוב?

מחקר מילות מפתח דורש ממך עבודת מחקר באינטרנט והבנה עמוקה של העסק שלך ושל המתחרים שלך.
אנחנו ממש ממליצים לך לא להתחיל את הקידום של האתר שלך או אפילו בנייה של אתר חדש לפני מחקר מעמיק של מילות המפתח שהכי חשוב לקדם.

כנראה שרוב המתחרים שלך לא יעשו את המחקר הזה ועל כן השקעה במחקר הזה יכולה מאוד לעזור  לבדל את עצמך מהמתחרים שלך. בנוסף מחקר מילות מפתח הוא אחד הכלים הכי חשובים לדעת מה בדיוק מחפש קהל היעד שלך!

אבל … רגע לפני שממשיכים עם מחקר המילים  – חשוב  לבדוק מהו המיקוד והבידול העסקי שלך!

  • מה זה מיקוד ובידול?

קחו לכם רגע.. תעצרו לנשום… זה חשוב לברר מה המיקוד הבידול שלכם.

מיקוד זה לדעת מה הכי משתלם לך למכור. מהם המוצרים או השירותים שיוצרים עבורך את הרווח הכי גדול? מהם המוצרים או שירותים שיוצרים עבורך הכי הרבה הנאה וסיפוק.
דוגמה למיקוד – מטפלת רגשית מעדיפה להתמקד בעבודה בקבוצות כי זה יותר רווחי והיא מפיקה מכך יותר הנאה.

בידול  – זה איך לגרום לך להיות שונה מול גולשים ולקוחות פוטנציאלים? מה יש אצלך בעסק שהוא שונה מכולם, מהו הדבר שגורם לך לבלוט מכולם?
דוגמה לבידול – אנחנו מבדלים את עצמנו כמתמחים בבניית וקידום אתרי וורדפרס. אנחנו עוברים עם הלקוחות מחקר מעמיק, חקר מילות חיפוש ואופטימזציה לאתר כדי שהוא יופיע בחיפושים בגוגל. אז השילוב של וורדפרס + בניית אתרים + קידום הוא הבידול שלנו. 

לאחר שבדקת את המיקוד והבידול העסקי שלך אפשר להתחיל במחקר מילות מפתח בתחומים שהכי חשוב/משתלם לך לקדם. 

  • להתחיל עם קידום מוצרים שירותים או קידום מאמרים וערך?

זאת גם שאלה ממש ממש חשובה!
אם אתה מטפל שיאצו האם כדאי לך לקדם מילים כמו “שיאצו” או נושאים כמו “איך להקל על כאבי גב תחתון”?

דבר ראשון אלא אם כן האתר שלך מאוד מקודם ותבחר מילים כמו “שיאצו” או “טיפולי שיאצו” יהיה לך המון תחרות מאתרים מאוד מקודמים כמו כל קופות החולים, מרכזי טיפולים לרפואה משלימה ומטפלי שיאצו מאוד ותיקים >> בקיצור תחרות מאוד גבוהה!

בדרך כלל בתחומים של מאמרים/טיפים או עצות חשובות יש המון חיפושים לדוגמה יש כל חודש כ 1300 חיפושים שקשורים ל”כאבי גב”.
אנחנו ממליצים לכל מי שמתחיל לקדם את האתר שלו להתחיל עם מחקר מילות מפתח שקשור לתוכן/מאמרים/טיפים/עדכונים מהשטח.

* אם גולשים יגיעו לאתר שלך ויקבלו ערך אמתי, חשוב ומעודכן הם יעריכו את זה, יתרשמו מימך ויש סיכוי אמתי שהם יצרו אתך קשר.

  • מחקר מילות מפתח - קידום אורגני מול ממומן

מילות החיפוש שתמצאו יכולות להתאים גם עבור קידום אורגני וגם עבור קידום ממומן.
אנחנו ממליצים להתמקד בקידום האורגני כיון שכך בעצם ההשקעה היא באתר שנותן ערך אמיתי. בנוסף – לפי פרסומים של גוגל עולה ש- 70% מהגולשים ניכנסים לאתרים העולים בקידום אורגני
ורק כ- 30% בוחרים באתרים המופיעים בקידום ממומן.
כשמגיעים למקום ראשון בתוצאות החיפוש בגוגל בקידום אורגני,
במילת חיפוש מסוימת,
מקודמים אוטמטית גם חיפושים נרחבים יותר.
כך למעשה מוגברת החשיפה ברשת עשרות מונים.

  • האם רק מילות מפתח שבחרת יקודמו?

התשובה המהירה היא לא!
לדוגמה:
אם קדמת את מילת החיפוש “בריכות שחיה”
גם חיפושים של “הקמת בריכות שחיה”,
“בנית בריכות שחיה”,
“שיפוץ בריכות שחיה”,
“חומרים לבריכות שחיה” יקודמו.

בנוסף עקב כל עדכונים אחרונים באלגוריתם החיפוש של גוגל ממש חשוב לא להגזים בשימוש במילת חיפוש אחת יותר מ 4-5 פעמים במאמר או בקישורים פנימיים או חיצוניים – אחרת גוגל יחשוד בספאם ויכול להעניש את האתר. גיוון הוא שם המשחק, יש להיעזר בכל הכלים שדיברנו עליהם כדי למצוא צירופי מילים דומים. 
לדוגמה – הקמת בריכות שחיה, בניית בריכה, התקנת בריכה ביתית ועוד…

איך עושים מחקר מילות מפתח?

מילות חיפוש עוקפות תחרות הן מילים שיש להן הרבה חיפושים אבל מעט תחרות.

איך עושים מחקר מילות מפתח? למעשה אנחנו מחפשים רחוב עם הרבה קונים ומעט עסקים שמוכרים את מה שאנחנו מוכרים.

בתור מומחי  SEO פיתחנו כל מיני כלים אוטומטים שעזרים לנו למצוא מילות חיפוש עוקפות תחרות.

אבל את התחרות אפשר לראות גם במספר דרכים פשוטות:

  1. בדיקה של האתרים שמופיעים ראשונים באותה מילת חיפוש בגוגל. עדיף לבחור במילת חיפוש שהאתרים שמופיעים בה ראשונים הם לא מאוד מקודמים.
  2. חיפוש המילה בגוגל ובדיקה של כמה פרסומות ממומנות מופיעות. ככל שיש יותר פרסום ממומן – לדוגמא אם יש 10 פרסומות ממומנות, פחות כדאי להתשמש במילה הזאת…
  3. בעזרת כלי מילות החיפוש של גוגל ניתן לראות גם את כמות החיפושים וגם את רמת התחרות עבור כל מילת חיפוש
  4. חיפוש המילה בגוגל ובדיקה של כמה תוצאות אנחנו מקבלים. ככל שיש יותר תוצאות כמובן יש יותר תחרות.
  5. חיפוש בגוגל עם מרכאות לדוגמא “מתנות לאישה” נותן אינדקציה של כמה אתרים מציגים בדיוק את המילה.
  6. ניתן גם לחפש כמה אתרים מציגים את מילת החיפוש בכותרת העמוד:פשוט תוסיפו  allintitle לפני מילת החיפוש

עכשיו שיש לך מילות חיפוש – מה עדיף קידום אורגני או ממומן?

אתרים המופיעים בתוצאות אורגניות בדף הראשון בחיפוש בגוגל.
הינם אתרים שגוגל אומר ללקוחות פוטנציאלים:
אני ממליץ על העסקים האלו,
אלו העסקים הכי חשובים ומהימנים בתחום אותו חיפשתם.

איך הוא יודע?
כי אנשים אחרים השתמשו במילים אלו כדי למצוא שירות או מוצר מסוים.
הם בקרו באתר,
נשארו בו לאורך זמן
לחצו על קישורים
ואולי אף ביצעו שיחה דרך האתר
לעומתם,
אתרים בקידום ממומן הם האתרים המופיעים בפרסומות של גוגל שמופיעות בצד
או למעלה
ומודגשות בצבע אחר
אנחנו ממליצים על קידום אורגני שנותן לך ולגולשים ערך אמיתי – בלי לשלם לגוגל.

Google"אומר" ללקוחות פוטנציאלים:'אלו התוצאות הכי רלוונטיות'

 

 

סיימתם לעשות חקר מילות מפתח – מה עושים עכשיו?

1. תוכן מקורי – כתיבת מאמרים והטמעת תוכן מקורי באתר
כלומר,
כתיבת מאמרים מקצועיים ושיווקיים
תוך שימוש במילות המפתח
כולל אופטמיזציה של הגדרת העמוד עבור מנועי החיפוש (לדוגמא meta-tags).
ניתן לשלב תמונות וקטעי ווידאו רלוונטים תוך שימוש נכון במילות החיפוש.

2. אופטימיזציה לדפי האתר – SEO
בניית היררכייה נכונה באתר:
כותרת האתר והעמודים הפנימים
כותרות מישנה
לינקים פנימים באתר
תיוג (meta tags) של תמונות ועמודים.

3. בניית קישורים – לינקים
בניית קישורים לאתר מאתרי סמכות בתחום ומאתרים רלוונטיים.
יצירת לינקים חיצוניים לאתר תוך ניסיון ליצור לינקים איכותיים כמה שניתן,
כולל הכנסת האתר לאינדקסים מובילים.
(יש להיזהר מתוכנות אוטמטיות ליצירת לינקים ויצירת לינקים באתרים לא קשורים,
אנחנו לא רוצים להרגיז את סבא גוגל).

כמה צריך להשקיע בקידום האתר?

עבודת קידום אורגנית היא עבודת נמלים,
יש לעשותה באופן רציף וקבוע
ולוקח זמן עד שרואים תוצאות.

מדכא?
אולי (אבל אנחנו אוהבים את מה שאנחנו עושים).
מה שכן,
זהו תהליך שמביא תוצאות.

מנסיוננו, הכי חשוב,
להתמיד לאורך זמן,
להשקיע בתוכן מקורי
ואופטימיזציה של לינקים פנימים באתר תוך שימוש במילות חיפוש עוקפות תחרות.
גוגל מוציאה עדכונים כל מספר שבועות (לדוגמא עדכון “פנדה”),
מהם מתברר באופן חד משמעי כי הערך של לינקים חיצוניים יורד.

נשמע מסובך?

לא אם יודעים איך לעשות את העבודה.
לוקח הרבה זמן?
נכון,
אבל זאת העבודה שאנחנו ממש טובים בה.
רוצה הצעת מחיר לקידום אורגני באינטרנט?
צור עמנו קשר כבר עכשיו

יש לנו טעות במאמר? יש לך שאלות/הערות?

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן