מחקר מילות מפתח - Key Words

מחקרים מראים שכ- 90% מהגלישה באינטרנט דרך טלפונים ניידים מתחילה בחיפוש,
ובמחשבים נייחים מדובר על כ- 70% אינטראקציות שמתחילות מחיפוש. 
מה הגולשים מקלידים בשורת החיפוש?
מילות חיפוש – Key Words! 

לכן… כל מקדם אתרים מתחיל או מתקדם יאמר לך ישר –
קידום אתרים מתחיל במחקר מילות חיפוש.

המטרה פשוטה: לגרום לגרף בגוגל אנליטיקס לזנק לשמיים
ושהטלפון לא יפסיק לצלצל עם פניות חדשות. 

במאמר הבא נרחיב על שישה כלים סופר יעילים ופשוטים לביצוע חקר מילות
חיפוש עבור האתר שלך!

6 כלים שכל מקדם אתרים חייב להכיר עבור חקר מילות מפתח
ובדיקה של כמות חיפושים למילה בגוגל:

  • כתבו: רויטל ורד טבע ואורי ורד
  • עדכון אחרון: 12/06/2020
  • 1. חקר מילות מפתח עם הכלי הקליל של soolve

הכלי הממש נחמד ויעיל של soovle.com יכול להיות המקום הראשון עבורך להתחיל בו את מחקר מילות המפתח – skey word עבור קידום האתר שלך.

  1. נכנסים ל soovle.com
  2. מקליקים בתיבה האמצעית את מילת המפתח/ צירוף המילים שתבחרו ותקבלו הצעות למילים נוספות.
  3. ככל שצירוף המילים יהיה ארוך יותר, כנראה שיתקבלו פחות תוצאות.

הכנו עבורך הדגמה קצרה על העבודה עם – Soolve ⇓

  • 2. חקר מילות מפתח וכמות חיפושים למילה בגוגל עם KeyWord Surfer

עוד כלי יעיל לחקר מילות חיפוש הוא KeyWord Surfer. ניתן להוריד את התוסף החינמי לגוגל כרום מכאן – KeyWord Surfer.

* אחת הסיבות שאנחנו ממליצים על הכלי הזה היא האפשרות לשלב את ההצעות שהוא מציע למילים ביחד עם ההצעות של החיפוש של גוגל למילים!

לאחר ההתקנה:

  1. נכנס לגוגל כרום – יכול להיות שיהיה צורך ללחוץ על הכפתור השחור אדום של התכנה שיופיע למעלה ליד כתובת ה URL והכפתורים של התוספים.
  2. נתחיל בחיפוש של מילת מפתח. 
  3. תיווצר עבורך טבלה שתיתן לך עוד הצעות למילים + נפח חיפושים + מחיר לקליק + הצעות אחרות למילות חיפוש .

הכנו עבורך הדגמה קצרה על העבודה עם – KeyWord Surfer ⇓

  • 3. חקר מילות מפתח דרך בדיקה של מתחרים עם - seo quake

Seo Quake הוא תוסף חינמי שניתן להוסיף לגוגל כרום. מדובר בכלי מעולה עבור ניתוח SEO הכולל בדיקה של אתרים של מתחרים והאתר שלך. SEO quake מנתח את האתר בתחומים שקשורים לקידום והאופטימזיה של האתר. מבחינת חקר מילות מפתח מעניין להסתכל בעיקר על כותרת האתר, התיאור שלו וריכוזים של מילים לפי חזרות של מילה אחת צירופים של שתי מילים וכן הלאה.

לאחר ההתקנה:

  1. בגוגל כרום נכנס לאתר של מתחרה כדי להבין אילו מילים הוא מנסה לקדם.
  2. חשוב להיכנס לאתר שעוסק בנישה שלך ולבחור אתר לא מאוד כללי (כמו יד 2) שעוסק במספר תחומים.
  3. יכול להיות שיהיה צורך ללחוץ על הכפתור הכתום ירוק של התכנה שיופיע למעלה ליד כתובת ה- URL והכפתורים של התוספים האחרים.
  4. לחיצה על אחד הכפתורים של התכנה תפתח דף חדש עם כל נתוני האתר.
  5. בדף של page info ניתן לראות רעיונות למילים

הכנו עבורך הדגמה קצרה על העבודה עם – KeyWord Surfer ⇓

  • 4. כמות חיפושים למילה בגוגל עם - אוברסג'סט - ubersuggest

תודה לניל פטאל על הכלי המעולה הזה – הוא ממש עוזר לנו בעבודה היומיומית שלנו כמקדמי אתרי וורדפרס.

הכלי של Ubersuggest מאפשר לבדוק עבור כל מילה:

  1. כמות החיפושים – SEARCH VOLUME.
  2. רמת התחרות – SEO DIFFICULTY, זהו ציון בין 0 ל 100. כל ציון מתחת ל 30 מראה על רמת תחרות יחסית נמוכה.
  3. מחיר לקליק בקידום ממומן – Cost Per Click, בגדול אין בעיה עם מילים יקרות – מילים שמשלמים עליהן הן כנראה מילים ששווה לקדם עם יכולת להמיר קליקים ללקוחות.
  4. ציון דומיין – Domain Score, זה גם ציון בין 0 ל 100. ככל שהציון הממוצע לדומיין גבוה יותר כך קשה יותר להתחרות במילה מסויימת.
איך מוצאים מילות מפתח
  • 5. כמות חיפושים למילה בגוגל וחיפוש מילות מפתח עם גוגל אדוורדס - Google Adwards

עם יש לך חשבון גיימיל אפשר לחפש מילים דרך גוגל אדוורדס – ads.google.com
גוגל אדוורדס הוא הכלי של גוגל שמאפשר לך ליצור קמפיין קידום ממומן (בהמשך המאמר אנו כותבים על על קידום אורגני מול ממומן).
גוגל שינו קצת את המדיניות ועכשיו צריך למסור פרטי כרטיס אשראי כדי לפתוח חשבון גוגל אדוורדס חדש. לא חייבים להפעיל פרסומות בתשלום אבל צריך למסור פרטי אשראי.
גוגל בעצם נותן שירות בו הוא מודיע כמה חיפושים יש עבור כל מילת חיפוש, כמה היא עולה וכמה תחרות יש לה (שזה מעיד בעצם על כמה אנשים משלמים עליה).

* אם אין לך מודעות שרצות בתשלום גוגל ייתן לך רק הערכה על כמות החיפושים לדוגמה בין 10 ל 100 או בין 100 ל 1000. אחד היתרונות הוא אפשרות לייצא את כל המילים שבחרת לאקסל.

איך עושים מחקר מילות מפתח
  • 6. הדרכה - איך מוצאים מילות מפתח בעזרת חיפוש פשוט בגוגל?

בסרטון שלפניך אנחנו מסבירים על מילות מפתח – Key Words  ולמה הן חשובות לאתר שלך. בנוסף נדגים איך עושים מחקר מילות מפתח – דרך חיפוש פשוט בגוגל? 

אם יותר נוח לך לקרוא במקום לראות את הסרטון:

איך עושים מחקר מילות מפתח?

מילות מפתח /  KW הן צירופי מילים שאנשים מקלידים במנועי החיפוש כדי להגיע למוצר או שירות מסויים. לדוגמא:

מתנות לאישה, טיפול זוגי, טיול לצפון

Google יודע בדיוק איזה KW מקלידים לנושא מסוים וגם מהי כמות החיפושים.

אז…אם אתם רוצים תנועה לאתר כדאי “להתייעץ” עם Google. טיפ חשוב! לא מומלץ לקדם KW של מילה אחת כמו טיפול. מומלץ לחפש צירופי זנב ארוך כמו טיפול זוגי בצפון .
נגיד שיש לי אתר שמוכר מתנות. דבר ראשון, אתייעץ עם Google ואחפש ב – Google מתנות. המילים ש- Google מראה (ההצעות של גוגל) הן מילות החיפוש KW עם הכי הרבה חיפושים.

מהן מילות חיפוש

נקליד בשורת החיפוש מתנות נקיש רווח ונקליד את האות א.

המילים ש Google יציג (ההצעות של Google) הן צרוף המילים מתנות + המילים הכי נפוצות שמתחילות ב- א

לדוגמא: מתנות אונליין

נקליד בשורת החיפוש מתנות נקיש רווח ונקליד את האות ב.

המילים ש Google מראה (ההצעות של Google) הן צרוף המילים מתנות + המילים הכי נפוצות שמתחילות ב- ב

לדוגמא: מתנות בעיצוב אישי

* אפשר להמשיך כמובן עם ג, ד, ועוד וריאציות שמעניינות אותך

איך למצוא מילות חיפוש 2

איך עושים מחקר מילות מפתח – המילים ש Google מראה בתחתית הדף

ניקח מילת חיפוש כמו מתנות לאישה נחפש אותה בגוגל ונגלול לתחתית הדף. גוגל מציע לנו צירופי מילים KW עם הכי הרבה חיפושים שקשורות למתנות לאישה

לדוגמא: מתנות רומנטיות לאישה

איך למצוא מילות חיפוש 3

איך עושים מחקר מילות מפתח – המלצתנו:

  1. לבדוק מה הן ה- KW שהלקוחות שלך מחפשים.
  2. למצוא KW עם זנב ארוך שהמתחרים שלך לא מקדמים.
  3. להטמיע אותן באתר כך שהוא יעלה ראשון ב-   Google
  • זה הרבה עבודה! למה זה חשוב?

מחקר מילות מפתח דורש ממך עבודת מחקר באינטרנט והבנה עמוקה של העסק שלך ושל המתחרים שלך.
אנחנו ממש ממליצים לך לא להתחיל את הקידום של האתר שלך או אפילו בנייה של אתר חדש לפני מחקר מעמיק של מילות המפתח שהכי חשוב לקדם.

כנראה שרוב המתחרים שלך לא יעשו את המחקר הזה ועל כן השקעה במחקר הזה יכולה לעזור לך לבדל את עצמך מהמתחרים. בנוסף, מחקר מילות מפתח הוא אחד הכלים הכי חשובים שיעזרו לך להבין מה בדיוק מחפש קהל היעד שלך!

אבל … רגע לפני שממשיכים עם מחקר המילים  – חשוב  להחליט מהו המיקוד והבידול העסקי שלך!

  • מה זה מיקוד ובידול?

זה הזמן לעצור רגע ולנשום.
שלב חשוב בעבודה הוא לברר מה המיקוד והבידול של העסק.

מיקוד זה לדעת מה הכי משתלם לך למכור. מה המוצרים או השירותים שיוצרים עבורך את הרווח הכי גדול במינימום השקעה ומקסימום הנאה וסיפוק.
דוגמה למיקוד: מנחת הורים שמעדיפה להתמקד בעבודה עם קבוצות כי זה יותר רווחי והיא מגיעה לקהל גדול יותר מאשר במפגשים פרטניים מה שגורם לה לסיפוק רב.

בידול זאת ההבנה במה העסק שלך שונה מהמתחרים. מה יש בעסק שלך שגורם לך לבלוט מעל כולם.
דוגמה לבידול: אנחנו מבדלים את עצמנו כמומחים בבניית אתרי וורדפרס שגוגל אוהב. הבידול הזה נובע מכך שמעבר לזה שאנחנו בונים אתרי וורדפרס כבר עשר שנים ומכירים את הפלטפורמה לעומק, אנחנו גם מקדמים אתרים. לפני שאנחנו בוחרים לבנות אתר ללקוח, אנחנו יוצרים עבורו שאלון אפיון שבוחן מגוון היבטים של העסק. בעזרת השאלון אנחנו עורכים מחקר מתחרים ומילות מפתח שהתוצאות שלנו משמשות  לעבודת אופטימזציה שנעשית תוך כדי בניית האתר כדי שגוגל יבין בקלות על מה האתר מדבר והאתר יופיע בחיפושים בגוגל. השילוב של וורדפרס + בניית אתרים + קידום אורגני הוא הבידול שלנו. 

לאחר שבדקת את המיקוד והבידול העסקי שלך אפשר להתחיל במחקר מילות מפתח בתחומים שהכי חשוב ומשתלם לך לקדם. 

  • להתחיל עם קידום מוצרים שירותים או קידום מאמרים וערך?

גם זאת שאלה חשובה.
אם אתה מטפל שיאצו, האם כדאי לך לקדם מילה כמו שיאצו או נושא כמו איך להקל על כאבי גב תחתון?
אם את רואת חשבון, האם כדאי לך לקדם מילה כמו דוח שנתי או נושא כמו חמישה טיפים לניהול עסק רווחי? 

בבחירת מילה כללית, סיכוי גדול שיהיה לך אתגר גדול להתחרות על המקום הראשון עם אתרים חזקים ומקודמים כמו קופות חולים, מרכזי טיפולים לרפואה משלימה ומטפלי שיאצו ותיקים, להם יש את התעצומות לממן מילים כלליות ופחות צורך להתעמק בערך.

למעשה, הניסיון מלמד שבתחום של מאמרים, טיפים או עצות חשובות יש המון חיפושים. למשל, כל חודש מתבצעים כ- 1300 חיפושים לצרוף המילים כאבי גב.
אנחנו ממליצים להתחיל עם מחקר מילות מפתח שקשור ליצירת תוכן, מאמרים, טיפים או עדכונים מהשטח.

אם גולשים (לקוחות פוטנציאלים) יגיעו לאתר שלך ויקבלו ערך אמתי, חשוב ומעודכן הם יעריכו את זה, יתרשמו ממך ויש סיכוי אמתי שהם יצרו אתך קשר לרכישת מוצר או שירות.

  • מחקר מילות מפתח - קידום אורגני לעומת קידום ממומן

מילות החיפוש שיעלו מהמחקר ישמשו אותך עבור קידום אורגני ועבור קידום ממומן. ההמלצה שלנו להתמקד בקידום האורגני נובעת מכך שזאת השקעה שנשארת ולא מתפוגגת כמו קידום ממומן ברגע שהמימון נפסק. נתון חשוב הוא שמהפרסומים של גוגל עולה שכ- 70% מהגולשים מקליקים על תוצאות של אתרים העולים בקידום אורגני ורק כ- 30% בוחרים באתרים המופיעים במודעות קידום ממומן.

כשמגיעים למקום ראשון בתוצאות החיפוש בגוגל בקידום אורגני, במילת חיפוש מסוימת, מקודמים אוטומטית גם חיפושים קשורים נרחבים יותר. כך למעשה מוגברת החשיפה ברשת עשרות מונים.

  • האם רק מילות מפתח שבחרת יקודמו?

התשובה המהירה היא לא!
לדוגמה:
אם יש לך אתר העוסק בהקמת בריכות שחיה וקדמת את צירוף המילים בריכות שחיה, סיכוי גבוה שגם חיפושים של הקמת בריכות שחיה, בנית בריכות שחיה, שיפוץ בריכות שחיה יקודמו.

בנוסף, עקב כל עדכונים אחרונים באלגוריתם החיפוש של גוגל ,ממש חשוב לא להגזים בשימוש במילת חיפוש אחת יותר מ 4-5 פעמים במאמר או בקישורים פנימיים או חיצוניים – אחרת גוגל יחשוד בספאם ויכול להעניש את האתר. גיוון הוא שם המשחק, יש להיעזר בכל הכלים שדיברנו עליהם כדי למצוא צירופי מילים דומים. 
לדוגמה – הקמת בריכות שחיה, בניית בריכה, התקנת בריכה ביתית ועוד…

איך עושים מחקר מילות מפתח?

מילות חיפוש עוקפות תחרות הן צירופי מילים שיש להן הרבה חיפושים אבל מעט תחרות. הדבר דומה לפתיחת חנות ברחוב שעוברים בו הרבה קונים ויש בו מעט עסקים שמוכרים את מה שאנחנו מוכרים.

בתור מומחי SEO פיתחנו כל מיני כלים אוטומטים שעוזרים לנו למצוא מילות חיפוש עוקפות תחרות.

אבל את התחרות אפשר לראות גם במספר דרכים פשוטות:

  1. בדיקה של האתרים שמופיעים ראשונים באותה מילת חיפוש בגוגל. עדיף לבחור במילת חיפוש שהאתרים שמופיעים בה ראשונים הם לא מאוד מקודמים.
  2. חיפוש המילה בגוגל ובדיקה של כמה פרסומות ממומנות מופיעות. כשיש יותר פרסום ממומן – התחרות גדלה, מומלץ פחות להשתמש בצירוף המילים שיש להם הרבה מודעות. 
  3. בעזרת כלי מילות החיפוש של גוגל ניתן לראות גם את כמות החיפושים וגם את רמת התחרות עבור כל מילת חיפוש.
  4. חיפוש המילה בגוגל ובדיקה של כמה תוצאות אנחנו מקבלים. ככל שיש יותר תוצאות כמובן יש יותר תחרות.
  5. חיפוש של צירוף מילים בגוגל בתוספת מרכאות, כמו למשל “מתנות לאישה” נותן אינדקציה של כמה אתרים מציגים בדיוק את המילה, ככל שהמספר גבוה יותר, התחרות גדולה יותר.
  6. ניתן גם לחפש כמה אתרים מציגים את מילת החיפוש בכותרת העמוד: פשוט תוסיפו  allintitle לפני מילת החיפוש.

עכשיו כשבחרת מילות חיפוש – מה עדיף קידום אורגני או ממומן?

אתרים שמופיעים בתוצאות אורגניות בדף הראשון בחיפוש בגוגל הינם אתרים שגוגל אומר ללקוח פוטנציאלי:
אני ממליץ על העסקים האלו,
אלו העסקים הכי חשובים ומהימנים בתחום אותו חיפשת.

איך גוגל יודע?
כי גולשים (לקוחות פוטנציאלים) אחרים, השתמשו במילים אלו כדי למצוא שירות או מוצר מסוים.
הם בקרו באתר, נשארו בו לאורך זמן, לחצו על קישורים ואולי אף ביצעו שיחה דרך האתר.

לעומתם, אתרים שמשתמשים בקידום ממומן, הם האתרים המופיעים בפרסומות של גוגל שמופיעות בצד או למעלה ומודגשות בצבע אחר.

Google

 

סיימת לעשות חקר מילות מפתח – מה השלב הבא?

1. תוכן מקורי – כתיבת מאמרים והטמעת תוכן מקורי באתר
כלומר, כתיבת מאמרים מקצועיים ושיווקיים תוך שימוש במילות המפתח ואופטימיזציה של הגדרת העמוד עבור מנועי החיפוש (meta-tags). מומלץ לשלב תמונות וקטעי ווידאו רלוונטיים תוך שימוש נכון במילות החיפוש.

2. אופטימיזציה לדפי האתר – SEO
בניית היררכיה נכונה באתר:
כותרת האתר והעמודים הפנימים
כותרות מישנה
לינקים פנימים באתר
תיוג (meta tags) של תמונות ועמודים.

3. בניית קישורים – לינקים
בניית קישורים לאתר מאתרי סמכות בתחום ומאתרים רלוונטיים. יצירת לינקים חיצוניים לאתר תוך ניסיון ליצור לינקים איכותיים כמה שניתן, כולל הכנסת האתר לאינדקסים מובילים. (יש להיזהר מתוכנות אוטמתיות ליצירת לינקים ויצירת לינקים באתרים לא קשורים, אנחנו לא רוצים להרגיז את גוגל).

כמה צריך להשקיע בקידום האתר?

עבודת קידום אורגנית היא עבודת נמלים, יש לעשותה באופן רציף וקבוע ולוקח זמן עד שרואים תוצאות.

מדכא?
אולי (אבל אנחנו אוהבים את מה שאנחנו עושים). מה שכן,
זהו תהליך שמביא תוצאות ונשמר לאורך זמן.

מניסיוננו, הכי חשוב, להתמיד לאורך זמן, להשקיע בתוכן מקורי ואופטימיזציה של לינקים פנימים באתר תוך שימוש במילות חיפוש עוקפות תחרות.
נשמע מסובך?

לא אם יודעים איך לעשות את העבודה. לוקח הרבה זמן? נכון, אבל זאת העבודה שאנחנו ממש טובים בה.
רוצה הצעת מחיר לקידום אורגני באינטרנט? אנחנו כאן עם הצעה שלא ניתן לסרב לה

כתבו : רויטל ורד טבע

מתכננת אסטרטגיות מבוססות תוכן לקדום אתרים וכותבת תוכן

רויטל ורד טבע

אורי ורד

מומחה בקידום אתרי וורדפרס בגוגל, בניית אתרי וורדפרס  

אורי ורד

יש לנו טעות במאמר? יש לך שאלות/הערות?

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן