מחקר מילות מפתח - Key Words
- עדכון אחרון: 28/08/24
הכירו את הכותבים:
רויטל ורד טבע ואורי ורד
מעל 15 שנים בתחום של בנייה וקידום של אתרי וורדפרס
כל מי שעוסק בקידום אתרים יודע שחקר מילות חיפוש הוא הבסיס לכל עבודת הקידום. זה כמו שאי אפשר להשתמש בוויז בלי לתת לו כתובת…
הבעיה היא שיש מאות כלים שעוסקים בחקר מילות חיפוש חלקם בתשלום וחלקם בחינם כך שאפשר בקלות ללכת לאיבוד… כדי לעזור לכל מי שיקרא את המאמר ריכזנו 15 כלים עבור מחקר מילות מפתח שהם מניסיונו הכי טובים שיש וגם בחינם. וכן לאחר כמה בקשות כתבנו גם על CHAT GPT בהקשר של חיפוש מילות מפתח.
בנוסף לכל מי שרוצה להעמיק כתבנו גם מבוא שעוסק במה חשוב לדעת לפני שמתחילים בחקר מילות חיפוש, וגם עוד חלק נוסף שמדבר על מה צריך לעשות אחרי שמסיימים את חקר מילות החיפוש.
מה הכלי הכי מומלץ עבור חקר מילות מפתח?
בהמשך להערה(חשובה שקבלנו למטה) בה התבקשנו עבור המלצה על כלי אחד שהוא הכי מומלץ עבור חקר מילות חיפוש,
לדעתנו אם אתם רוצים להתמקד בכלי אחד, אנחנו ממליצים על מחקר מילות מפתח דרך הכלי של UberSuggest.
מבוא | מחקר מילות מפתח
האם אפשר להשתמש ב Chat GPT עבור מחקר מילות מפתח ?
אחת השאלות ששואלים אותנו היא האם כדאי/אפשר להשתמש ב Chat GPT עבור מחקר מילות חיפוש? אז כתבנו כמה תשובות:
כן!
זה אפשרי.
אבל..
זה לא מדויק!
האם זה יכול לעזור?
בהחלט! Chat GPT יכול לעזור בקבלת רעיונות טובים וחשובים עבור מילות חיפוש או מילות מפתח.
בבדיקה שלנו Chat GPT הרבה יותר טוב באנגלית מאשר בעברית. אבל עדיין הוא בהחלט יכול לעזור במציאת כיוונים עבור מילות מפתח עבורכם.
ההמלצה שלנו:
- תהיו יצירתיים בשאלות שלכם – ותנו ל Chat GPT להפתיע אתכם
- תבדקו את מה שהתוכנה מציעה לכם. לפעמים Chat GPT ממליץ על מילות מפתח עם אפס חיפושים!
מחקר מילות מפתח - מה חשוב לדעת?
אחרי הרבה בקשות לעדכן את המאמר על חקר מילות מפתח אחרי כל העדכונים האחרונים של גוגל בקשר להתמודדות עם כל תוכנות ה AI (אינטליגנציה מלאכותית) אנחנו מעדכנים את המאמר עם עיקרי הדברים שחשוב לדעת:
1. העדכון של EEAT
EEAT = Experience, Expertise, Authoritativeness, and Trustworthiness
( זה עדכון מאוד חשוב! מומלץ לקרוא על זה כאן >>בדיקת E E A T – גוגל נלחם בתוכנות AI)
משמעות העדכון הוא גוגל רוצה שתכתבו תוכן על מה שאתם ממש מבינים בו. מבחינת חקר מילות חיפוש זה אומר שתחפשו מילות חיפוש שקשורות לתוכן בעל ערך שאתם יכולים לכתוב מתוך המומחיות שלכם ומתוך ניסיון אמיתי.
לדוגמא – אם אתם מטפלים בשיאצו תכוונו למאמר שקשור לידע אמיתי וחשוב שצברתם. לדוגמא "מה חשוב לדעת על כאבי גב?"
2. חיפוש מילות מפתח ממוקדות
גוגל מדגיש את הצורך במילות חיפוש ממוקדות. כן.. זה תמיד היה נכון, אבל גוגל שם לב שהסבלנות של אנשים נעשית קטנה יותר ויותר והם מדברים לגוגל כמו כל חבר (כולל עליה בחיפושים קוליים) ומחפשים מידע על נושאים מאוד ספציפיים. לדוגמא "טיפול בהפרעות קשב וריכוז אצל בנים בגיל 5".
ההמלצות שלנו:
- חפשו את "מילות הזהב" – מילים שיש בהן הרבה חיפושים והן כמה שיותר ספציפיות.
- לא כל המאמר חייב להיות על נושא סופר ממוקד, אפשר גם לכתוב מספר פסקאות ממוקדות.
גוגל מבין שאנשים שואלים שאלות בחיפושים ומתחיל להציג ישירות כחלק מתוצאות החיפוש תשובות לשאלות (ראו צילום מסך למטה)
ההמלצה שלנו:
חפשו גם אתם כמה שיותר מילות חיפוש עם נפח חיפושים שהן שאלות שאתם (מתוך הידע והמומחיות שלכם) יכולים לענות עליהן.
מחקר מילות מפתח -איך מתחילים?
אנחנו מבינים... לפעמים פשוט רוצים לכתוב מאמר בלי להיכנס לעניינים טכניים כמו חיפוש מחקר מילות מפתח. זה בסדר - אפשר לכתוב ואחר כך להוסיף את מילות המפתח. אבל עם לא תוסיפו אותם ותבחרו מילים אקראיות - יתכן שלא יגיעו לעולם למאמר החשוב שכתבתם וחבל. בנוסף מחקר מילות מפתח עוזר לכם להבין מהם הנושאים שמעניינים את הלקוחות הפוטנציאלים שלכם.
במאמר הבא אנחנו נדבר על מה זה חקר מילות מפתח? מהן מילות חיפוש? למה זה חשוב?
איך עושים מחקר מילות מפתח חינם, ואיך מילות המפתח שתמצאו יכולות להביא תנועה ממוקדת של גולשים לאתר של העסק שלכם?
מילות מפתח או מילות חיפוש הם הבסיס לקידום של האתר שלכם (SEO). אם אף אחד לא מחפש את התוכן שעליו אתם כותבים -לא תקבלו תנועה לאתר דרך חיפושים בגוגל גם אם המאמרים שלכם יהיו מעולים!
ד.א. את המאמר הספציפי הזה כתבנו כיון שבדקנו איזה ביטויים מחפשים בהקשר לקידום אתרים וראינו שיש הרבה חיפושים סביב - "מילות מפתח", "מילות חיפוש", "מחקר מילות מפתח" ומילים דומות
וממש עוד מעט בהמשך העמוד נמליץ לכם על 13 כלים מעולים למחקר מילות מפתח חינם (לדעתנו ניתן לשלב מספרים כלים חינמיים ואין צורך לשלם עבור מחקר מילות מפתח...)
לעשות חקר מילות מפתח - בדרך החכמה
לבחור נישה:
כן.. כולם רוצים מילות חיפוש כלליות עם הרבה חיפושים. אבל מילים כמו "ביטוח רכב" או "חנות מתנות" הן מאוד כלליות ויכול לקחת לכם חודשים רבים להגיע לעמוד הראשון של גוגל בתוצאות החיפוש. נישה בתחום הזה יכולה להיות "ביטוח רכב חובה לזמן קצר".
תחומים חדשים וחמים:
אם יש אפשרות כזאת בתחום שלכם - חפשו מילות מפתח שמתחברות לשאלות שעלו בזמן האחרון או לתחומים חדשים בנישה שלכם. לדוגמה בתחום של וורדפרס כאשר תוכנת אלמנטור (הפייג' בילדר של וורדפרס) יצאה לראשונה היו על זה הרבה חיפושים.
מילות חיפוש שכוללות שאלה:
אם נחזור לרגע לדוגמה של "ביטוח רכב" זה מראה איך פעם היה נהוג לחפש. אבל... היום גולשים מדברים לגוגל כמו אל חבר ושואלים אותו שאלות כמו:
איך להוזיל ביטוח רכב? איך עושים ביטוח רכב ללא עבר ביטוחי? ועוד...
איך מוצאים את השאלות הנפוצות?
רושמים בחיפוש רגיל בגוגל "איך ביטוח רכב" (מכניסים רווח רגיל בין "איך" ל"ביטוח רכב")
ומקבלים מלא אפשרויות לשאלות...
למה מחקר מילות מפתח כל כך חשוב לקידום האתר?
מחקר מילות מפתח משפיע כמעט על כל פעולה שתעשו עבור קידום האתר שלכם כולל קביעת שם האתר, שמות ותיוגים לעמודים ותמונות, יצירת קישורים בתוך האתר ומחוץ לאתר (מילות החיפוש הן ה"עוגן" לקישורים), קביעת ההופעה של כל העמודים באתר בגוגל, רעיונות וכיוונים למאמרים (בתוך האתר ומחוצה לו) וגם כיוון ותוכן למדיות החברתיות שלכם.
חקר מילות מפתח הוא בעצם המצפן שלכם (או ה - GPS) שנותן כיוון ראשוני לכל הפעולות שלכם לקידום העסק והאתר אונליין.
היתרון המשמעותי הוא שדרך המחקר תוכלו להבין טוב יותר את הלקוחות שלכם דרך הבנה של מה הם מחפשים.
חקר מילות מפתח - להיות מקום ראשון ב GOOGLE
חשוב לי להדגיש שלדעתי ב- GOOGLE נעשה מאמץ אמיתי לגרום לכך שדפי האינטרנט הכי "קרובים" ורלוונטים בהקשר למילות החיפוש בהן בחרתם -> יופיעו ראשונות בתוצאות החיפוש.
אני רואה שוב ושוב בתוצאות החיפוש (כמעט תמיד) ניסיון אמיתי של GOOGLE להציג אתרים שגם מילות המפתח מופיעות שם וגם יש בהם תוכן מעניין וחשוב בהקשר לנושא.
ראו למשל את הדוגמה הזאת:
נכון להיום, 30/10/2020, כאשר חיפשתי בגוגל “כמות חיפושים למילה בגוגל” GOOGLE עצמו הופיע במקומות הראשון והשלישי ו muchmore.co.il הופיע במקום השני. אני חייב להודות ששני הכלים של GOOGLE עבור בדיקה של כמות חיפושים אכן מעולים ונותנים תוצאות חשובות.
חקר מילות מפתח וכתיבת מאמרים
בהמשך העמוד תוכלו לקרוא המלצות לכלים מעולים לחיפוש מילות מפתח, אבל חשוב לנו להדגיש שגם אם תעשו את המחקר "הכי טוב בעולם" - אבל... לא תכתבו מאמרים מעניינים (כאלה שבאמת משקפים את הייחוד שלכם כבעלי מקצוע) - לא תקבלו תנועה לאתר!
השילוב המנצח הוא - חיפוש מפתח + מאמרים מעולים שכוללים את מילות המפתח.
בנוסף....שאלה שחזרה כמה פעמים היא:
האם צריך לעשות מחקר חיפוש מילות מפתח כל פעם כשכותבים מאמר?
בהקשר הזה אנחנו רוצים להדגיש שתי נקודות:
1. מומלץ לעשות חיפוש מילות מפתח עבור כל האתר כדי לדעת מה קהל היעד שלכם מחפש.
2. אבל... אין צורך לעשות מחקר מילות חיפוש עבור כל מאמר. זה מעייף ולוקח אנרגיה, אשר עדיף להשקיע אותה בכתיבת מאמרים שעונים על שאלות בוערות או מתייחסים לנושאים חשובים שנתקלתם בהם.
3 הדגמות קצרות - חקר מילות מפתח עם מינימום תחרות ומקסימום חיפושים
הכלי של גוגל אדוורדס עוזר לנו למצוא מילות חיפוש במיוחד אם יש לנו אתר חדש או לא מאוד מקודם – חשוב למצוא מילים עם מעט תחרות בעזרת הכלי של המסנן. אם אין לך חשבון של גוגל אדוורדס – יבקשו ממך פרטי כרטיס אשראי. אל דאגה… כל עוד לא תפעילו קמפיין פרסומי – גוגל לא תגבה ממכם כסף…והכלי של גוגל אדוורדס יכול להיות חינמי עבורך.
אובר-סג'סט יודע להראות גם את כמות החיפושים לכל מילה וגם …
תוצאה של בין 1 ל 100 שמתייחסת לקלות היחסית של קידום מילות חיפוש בגוגל.
התוכנה של אובר היא חינמית ואין חובה לרכוש את הגרסה בתשלום…
כמות התוצאות של בחיפוש בסיסי בגוגל נותנת אינדיקציה פשוטה לרמת התחרות. תוספת של מרכאות למילות החיפוש עוזרת לדייק את כמות התוצאות ורמת התחרות. וכמובן החיפוש בגוגל הוא בחינם ללא תשלום לתוכנה כלשהיא… מה שכן אנחנו ממליצים לפתוח חלון חדש של גלישה בסתר כדי לראות תוצאות שלא מותאמות ישירות אליכם.
15 כלים (בחינם...) שכל מקדם אתרים חייב להכיר עבור חקר מילות מפתח ובדיקה של כמות חיפושים למילה בגוגל:
נוסף שואלים אותנו פעמים רבות אם כדאי לשלם עבור כלים מתקדמים עבור חקר מילות חיפוש? ההמלצה שלנו היא לבחור כלים/תוכנות שיאפשרו לך לעשות מחקר מילות מפתח חינם. יש מספיק כלים בחינם ולמרות שכמעט בכל האתרים יציעו לכם לרכוש תוכנות בתשלום זה ממש לא הכרחי.
פרק 1 | מחקר מילות מפתח גוגל - מה חשוב לדעת לפני שמתחילים?
-
מהי הטעות הכי גדולה כשעושים חקר מילות חיפוש?
מניסיוננו בקידום אתרים ב 15 השנים האחרונות הטעות הכי גדולה בתחום של מחקר מילות מפתח הוא לבחור מילים שיש להם הרבה מאוד חיפושים אבל גם הרבה מאוד תחרות. אם יש לכם אתר ותיק, חזק ומאוד מקודם בתחום שלכם יתכן ותצליחו לקדם מילים מאוד תחרותיות, אבל… אם האתר שלכם חדש יחסית ולא מאוד מקודם ממש חשוב למצוא מילים עם מקסימום חיפושים ומינימום תחרות.
אם אתם חברה שעסקת בהתקנת דשא מלאכותי אל תנסו (לפחות בהתחלה …) לקדם מילים כמו "דשא" או "דשא סינתטי". חפשו מילה שכוללת צירוף של 4 מילים או יותר כמו "התקנת דשא סינתטי במרפסת" או כמו "דשא סינתטי למרפסת ללא הדבקה". תתחילו עם הקידום של המילים שיש להם קצת פחות חיפושים אבל הרבה פחות תחרות, ולאחר שתכבשו אותן תעברו למילות חיפוש יותר תחרותיות.
רוב העסקים מניסיוננו מתחילים עם מילות חיפוש כלליות מידי שקשה לקדם כמו "ניהול פרויקטים", "חנות מתנות", ודי מהר מתייאשים…. ואכן חבל…
כמו שבנהיגה ברכב מתחילים עם הילוך נמוך ואח"כ עוברים להילוך גבוה – כך גם בקידום אתרים צריך להתחיל עם מילות חיפוש עם מעט תחרות ורק אחרי ש"כובשים" ביטויים יותר ספציפיים עם זנב ארוך כמו "תוכנות לניהול פרויקטים", "תוכנה לניהול פרויקטים בבניה", "חנות מתנות אונליין" או "מתנות לחברה הכי טובה" אפשר לעבור למילים עם יותר תחרות ויותר חיפושים.
כיון שניתן לעשות מחקר מילות מפתח חינם ללא כל תשלום (בהמשך העמוד כל הכלים שאנחנו ממליצים עליהם הם חינמיים), והתנועה שתקבלו לאתר שלכם אם תוסיפו את מילות המפתח לאתר יכולה להביא לכם לידים ולקוחות פוטנציאלים אז אין מה להסס – תעשו מחקר מילות מפתח חינם עוד היום…
ביקשו מאתנו בתגובות להוסיף עוד דוגמאות של מילות מפתח כלליות וכאלו עם זנב ארוך אז הנה עוד מספר דוגמאות – קידום של מילות מפתח כמו "סדנה" או "סדנא" זה מאוד קשה במיוחד באתר חדש או אתר שהוא לא מאוד מקודם. ההמלצה שלנו היא לבחור במילים פחות כלליות כמו – סדנא משפחתית, סדנה למנהלים או סדנאות מתנה לגבר. חשוב גם לבדוק בכלים של חיפוש מילות מפתח כמו הכלי לחיפוש מילות מפתח של UberSuggest.
-
לפי מחקר שכלל בדיקה של כמיליארד דפים - רק 5.7% מכל העמודים החדשים מקבלים תנועה מגוגל!!!
אחד מהגופים הגדולים ביותר בתחום של SEO הוא ahref. במחקר שעשו ב ahref שכלל בדיקה של כמיליארד דפי אינטרנט הם ראו שרק כ 5.7% מכל העמודים החדשים שמתפרסמים מגיע לעמוד הראשון של גוגל בחיפושים (תוצאות 1-10). ידוע שרוב הקליקים הם על תוצאות 1-3 ורק מעט מאוד גולשים עוברים לעמוד השני של התוצאות בחיפוש בגוגל.
כיון שרוב האתרים לא משקיעים מספיק בחקר מילות חיפוש ו SEO האתרים שלהם הם כמו חנויות שנמצאות ברחוב צדדי שאף אחד לא מגיע אליו.
לסיכום רק מחקר מילות מפתח יכול לעזור לכם לדעת בדיוק אילו מילות חיפוש בדיוק מחפשים בגוגל,
רוב בעלי האתרים לא עושים חקר מילות חיפוש וזאת הסיבה שרק כ 90% מהעמודים החדשים ברשת לא מקבלים תנועה מגוגל ושאר מנועי החיפוש.
פרק 2 | 15 הכלים הכי טובים עבור חקר מילות מפתח בחינם:
-
מחקר מילות מפתח - Answer The Public
Answer The Public הוא כלי חדש יחסית שהרעיון שעומד מאחוריו הוא מציאה של רעיונות לנושאים חדשים ובדיקה של מה אנשים שואלים בהקשר למילים מסיומות. הכלי מאפשר מחקר מילות מפתח חינם ללא כל חובה של פתיחת חשבון או תשלום ואפשר להשתמש בכלי של חקר מילות מפתח של Answer The Public דרך גלישה רגילה בדפדפם אינטרנט כמו גוגל כרום לדוגמה. לצפייה ומקר מילות מפתח לחצו כאן –Answer The Public.
חשוב לנו להדגיש כדי למנוע אכזבה שהכלי הזה לא תומך עדיין בעברית (נכון ל 07/06/2022) אבל כיון שיש שם כבר תמיכה לכמה שפות אני מאמין שיהיה שם שינוי בקרוב.
למרות שאין תמיכה בעברית אם מעניין אתכם לעשות בדיקה של טרנדים עולמיים בכל מיני תחומים זה כלי מעולה להתחיל איתו.
ד.א. בבדיקה שעשינו מתברר שלאחרונה Neil Patel שגם הקים או רכש את UberSuggest שהוא כלי מאוד מומלץ לחקר מילות חיפוש שאנחנו ממליצים עליו כאן במאמר רכש גם את Answer The Public – אז אכן כנראה יהיו שם הרבה שיפורים…
בצילום המסך למטה אפשר לראות את המסך הראשוני של כלי מחקר מילות החיפוש של Answer The Public.
כל מה שצריך לעשות זה לבחור מילה ואז לאחר כמה שניות מקבלים את התוצאות בתצוגה גרפית + טבלאות מפורטות.
בצילום המסך למטה אפשר חלק מהתוצאות שמתקבלות בצורה גרפית בחיפושים אחרי מילת מפתח מסויימת לדוגמה -short
-
חקר מילות מפתח - Semrush
Semrush הוא אחד האתרים הוותיקים בתחום של SEO, קידום אתרים, מחקר מילות חיפוש, מידע על מילות מפתח ועוד.
ל Semrush יש גם כלי די נוח למעקב אחרי המיקום של מילות חיפוש של האתר שלכם בגוגל – Semrush SEO.
אם פותחים חשבון חינמי בSemrush אפשר לקבל גישה לכלי מאוד מוח לחיפוש מילות חיפוש או לחקר מילות מפתח – Semrush Keyword Magic Tool
וגם לכלי ה SEO של Semrush עליו דיברנו קודם בקשר למעקב אחרי מילות חיפוש ועוד כלים נוספים כגון חקר מתחרים ועוד – Semrush SEO.
בצילום המסך למטה אפשר לראות את המסך הראשוני של כלי מחקר מילות מפתח של Semrush.
ההתחלה היא מאוד פשוטה -מקלידים מילת חיפוש שאותה אתם רוצים לבדוק (לדוגמה מבחינת כמות חיפושים ותחרות) בוחרים מדינה (לדוגמה – ישראל) ולוחצים על הכפתור הירוק של החיפוש.
בטבלה למטה (צילום מסך מתוך תוכנת Semrush Keyword Magic Tool ) ניתן לראות את התוצאה של חקר מילות חיפוש. בתור דוגמה לקחנו את מילת החיפוש הבאה – ניהול פרויקטים.
בסך הכל כלי חקר מילות המפתח הזה עובד מאוד מהר בתוך לשונית בגוגל כרום ונותן תוצאות שעוזרות לנו מאוד בהבנה של מילת חיפוש מסויימת דרך טבלה שהיא לדעתנו יחסית קלה להבנה וניתוח.
אנחנו אוהבים את זה שהתוכנה מראה מילות מפתח דומות למילה הספצפית שחיפשנו – זה תמיד מידע חשוב שיכול לעזור לנו למצוא עוד מילות חיפוש כאשר המטרה שלנו היא בדרך כלל כמה שיותר חיפושים וכמה שפחות תחרות.
בנוסף בטבלה יש מידע חשוב לגבי מחקר מילות מפתח:
מחיר לקליק – זה ערך בדולרים שמראה כמה יעלה קליק על מודעה של קידום ממומן של גוגל.
קושי לקדם – מספר בין 1 ל 100. ככל שהמספר גבוה יותר כך לטענת SEMRUSH יותר קשה לקדם את מילת המפתח.
כמות חיפושים לחודש – די ברור… כמות חיפושים ממוצעת לחודש של מילת החיפוש.
TREND – גרף נחמד (קצת קטן) שמראה שינוי בכמות החיפושים ב 12 החודשים האחרונים.
מטרת החיפוש – זה פיצ'ר די יחודי של כלי מחקר מילות מפתח של SEMRUSH שמנסה להראות לנו מה הייתה כוונת המשורר (הכוונה או המטרה של מי שחיפש מילת מפתח מסויימת. i – זה לדוגמה חיפוש אחרי אינפורמציה ו c – זה חיפוש מסחרי אחרי מוצר או חברה שקשורים למילת המפתח.
-
חקר מילות מפתח - ahrefs
ahref הוא אחד האתרים הוותיקים בתחום של ניתוח לינקים לאתר שלכם ושל המתחרים שלכם.
לאחרונה ahref פיתחו כלי מעולה לחקר מילות מפתח – keyword tool
מבדיקה ראשונית שעשינו ראינו שאפשר להשתמש בכלי גם בחינם.
-
חקר מילות מפתח - אקסל או Google Sheets
הסתכלתי על כל האתרים שמופיעים ראשונים בחיפושים בסגנון של "איך לעשות חקר מילות מפתח" אבל אף אחד מהם לא המליץ על השימוש באקסל. אולי זה מובן מאליו אבל זאת נקודה קריטית לדעתנו.
אקסל לא יעזור לכם למצוא מילות מפתח. אבל יעזור לכם לה לצפות, למיין ולסדר את כל מילות החיפוש שתמצאו.
כדי לעבוד בצורה מסודרת לארגן ולשמור את כל התוצאות של חקר מילות החיפוש שתמצאו ממש חשוב לשמור את כל התוצאות של המחקר בקובץ אקסל (EXCEL) או תכנת Google Sheets שנותנת פונקציונליות דומה למרות שאנחנו ממליצים על EXCEL שיותר קל לתפעול מיון וסינון של נתונים.
* בהמשך המאמר תראו הרבה המלצות לכלים חינמיים לחקר מילות מפתח.
בטבלה למטה (צילום מסך מתוך אקסל) ניתן לראות דוגמה לתוצאות חקר מילות חיפוש שעשינו עבור אחד האתרים שאנחנו מקדימים.
בעמודה הימנית יופיעו כל מילות החיפוש שאנחנו בודקים את הכדאיות של הקידום שלהם.
אנחנו מחפשים אחרי מילות מפתח עוקפות תחרות שזה אומר – מילות חיפוש עם מקסימום חיפושים אבל גם מינימום תחרות + מינימום הופעות של מילות החיפוש בגוגל + ערך נמוך של השדה של הקושי לקדם את מילת המפתח.
מה זה קושי לקדם את המילה? זהו ערך בין 1 ל 100. אנחנו יצרנו נוסחה שבודקת כל מיני מרכיבים כמו ערך התחרות שגוגל אדוורדס מראה, כמות ההופעות של מילת החיפוש בחיפושים בגוגל.
-
חקר מילות חיפוש עם Google Search Console
אם יש לכם אתר וחשוב לכם לקבל יותר תנועה ולזהות מילות מפתח לאתר שלכם?
ממש ממש מומלץ שתתקינו את גוגל וובמסטר – Google Search Console.
גוגל וובמסטר הוא הכלי הכי חשוב של גוגל בהקשר למילות חיפוש אשר תפקידו לנתח איך אנשים הגיעו לאתר שלכם דרך חיפושים בגוגל. לאחר התקנה די קצרה (אם אתם מתקשים תרשמו לנו למטה בהערות שאלות…) תוכלו לראות נתונים מאוד חשובים דרך התוכנה:
- תוכלו לזהות את כל מילות החיפוש שדרכם הגיעו אליכם לאתר
- תוכלו לזהות הזדמנויות חדשות – מילות חיפוש עם כמות חיפושים גדולה שאתם כבר מופיעים בתוצאות החיפוש כשמחפשים אותן
- תוכלו לדעת עבור כל מילת חיפוש כמה פעמים היא הופיעה בחיפושים, כמה פעמים הקליקו עליה כדי להגיע לאתר שלכם, מה המיקום שלכם למילת המפתח הזאת ועוד…
בנוסף דרך גוגל וובמסטר
תוכלו לקבל מידע (די מדוייק) על כמה כניסות היו לאתר שלכם דרך חיפושים בגוגל בלבד,
בנוסף תוכלו לראות כמה פעמים הופעתם בחיפושים, איך מתקדם הקידום שלכם לאורך זמן, מה שיעור הקליקים לאתר שלכם ועוד…
-
חקר מילות חיפוש עם מנועי חיפוש נוספים כמו Bing, Ecosia, Yahoo ועוד...
בהתאם למילת המפתח אשר תחפשו, כל מנוע חיפוש יציע הצעות שונות.
בדרך כלל נהוג לפנות לגוגל כדי לקבל רעיונות לקבל מלות חיפוש אבל מנועי חיפוש אחרים כמו ברשימה למטה, יכולים לתת לנו עוד רעיונות למילות חיפוש נוספות:
- Bing
- Yahoo
- DuckDuckGo
- Ecosia – מנוע החיפוש שתומך בסביבה
- Dogpile
-
חקר מילות מפתח עם הכלי הקליל של soolve
הכלי הממש נחמד ויעיל של soovle.com יכול להיות אחד המקום הראשון עבורך להתחיל בו את מחקר מילות המפתח – KeyWords עבור קידום האתר שלך.
- נכנסים ל soovle.com
- מקליקים בתיבה האמצעית את מילת המפתח/ צירוף המילים שתבחרו ותקבלו הצעות למילים נוספות.
- ככל שצירוף המילים יהיה ארוך יותר, כנראה שיתקבלו פחות תוצאות.
הכנו עבורך הדגמה קצרה על העבודה עם – Soolve
-
מחקר מילות מפתח גוגל עם Keywords Everywhere
Keywords Everywhere הוא תוסף חינמי לגוגל כרום שאוסף נתונים מכמה תוכנות כולל גוגל טרנד שנדבר עליה בהמשך.
ניתן להתקין את התוסף מכאן חקר מילות חיפוש עם Keywords Evrywhere (התקנה ע"י לחיצה על הכפתור של – Install for Chrom)
- מתקינים את התוסף – Keywords Evrywhere
- נכנסים לגוגל כרום – יכול להיות שיהיה צורך ללחוץ על הכפתור השחור אדום של התכנה שיופיע למעלה ליד כתובת ה URL והכפתורים של התוספים (K אדומה בתוך כפתור שחור)
- מחפשים מילה או צירוף מילים שאתם רוצים לחקור.
- תחת החלק של Trend Dataניתן לראות את גרף החיפושים לאורך זמן
- תחת החלק של People Also Search For ניתן לראות מילים נרדפות ומילים דומות שאנשים אחרים חיפשו…
(ד.א. החלק של Related KW לפי הבדיקה שלנו עובד רק עם KW באנגלית – ולא מותאם לעברית)
-
מחקר מילות מפתח חינם למילות מפתח בגוגל עם KeyWord Surfer
עוד כלי יעיל מחקר מילות מפתח חינם הוא KeyWord Surfer. ניתן להוריד את התוסף החינמי לגוגל כרום מכאן – KeyWord Surfer.
* אחת הסיבות שאנחנו ממליצים על הכלי הזה היא האפשרות לשלב את ההצעות שהוא מציע למילים ביחד עם ההצעות של החיפוש של גוגל למילים!
לאחר ההתקנה:
- נכנסים לגוגל כרום – יכול להיות שיהיה צורך ללחוץ על הכפתור השחור אדום של התכנה שיופיע למעלה ליד כתובת ה URL והכפתורים של התוספים.
- נתחיל בחיפוש של מילת מפתח.
- תיווצר עבורך טבלה שתיתן לך עוד הצעות למילים + נפח חיפושים + מחיר לקליק + הצעות אחרות למילות חיפוש .
הכנו עבורך הדגמה קצרה על העבודה עם – KeyWord Surfer ⇓
-
מחקר מילות מפתח גוגל דרך בדיקה של מתחרים עם - seo quake
Seo Quake הוא תוסף חינמי שניתן להוסיף לגוגל כרום. מדובר בכלי מעולה עבור ניתוח SEO הכולל בדיקה של אתרים של מתחרים והאתר שלך. SEO quake מנתח את האתר בתחומים שקשורים לקידום והאופטימזיה של האתר. מבחינת חקר מילות מפתח מעניין להסתכל בעיקר על כותרת האתר, התיאור שלו וריכוזים של מילים לפי חזרות של מילה אחת צירופים של שתי מילים וכן הלאה.
לאחר ההתקנה:
- בגוגל כרום נכנס לאתר של מתחרה כדי להבין אילו מילים הוא מנסה לקדם.
- חשוב להיכנס לאתר שעוסק בנישה שלך ולבחור אתר לא מאוד כללי (כמו יד 2) שעוסק במספר תחומים.
- יכול להיות שיהיה צורך ללחוץ על הכפתור הכתום ירוק של התכנה שיופיע למעלה ליד כתובת ה- URL והכפתורים של התוספים האחרים.
- לחיצה על אחד הכפתורים של התכנה תפתח דף חדש עם כל נתוני האתר.
- בדף של page info ניתן לראות רעיונות למילים
הכנו עבורך הדגמה קצרה על העבודה עם – KeyWord Surfer ⇓
-
כמות חיפושים למילה בגוגל עם - אוברסג'סט - ubersuggest
תודה לניל פטאל על הכלי המעולה הזה – הוא ממש עוזר לנו בעבודה היומיומית שלנו כמקדמי אתרי וורדפרס. התוכנה מאפשרת מחקר מילות מפתח חינם – לא חייבים לקנות את שדרוג בתשלום.
הכלי של Ubersuggest מאפשר לבדוק עבור כל מילה:
- כמות החיפושים – SEARCH VOLUME.
- רמת התחרות – SEO DIFFICULTY, זהו ציון בין 0 ל 100. כל ציון מתחת ל 30 מראה על רמת תחרות יחסית נמוכה.
- מחיר לקליק בקידום ממומן – Cost Per Click, בגדול אין בעיה עם מילים יקרות – מילים שמשלמים עליהן הן כנראה מילים ששווה לקדם עם יכולת להמיר קליקים ללקוחות.
- ציון דומיין – Domain Score, זה גם ציון בין 0 ל 100. ככל שהציון הממוצע לדומיין גבוה יותר כך קשה יותר להתחרות במילה מסויימת.
רעיונות לעוד מילות חיפוש דרך אוברסג'סט
בנוסף דרך התוכנה של אוברסג'סט אפשר לקבל הצעות לעוד מילים שקשורות למילת החיפוש שרצינו לבדוק.
ברגע שנגלול את הדף למטה נוכל לקבל עוד מילות חיפוש קשורות למילה הראשונית שחיפשנו.
חשוב להסתכל על העמודה של SD – SEO Diffuclty
ככל שהערך יותר נמוך… יותר קל לקדם. כל המילים שיותר קל לקדם (מתחת ל 30) נצבעות בירוק. כמובן שמומלץ לבחור (במידת האפשר) במילים עם תחרות נמוכה!
-
מחקר מילות מפתח של גוגל אדוורדס - Google Adwards
אם יש לך חשבון גיימיל אפשר לחפש מילים דרך גוגל אדוורדס – ads.google.com
גוגל אדוורדס הוא הכלי של גוגל שמאפשר לך לבצע – מחקר מילות מפתח של גוגל וליצור קמפיין קידום ממומן (בהמשך המאמר אנו כותבים על על קידום אורגני מול ממומן).
גוגל שינו קצת את המדיניות ועכשיו צריך למסור פרטי כרטיס אשראי כדי לפתוח חשבון גוגל אדוורדס חדש. לא חייבים להפעיל פרסומות בתשלום אבל צריך למסור פרטי אשראי.
גוגל בעצם נותן שירות בו הוא מודיע כמה חיפושים יש עבור כל מילת חיפוש, כמה היא עולה וכמה תחרות יש לה (שזה מעיד בעצם על כמה אנשים משלמים עליה).
* אם אין לך מודעות שרצות בתשלום גוגל ייתן לך רק הערכה על כמות החיפושים לדוגמה בין 10 ל 100 או בין 100 ל 1000. אחד היתרונות הוא אפשרות לייצא את כל המילים שבחרת לאקסל.
-
הדרכה - איך מוצאים מילות מפתח בעזרת גוגל טרנד - Google Trend
גוגל טרנד כשמו כן הוא מגלה מגמות (טרנדים) בחיפושים בגוגל. התכנה עובדת בצורה המיטבית עבור מילים עם נפח חיפושים גדול של אלפי חיפושים ויותר בחודש. גוגל טרנד לא דורש התקנה – פשוט חפשו בגוגל "גוגל טרנד" וכנסו לתוצאה הראשונה או לחצו כאן – https://trends.google.com/trends/
- כנסו לגוגל טרנד
- בחרו שפה אנגלית/עברית או אחר
- בשדה של מונח חיפוש הקליקו את מילת החיפוש שתרצו לבדוק
- תקבלו תצוגה של נפח החיפושים לאורך זמן
- בנוסף – ניתן להשוות מספר של מונחי חיפוש
- ו… ניתן לשנות את טווח הזמן וגם בגלילה למטה לקבל רעיונות נוספים למילות חיפוש אחרות
הכנו עבורכם הדגמה קצרה על העבודה עם – Google Trend ⇓
דוגמה לבדיקה עם גוגל טרנד
ניסינו לבדוק מי יותר פופלארי לאורך זמן מ 2004 ועד היום – אתרי וורדפרס, וויקס או דרופל. בגרף למטה ניתן לראות בצורה ברורה שוורדפרס עם השנים צבר יותר ויותר תאוצה ופופלאריות. כאמור גוגל טרנד הוא כלי מעולה לבדיקה של מגמות שוק…
-
חיפוש בגוגל - איך מוצאים מילות מפתח בעזרת חיפוש פשוט בגוגל?
בסרטון שלפניך אנחנו מסבירים על מילות מפתח – Key Words ולמה הן חשובות לאתר שלך. בנוסף נדגים איך עושים מחקר מילות מפתח – דרך חיפוש פשוט בגוגל?
אם יותר נוח לך לקרוא במקום לראות את הסרטון – הכנו תמלול של הסרטון:
איך עושים מחקר מילות מפתח?
מילות מפתח / KW הן צירופי מילים שאנשים מקלידים במנועי החיפוש כדי להגיע למוצר או שירות מסויים. לדוגמא:
מתנות לאישה, טיפול זוגי, טיול לצפון
Google יודע בדיוק איזה KW מקלידים לנושא מסוים וגם מהי כמות החיפושים.
אז…אם אתם רוצים תנועה לאתר כדאי "להתייעץ" עם Google. טיפ חשוב! לא מומלץ לקדם KW של מילה אחת כמו טיפול. מומלץ לחפש צירופי זנב ארוך כמו טיפול זוגי בצפון .
נגיד שיש לי אתר שמוכר מתנות. דבר ראשון, אתייעץ עם Google ואחפש ב – Google מתנות. המילים ש- Google מראה (ההצעות של גוגל) הן מילות החיפוש KW עם הכי הרבה חיפושים.
נקליד בשורת החיפוש מתנות נקיש רווח ונקליד את האות א.
המילים ש Google יציג (ההצעות של Google) הן צרוף המילים מתנות + המילים הכי נפוצות שמתחילות ב- א
לדוגמא: מתנות אונליין
נקליד בשורת החיפוש מתנות נקיש רווח ונקליד את האות ב.
המילים ש Google מראה (ההצעות של Google) הן צרוף המילים מתנות + המילים הכי נפוצות שמתחילות ב- ב
לדוגמא: מתנות בעיצוב אישי
* אפשר להמשיך כמובן עם ג, ד, ועוד וריאציות שמעניינות אותך
איך עושים מחקר מילות מפתח – המילים ש Google מראה בתחתית הדף
ניקח מילת חיפוש כמו מתנות לאישה נחפש אותה בגוגל ונגלול לתחתית הדף. גוגל מציע לנו צירופי מילים KW עם הכי הרבה חיפושים שקשורות למתנות לאישה
לדוגמא: מתנות רומנטיות לאישה
איך עושים מחקר מילות מפתח – המלצתנו:
- לבדוק מה הן ה- KW שהלקוחות שלך מחפשים.
- למצוא KW עם זנב ארוך שהמתחרים שלך לא מקדמים.
- להטמיע אותן באתר כך שהוא יעלה ראשון ב- Google
-
חקר מילות מפתח עם תוכנת - keywordtool.io
בכוונה שמתי את התכנה של keywordtool.io אחרונה כי יש גרסה חינמית שנותנת הרבה רעיונות למילות חיפוש,
אבל… כדי לקבל את נפחי החיפוש יש לרכוש את גרסת ה PRO בתשלום – אנחנו אישית פחות אוהבים כלים בתשלום. ראינו שבהרבה אתרים של מקדמי אתרים בארץ יש המלצות חמות על התכנה הזאת אבל לדעתנו תשמשו רק בחלק החינמי של התכנה ואין צורך לרכוש את ה PRO.
מה שכן – keywordtool.io לא דורש התקנה וניתן להיכנס ולקבל במהירות רעיונות למילות חיפוש.
- כנסו לתוכנה בגלישה רגילה דרך גוגל כרום -https://keywordtool.io/
- בחרו שפה
- הקליקו מילת חיפוש
- צפו במילים הנוספות שהתכנה מציעה…
פרק 3 | סיכום - מחקר מילות מפתח גוגל
-
מילות מפתח וטרנדים
כשמסתכלים על הגרפים של מילות מפתח זה ממש מזכיר גרפים של מניות. ככל שכמות החיפושים יותר גדולה כך מילת המפתח יותר שווה וככל שהתחרות יותר נמוכה כך יותר שווה להשתמש/"לקנות" את מילת המפתח הזאת.
וכמובן כמו שבודקים את הטרנדים של מניות (עליה – ירידה) כך חשוב גם לעשות בדיקה זריזה של הטרנדים. האם כמות החיפושים של מילת מפתח או מילת חיפוש מסויימת בירידה או בעליה?
בגרף של של טרנדים בחיפוש אחרי אייפונים ברור ממוצע כמות החיפושים של iPhone X הוא הכי גבוה (כמעט פי שניים לעומת iPone 11) אבל יש חשיבות גדולה לכיוון של הגרף.
ניתן לראות שנכון להיום ובמשך מספר החודשים האחרונים כמות החיפושים אחרי iPone 11 גדולה פי 4 וגם הגרף של iPhone X מראה על ירידה רציפה בשנתיים האחרונות.
ברגע שמסתכלים על הטרנד/גרף של מילות המפתח – ברור שכדאי להשקיע בקידום של iPhone 11 למרות שבשנתיים האחרונות היו יותר חיפושים אחרי iPhone X.
בהמשך העמוד – הדרכה על חיפוש מילות מפתח עם גוגל טרנד.
-
חקר מילות מפתח - האלגוריתם של Googe
כמו שכתבנו למעלה גוגל בטוח יודע בעזרת האלגוריתם החיפוש החכם שלו את התוכן והמיקוד של כל אתר וכל עמוד באתר.
ובכן… הוא ידע בגדול אבל עדיין יש משמעות למילים המדויקות שבהן תשתמשו.
לדוגמה יכול להיות של"מאמן אישי" או "לקואצ'ר אישי" או ל"קואצ'ינג" או "אימון אישי" יש אותה משמעות … אבל אם תחפשו את המונחים בגוגל תראו שכמות החיפושים, התחרות והאתרים שמופיעים ראשונים הם שונים.
סיכמנו עבורכם אילו גורמים משפיעים על מילות המפתח ומילות החיפוש:
- תוספות של אותיות של "וו" או "יוד". לדוגמה "ניהול פרוייקטים" ו -"ניהול פרויקטים"
- מילות חיבור כמו "של". לדוגמה "ניהול של פרוייקטים"
- סדר המילים בהן משתמשים. לדוגמה "פרוייקטים ניהול" או ניהול פרוייקטים"
- שימוש במילים נרדפות
-
למה חשוב לעשות בדיקה זריזה של מילות חיפוש?
בדיקה זריזה של איזו מילים מחפשים הגולשים בתחום שלכם חשובה מעוד סיבות:
1. זה עוזר לדעת מה באמת הלקוחות שלכם מחפשים – יתכן ודרך מחקר מילות מפתח תופתעו ותגלו תחומים חדשים שכדאי לקדם.
לדוגמה לפני שכתבנו את המאמר הזה הופתענו לגלות שיש אלפי חיפושים בחודש בתחום של מחקר מילות מפתח ורוב המילים הן עם תחרות נמוכה (זה אומר שיחסית קל לקדם אותן).
2. גוגל ושאר מנועי החיפוש נעשו כבר "חכמים" בהבנה של תוכן של מאמרים אבל עדיין יש חשיבות לדייק במילות החיפוש המדויקות שהגולשים מחפשים. באותו תחום בדיוק אתר מסוים יכול להופיע ראשון בצירוף מילות חיפוש מסוים ובכלל לא להופיע בצירוף דומה עם מילים דומות/נרדפות.
-
בדיקה של מילות חיפוש לפני שמקימים או משדרגים את האתר שלכם
מחקר מילות חיפוש דורש ממך עבודת מחקר באינטרנט והבנה עמוקה של העסק שלך ושל המתחרים שלך.
אנחנו ממש ממליצים לך לא להתחיל את הקידום של האתר שלך או אפילו בנייה של אתר חדש לפני מחקר מעמיק של מילות המפתח שהכי חשוב לקדם.
כנראה שרוב המתחרים שלך לא יעשו את המחקר הזה ועל כן השקעה במחקר הזה יכולה לעזור לך לבדל את עצמך מהמתחרים. בנוסף, מחקר מילות מפתח הוא אחד הכלים הכי חשובים שיעזרו לך להבין מה בדיוק מחפש קהל היעד שלך!
אבל … רגע לפני שממשיכים עם מחקר המילים – חשוב להחליט מהו המיקוד והבידול העסקי שלך!
-
מה זה מיקוד ובידול?
זה הזמן לעצור רגע ולנשום.
יש המון מאמרים ואתרים שמדברים על המון כלים למצוא את מילות החיפוש,
אבל… האם ברור לך – מה הכי משתלם לך למכור בעסק שלך? ומה את/ה הכי אוהב למכור?
שלב חשוב בעבודה הוא לברר מה המיקוד והבידול של העסק.
מיקוד זה לדעת מה הכי משתלם לך למכור. מה המוצרים או השירותים שיוצרים עבורך את הרווח הכי גדול במינימום השקעה ומקסימום הנאה וסיפוק.
דוגמה למיקוד: מנחת הורים שמעדיפה להתמקד בעבודה עם קבוצות כי זה יותר רווחי והיא מגיעה לקהל גדול יותר מאשר במפגשים פרטניים מה שגורם לה לסיפוק רב.
בידול זאת ההבנה במה העסק שלך שונה מהמתחרים. מה יש בעסק שלך שגורם לך לבלוט מעל כולם.
דוגמה לבידול: אנחנו מבדלים את עצמנו כמומחים בבניית אתרי וורדפרס שגוגל אוהב. הבידול הזה נובע מכך שמעבר לזה שאנחנו בונים אתרי וורדפרס כבר עשר שנים ומכירים את הפלטפורמה לעומק, אנחנו גם מקדמים אתרים. לפני שאנחנו בוחרים לבנות אתר ללקוח, אנחנו יוצרים עבורו שאלון אפיון שבוחן מגוון היבטים של העסק. בעזרת השאלון אנחנו עורכים מחקר מתחרים ומילות מפתח שהתוצאות שלנו משמשות לעבודת אופטימזציה שנעשית תוך כדי בניית האתר כדי שגוגל יבין בקלות על מה האתר מדבר והאתר יופיע בחיפושים בגוגל. השילוב של וורדפרס + בניית אתרים + קידום אורגני הוא הבידול שלנו.
לאחר שבדקת את המיקוד והבידול העסקי שלך אפשר להתחיל במחקר מילות מפתח בתחומים שהכי חשוב ומשתלם לך לקדם.
-
להתחיל עם קידום מוצרים שירותים או קידום מאמרים וערך?
גם זאת שאלה חשובה.
אם אתה מטפל שיאצו, האם כדאי לך לקדם מילה כמו שיאצו או נושא כמו איך להקל על כאבי גב תחתון?
אם את רואת חשבון, האם כדאי לך לקדם מילה כמו דוח שנתי או נושא כמו חמישה טיפים לניהול עסק רווחי?
בבחירת מילה כללית, סיכוי גדול שיהיה לך אתגר גדול להתחרות על המקום הראשון עם אתרים חזקים ומקודמים כמו קופות חולים, מרכזי טיפולים לרפואה משלימה ומטפלי שיאצו ותיקים, להם יש את התעצומות לממן מילים כלליות ופחות צורך להתעמק בערך.
למעשה, הניסיון מלמד שבתחום של מאמרים, טיפים או עצות חשובות יש המון חיפושים. למשל, כל חודש מתבצעים כ- 1300 חיפושים לצרוף המילים כאבי גב.
אנחנו ממליצים להתחיל עם מחקר מילות מפתח שקשור ליצירת תוכן, מאמרים, טיפים או עדכונים מהשטח.
אם גולשים (לקוחות פוטנציאלים) יגיעו לאתר שלך ויקבלו ערך אמתי, חשוב ומעודכן הם יעריכו את זה, יתרשמו ממך ויש סיכוי אמתי שהם יצרו אתך קשר לרכישת מוצר או שירות.
מילות חיפוש עוקפות תחרות הן צירופי מילים שיש להן הרבה חיפושים אבל מעט תחרות. הדבר דומה לפתיחת חנות ברחוב שעוברים בו הרבה קונים ויש בו מעט עסקים שמוכרים את מה שאנחנו מוכרים.
בתור מומחי SEO פיתחנו כל מיני כלים אוטומטים שעוזרים לנו למצוא מילות חיפוש עוקפות תחרות.
אבל את התחרות אפשר לראות גם במספר דרכים פשוטות:
- בדיקה של האתרים שמופיעים ראשונים באותה מילת חיפוש בגוגל. עדיף לבחור במילת חיפוש שהאתרים שמופיעים בה ראשונים הם לא מאוד מקודמים.
- חיפוש המילה בגוגל ובדיקה של כמה פרסומות ממומנות מופיעות. כשיש יותר פרסום ממומן – התחרות גדלה, מומלץ פחות להשתמש בצירוף המילים שיש להם הרבה מודעות.
- בעזרת כלי מילות החיפוש של גוגל ניתן לראות גם את כמות החיפושים וגם את רמת התחרות עבור כל מילת חיפוש.
- חיפוש המילה בגוגל ובדיקה של כמה תוצאות אנחנו מקבלים. ככל שיש יותר תוצאות כמובן יש יותר תחרות.
- חיפוש של צירוף מילים בגוגל בתוספת מרכאות, כמו למשל "מתנות לאישה" נותן אינדקציה של כמה אתרים מציגים בדיוק את המילה, ככל שהמספר גבוה יותר, התחרות גדולה יותר.
- ניתן גם לחפש כמה אתרים מציגים את מילת החיפוש בכותרת העמוד: פשוט תוסיפו allintitle לפני מילת החיפוש.
עכשיו כשבחרת מילות חיפוש – מה ההבדל קידום אורגני או ממומן?
אתרים שמופיעים בתוצאות אורגניות בדף הראשון בחיפוש בגוגל הינם אתרים שגוגל אומר ללקוח פוטנציאלי:
אני ממליץ על העסקים האלו,
אלו העסקים הכי חשובים ומהימנים בתחום אותו חיפשת.
איך גוגל יודע?
כי גולשים (לקוחות פוטנציאלים) אחרים, השתמשו במילים אלו כדי למצוא שירות או מוצר מסוים.
הם בקרו באתר, נשארו בו לאורך זמן, לחצו על קישורים ואולי אף ביצעו שיחה דרך האתר.
לעומתם, אתרים שמשתמשים בקידום ממומן, הם האתרים המופיעים בפרסומות של גוגל שמופיעות בצד או למעלה ומודגשות בצבע אחר.
פרק 4 | מה לעשות לאחר ביצוע חקר מילות מפתח?
סיימת לעשות חקר מילות מפתח – מה השלב הבא?
1. תוכן מקורי – כתיבת מאמרים והטמעת תוכן מקורי באתר
כלומר, כתיבת מאמרים מקצועיים ושיווקיים תוך שימוש במילות המפתח ואופטימיזציה של הגדרת העמוד עבור מנועי החיפוש (meta-tags). מומלץ לשלב תמונות וקטעי ווידאו רלוונטיים תוך שימוש נכון במילות החיפוש.
2. אופטימיזציה לדפי האתר – SEO
בניית היררכיה נכונה באתר:
כותרת האתר והעמודים הפנימים
כותרות מישנה
לינקים פנימים באתר
תיוג (meta tags) של תמונות ועמודים.
3. בניית קישורים – לינקים
בניית קישורים לאתר מאתרי סמכות בתחום ומאתרים רלוונטיים. יצירת לינקים חיצוניים לאתר תוך ניסיון ליצור לינקים איכותיים כמה שניתן, כולל הכנסת האתר לאינדקסים מובילים. (יש להיזהר מתוכנות אוטמתיות ליצירת לינקים ויצירת לינקים באתרים לא קשורים, אנחנו לא רוצים להרגיז את גוגל).
כמה צריך להשקיע בקידום האתר?
עבודת קידום אורגנית היא עבודת נמלים, יש לעשותה באופן רציף וקבוע ולוקח זמן עד שרואים תוצאות.
מדכא?
אולי (אבל אנחנו אוהבים את מה שאנחנו עושים). מה שכן,
זהו תהליך שמביא תוצאות ונשמר לאורך זמן.
מניסיוננו, הכי חשוב, להתמיד לאורך זמן, להשקיע בתוכן מקורי ואופטימיזציה של לינקים פנימים באתר תוך שימוש במילות חיפוש עוקפות תחרות.
נשמע מסובך?
לא אם יודעים איך לעשות את העבודה. לוקח הרבה זמן? נכון, אבל זאת העבודה שאנחנו ממש טובים בה.
רוצה הצעת מחיר לקידום אורגני באינטרנט? אנחנו כאן עם הצעה שלא ניתן לסרב לה
-
מחקר מילות מפתח - מתאים גם לקידום אורגני וגם קידום ממומן
מילות החיפוש שיעלו מהמחקר ישמשו אותך עבור קידום אורגני ועבור קידום ממומן. ההמלצה שלנו להתמקד בקידום האורגני נובעת מכך שזאת השקעה שנשארת ולא מתפוגגת כמו קידום ממומן ברגע שהמימון נפסק. נתון חשוב הוא שמהפרסומים של גוגל עולה שכ- 70% מהגולשים מקליקים על תוצאות של אתרים העולים בקידום אורגני ורק כ- 30% בוחרים באתרים המופיעים במודעות קידום ממומן.
כשמגיעים למקום ראשון בתוצאות החיפוש בגוגל בקידום אורגני, במילת חיפוש מסוימת, מקודמים אוטומטית גם חיפושים קשורים נרחבים יותר. כך למעשה מוגברת החשיפה ברשת עשרות מונים.
-
האם רק מילות מפתח שבחרת יקודמו?
התשובה המהירה היא לא!
לדוגמה:
אם יש לך אתר העוסק בהקמת בריכות שחיה וקדמת את צירוף המילים בריכות שחיה, סיכוי גבוה שגם חיפושים של הקמת בריכות שחיה, בנית בריכות שחיה, שיפוץ בריכות שחיה יקודמו.
בנוסף, עקב כל עדכונים אחרונים באלגוריתם החיפוש של גוגל ,ממש חשוב לא להגזים בשימוש במילת חיפוש אחת יותר מ 4-5 פעמים במאמר או בקישורים פנימיים או חיצוניים – אחרת גוגל יחשוד בספאם ויכול להעניש את האתר. גיוון הוא שם המשחק, יש להיעזר בכל הכלים שדיברנו עליהם כדי למצוא צירופי מילים דומים.
לדוגמה – הקמת בריכות שחיה, בניית בריכה, התקנת בריכה ביתית ועוד…
כתבנו עוד כמה מאמרים וטיפים קצרים בתחום של חקר מילות מפתח - מוזמנים לקרוא ולהגיב!
כתבו : רויטל ורד טבע
מתכננת אסטרטגיות מבוססות תוכן לקדום אתרים וכותבת תוכן
אורי ורד
מומחה בקידום אתרי וורדפרס בגוגל, בניית אתרי וורדפרס
הלכתי לאיבוד בין כל הכלים לחקר מילות חיפוש שאתם מציעים. אשמח עם יהיה איזה סיכום שימליץ על הכלי הכי מומלץ!!!
הי אורית, הערה חשובה! אכן נהוג לתת הקדמה או סיכום שבה יש המלצה מסכמת. אז…
אם כבר קראת את הסיכום הקצר עבור כל אחד מהכלים עבור חקר מילות מפתח ומחקר מילות מפתח בגוגל ואת זקוקה לכלי אחד מרכזי –
אז … אנחנו ממליצים על הכלי של UberSuggest
https://muchmore.co.il/keywords-targeting/#ubersuggest
תודה על המאמר הדי מקיף על מילות מפתח! כתבתם די הרבה על מילות חיפוש עם מעט תחרות ומקסימום חיפושים. יש לכם איזה סרטון שמדגים איך למצוא אותן? תודה, אבירם
הי אבירם,
תודה על התגובה. בהמשך לבקשתך לגבי הדגמה של מחקר מילות חיפוש עם מעט תחרות ומקסימום חיפושים,
ועוד פניות דומות שקבלנו בקשר למאמר
הוספנו למעלה 3 סרטונים שמדגימים חיפוש אחר מילות מפתח עם מעט תחרות
https://muchmore.co.il/keywords-targeting/#min-max
אני מתכננת להקים אתר וורדפרס חדש בקרוב. האם זה קריטי לערוך חקר מילות חיפוש לפני שאני מקימה את האתר – או עדיף קודם להקים את האתר ואז להתחיל לחקור את התחום?
הי דפנה, ממש חשוב לדעתנו לערוך את מחקר מילות המפתח לפני שאת ממש מקימה את האתר. יש חשיבות מאוד גדולה לדיוק של אתר חדש מבחינת מילות מפתח. אתר שמגיע עם דיוק של מילות חיפוש + תוכן ערכי ואמיתי – יעוף קדימה בגוגל!
וואוו… חיפשתי מאמרים בקשר לחקר מילות מפתח אבל המאמר הזה ממש אנציקלופדיה של ידע! חייב להגיד תודה! נתנאל
הי נתנאל, תודה על התגובה ובהצלחה במחקר!
יש לי אתר בתחום של ייעוץ ארגוני ואני אוהבת לכתוב מאמרים אבל כל התחום של מחקר מילות מפתח "גדול עלי"! האם זה באמת כל כך חשוב לעשות מחקר עבור כל מאמר שאני כותבת?
תודה על התגובה – שאלה טובה ומאוד חשובה! חשוב לדעתנו לעשות חקר מילות כללי לכל האתר כדי לדעת מה באמת קהל היעד שלך מחפש. הכוונה היא לא רק לחיפוש אחרי אנשי מקצוע כמו "יועצים ארגוניים" אלא גם חיפוש אחרי נושאים חשובים בתחום כמו "ניהול צוות מקצועי" ועוד… אחרי שיש לך בנק של מילות חיפוש עבור כל האתר, אין צורך לעשות מחדש מחקר מילות מפתח עבור כל מאמר (זה מעייף ומתיש…). תמשיכי לכתוב מאמרים ותשבצי בהם כאשר מתאים את מילות החיפוש המתאימות. תודה – רויטל ואורי
וואווו – חיפשתי מידע על חיפוש מילות מפתח וקיבלתי ממש קורס בקידום אתרים. תודה על ההשקעה! קראתי חומר בדי הרבה אתרים אבל המאמר שלכם ממש עוזר לי להתקדם. אשמח לעוד דוגמאות של מילות חיפוש. תודה – עדנה כהן ארבל
יש לי עסק בתחום הקוסמטיקה- מתחברת למה שכתבתם על טעות נפוצה של בחירה במילים כלליות מידי. לזה בדיוק מה שעשיתי בהתחלה ורק אחרי די הרבה זמן הבנתי צריך לבחור במילים הרבה יותר מדויקות – מה שנקרא זנב ארוך 🙂