קידום אתרים ב - 2023, מה הם הטרנדים הכי חשובים של Google? קידום אתר

הכירו את הכותבים:

רויטל ורד טבע ואורי ורד

מעל 15 שנים בתחום של בנייה וקידום של אתרי וורדפרס

רויטל ואורי

קידום אתרים ב – 2023, מה הם הטרנדים הכי חשובים של Google?

כחלק משירות קידום אורגני (אורגני! אורגני!) שאנחנו נותנים ללקוחות אהובים, אנחנו כל הזמן עוקבים אחרי עדכונים של גוגל בכל הנוגע לקידום אתרים או בניית אתרים. אמנם המיקוד שלנו הוא קידום אורגני ובניית אתרי וורדפרס אבל המאמר שלפניכם נוגע לכל מי שעוסק בקידום אתרים או רוצה לקדם את האתר שלו ושל אחרים ורוצה לדעת מה הם הטרנדים (או אם תרצו הדיוקים) הכי חשובים של גוגל בהקשר של SEO

(Search engine optimization) וקידום אתרים נכון לשנת 2023.

למעשה לדעתנו העדכון הכי חשוב בהקשר לקידום אתרים לשנת 2023 הוא ההכרזה של Google שהוא (היא?) רוצה לראות רק תוכן מקורי, ממוקד, רענן ממישהו (שהיא!) שאפשר לסמוך עליו (עליה!!!), אוטוריטה בתחום.

Google לא רוצה שתפרסמו תוכן שקשור לדברים שאין לכם בהם ניסיון וידע, אז בבקשה תתמקדו במה שאתן ואתם יודעים ויכולים לתת בו ערך אמיתי.

ו… כמובן…Google ממש לא רוצה שתפרסמו המון  תוכן שהוא בעצם תוכן מועתק וערוך דרך תוכנות AI.

בדיקת E E A T - ככה גוגל נלחם בתוכנות AI

EEAT

  • Experience
  • Expertise
  • Authoritativeness
  • Trustworthiness

בעדכון האחרון של גוגל משנת 2023, שנוגע לקידום אתרים  דורש קצת התאמות באתרים שלכם ואולי שינוי המיקוד שלכם בכתיבת תוכן – יש סעיף שחשוב להתייחס אליו: E E A T.
זאת אחת הדרכים שגוגל מצא על מנת להילחם בתוכנותAI Artificial intelligence.

Google בעצם רוצה לראות שליוצר התוכן יש ניסיון ממקור ראשון בעולם האמיתי בתחום המאמר שעליו הוא כותב. גוגל בעצם הכריז שהוא רוצה לזהות שיש בן אדם אמיתי שקשור למאמרים שהוא כתב, ושחשוב לגוגל לוודא שלכותב או כותבת המאמר יש ניסיון + מומחיות + סמכות (אוטוריטה בתחום) + אפשר לסמוך עליו (ניסיון, ידע וכו').

אם מישהו פרסם מאמר שהוא הכין דרך תוכנת AI בלי שיש לו ידע בתחום (אנחנו נרחיב על זה בהמשך המאמר) גוגל ממש לא רוצה לקדם אותו ואחת הדרכים המרכזיות של  גוגל להתגבר על זה היא ע"י בדיקת E E A T.

מה לעשות כדי שבדיקת E E A T תעבור בהצלחה אצלך באתר?

האמת?
זה די פשוט:
הוסיפו קופסת כותב / כותבת לכל המאמרים באתר. מומלץ שהקופסה תכלול:

  • שם הכותב.ת
  • לינק לכל התכנים של הכותב.ת
  • לינק לעמוד אודות
  • תמונה של הכותב.ת
  • קישור לכל המדיות החברתיות של הכותב.ת (ראו לדוגמה את הקופסה שלנו בתחילת המאמר).

בנוסף…

  • וודאו שבכל המדיות החברתיות שלכם יש פרסומים שוטפים וציון של המומחיות של הכותב.
  • צרו לינקים מהמדיות לאתר ולהיפך.
  • שימו לב שעמוד אודות מעודכן ומתאר את הניסיון + מומחיות + סמכות (אוטוריטה בתחום) + למה אפשר לסמוך עליכם.
דוגמה לקופסת כותב/כותבת ⇓

כתיבת תוכן ממוקד

היום, יותר מבעבר, גם גוגל וגם הגולשים מחפשים תוכן ממוקד ותשובות על שאלות ספציפיות. כיון שרוב החיפושים הם מהנייד ורמת הסבלנות ירדה בצורה דרמטית – היתרון של  תוכן ממוקד הוא עוד יותר גדול.

איך מוצאים מילות חיפוש ממוקדות ב- 2023?
בכל תוכנת SEO כמו אובר-סג'סט או סמרוש מומלץ לבדוק עבור אילו מילות חיפוש האתר שלכם.ן ב- 50 המקומות הראשונים. חפשו מילות חיפוש שאפשר לכתוב להן תוכן ממוקד, איכותי ו…מקורי!

האם זה באמת עובד?
כן –  זה בהחלט עובד. בדקנו את זה בעשרות תחומים מגוונים ואכן ברוב הפעמים (בערך 9 מתוך 10 ניסיונות) תוכן ממוקד עוקף את המאמרים הכלליים יותר.

דוגמא מהשטח לשימוש במילות חיפוש ממוקדות:
אחת הלקוחות שלנו בתחום של קידום אורגני – היא מיכל גרי – מאמנת אישית אשר עוסקת גם בתחום של יעוץ מקצועי. ראינו שאחד מצירופי המילים הרלוונטים שמיכל כבר מקודמת בהם (מקום 47) היא "הסבת מקצוע בגיל 50".

למיכל גרי כבר היה באתר מאמר שמדבר על "הסבת מקצוע" ועל כן היא עלתה בחיפושים של גוגל גם בחיפוש יותר ממוקד כמו "הסבת מקצוע בגיל 50". אך מאחר והאתר הופיע בדף החמישי של גוגל בחיפושים לא היו בכלל כניסות לאתר דרך החיפוש אחרי "הסבת מקצוע בגיל 50".

לאחר שמיכל כתבה תוכן ממוקד, מעניין, אשר כלל גם תיאור של ניסיון אישי בעבודה וייעוץ בתחום של הסבת על הנושא הספציפי של "הסבת מקצוע בגיל 50" התוצאות לא אחרו להגיע והיום האתר עולה עבור צירוף המילים הזה במקום הרביעי.

כתיבת תוכן, כתבו מניסיון אמיתי

לגוגל וגם לגולשים חשוב שתדברו מנסיון אישי על מוצר שבדקתם, מקום שבאמת בקרתם בו, חוויה שחוויתם בעצמכם.

המיקוד של לדבר מניסיון אישי כל כך חשוב ועקרוני ל Google  שהוא מזכיר את הנושא של לכתוב מתוך ניסיון אישי – Experience  108 פעמים במדריך הרשמי לגבי קידום אתרים ותוכן איכותי.

לדוגמא במאמר הזה במקום לכתוב בצורה כללית על תוכנות AI (אינטליגנציה מלאכותית) ממש השקענו זמן בבדיקה של תוכנת CHAT-GPT במספר תחומים ומספר שפות – וכתבנו בהמשך המאמר (תגללו למטה..) על הניסיון האישי והאמתי שלנו מהתוכנה הזאת.

אנחנו מסכימים עם Google בנקודה הזאת! אכן יותר מעניין ונותן ערך יותר גדול לדבר על הניסיון האישי שלנו ממוצר מסוים (תוכנת AI) לעומת דיבור על תוכנות AI באופן כללי שבעצם חוזר על מה שכבר נאמר באלפי אתרים אחרים.

האם מותר להשתמש בתוכנות AI כדי ליצור תוכן ב 2023?

לאחר שבדקנו מספר תוכנות כמו CHAT-GPT ו CopyAI התשובה הקצרה שלנו היא כן, אבל עשו זאת בחוכמה.

בבדיקות שעשינו נוכחנו שאפשר להשתמש בתוכנות AI אבל את התוצאות שתקבלו יש לערוך, למחוק כל מה שלא רלוונטי ולהוסיף דברים שקשורים לניסיון האישי שלכם. מאוד חשוב לא להעתיק את הטקסט שקיבלתם בהעתק הדבק, אלא ממש לערוך אותו בתשומת לב.

המטרה של השימוש ב AI עבור כתיבת תוכן היא קבלת רעיונות, איסוף מתוחכם של חוות דעת ועוד. הרעיון הוא שתוכנת AI יכול לעזור לכם בתחקיר שלכם, באיסוף אינפורמציה אבל ממש לא בתור קיצור דרך עבור כתיבת התוכן עצמו.

בדקנו את תוכנת CHAT-GPT באפריל 2023 עבור כתיבת תוכן:

אנחנו בדקנו את תוכנת CHAT-GPT כדי לראות אם היא באמת נותנת ערך עבור כתיבת תוכן ואיסוף רעיונות  למאמרים:

  • גילינו שבתחומים שאנחנו ממש מכירים (כמו קידום אתרים, בניית אתרים, בניית אתרי וורדפרס וכו) תוכנת CHAT-GPT לא חידשה לנו דבר ולא הוסיפה רעיונות חדשים.
  • התוכן של CHAT-GPT רלוונטי וחשוב. בתחומים שאנחנו בדקנו ואנחנו מבינים בהם גילינו שהנושאים שהוא  (היא? הם?) העלה בהחלט חשובים.
  • CHAT-GPT עברית מול אנגלית – בבדיקה שעשינו ראינו שברוב התחומים CHAT-GPT  עובדת הרבה יותר טוב באנגלית לעומת עברית. באנגלית התוכן כתוב בצורה בהירה יותר וכמות התוכן גדלה יותר.
  • האם באמת אפשר ללמוד נושא חדש דרך CHAT-GPT? לדעתנו זה אפשרי כיון שבמספר שאלות שאנחנו שאלנו תוכנת CHAT-GPT נתנה בדרך תשובות ממש טובות.
  • מה שחשוב להדגיש הוא שהמידע מתוכנת CHAT הוא רק בטקסט (לעיתים גם מאוד בקיצור) ואפשר לדעתינו להתחיל בדיקה ומחקר של נושא עם CHAT-GPT ואז לעבור לצפייה באתרים, סרטונים תמונות ועוד.

גוגל בודק אם הקמתם אתר שהמיקוד שלו הוא קבלת טרפיק (כניסות לאתר)

בדרך כלל, גוגל לא אוהב אתרים שמתפרשים על פני יותר מידי נושאים, תחומים ומילות מפתח כדי לקבל תנועה של גולשים מחיפושים.

לדוגמה – אתר שנותן גם המלצות על טיולים בארץ, ייעוץ בקשר לאינסטלציה והמלצות על חלפני כספים … גוגל יחשוד בו (יתכן שבצדק…) שלא עומדת מאחוריו פרסונה אמיתית.

למעשה, עכשיו שיש תוכנות AI (אינטליגנציה מלאכותית) שיכולות בקלות יחסית ליצור תוכן בנושאים שונים בצורה אוטומטית, גוגל רוצה לוודא שמי שכתב את המאמר הוא באמת בעל ניסיון בתחום מסוים – אם תרצו גורו, או אוטוריטה.

חוץ מאתרים כמו ויקפדיה שיש בהם המון כותבים וכל אחד מהם הוא מומחה בתחום ספציפי  – גוגל מצפה מרוב האתרים שיתמקדו בתחום שבו הכותבים באמת מבינים. כמו שנאמר בסעיף הראשון על EEAT גוגל גם יבדוק באתרים אחרים וברשתות חברתיות מה ההקשר של מה שכתבו כותבי המאמרים ומה ההסמכה של הכותב.ת. כך שאם לא רשום בבירור מי כתב את המאמר כולל קישורים לכל הפעילויות שלו… גוגל לא ימצא חווי רציני (וכך גם גולשים מזדמנים) האם זה מאמר אמיתי בעל ערך או מאמר שהוכן בצורה אוטומטית על ידי תוכנת AI או מאמר שתורגם בצורה אוטומטית משפה אחרת.

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן