קידום אתרים אורגני: כתיבת תוכן בעת החדשה. קידום אתרי וורדפרס

הכירו את הכותבים:

רויטל ורד טבע ואורי ורד

מעל 15 שנים בתחום של בנייה וקידום של אתרי וורדפרס

רויטל ואורי

לפני כמעט 14 שנים, כשרק התחלנו לעסוק בבניית אתרי וורדפרס ובקידום אתרים אורגני, אחד הדברים שהכי אהבתי לעשות היה לכתוב תוכן מקדם לאתרים שהענקנו להם שירותי קידום. במשך שנים ארוכות כתבתי תכנים שעסקו בין היתר בדשא סינטטי, מבנים יבילים, הנדסת בניין, אקולוגיה, רפואה משלימה, אפייה, בירה, מתנות לגבר, כאבי גב ועוד ועוד.

עדכון פנדה, עדכון פנגווין והשפעתם על קידום תכנים

לפני כעשר שנים התחלנו להרגיש שהתכנים שייצרתי לא טובים מספיק. אודה ולא אבוש, ברוב בתחומים לא היה לי ידע מספיק כדי לכתוב מאמרים באורך של 700-1,000 מילים – שנכון לתקופה ההיא היו נחשבים מאמרים שמנים – אבל כן ניחנתי בקישורי מחקר ואיסוף לא רעים בכלל. כדי להשתפר, השקעתי מאמץ נוסף, חרשתי אתרים דומים בחו"ל, קראתי מאמרים שפרסמו אוניברסיטאות ומכללות שיפצתי וערכתי מילים שכתבו אחרים בשפות זרות.

לפני כשש שנים הבנו שגם הדרך הזאת לא עובדת ואפילו ההשקעה הנוספת בטיוב התכנים לא מביאה לתוצאות המקוות, לכן הכנסנו להסכם שלנו עם לקוחות קידום אורגני, שהאחריות על כתיבת תכנים מקוריים ואיכותיים לאתר היא באחריותם ואנחנו נערוך, נדייק ונעשה לתכנים אופטימיזציה. הגדרנו שצריך לפחות שני מאמרים מקוריים, איכותיים ובעלי ערך ללקוח פוטנציאלי כמינימום הנדרש לקידום אורגני איכותי של אתר. מעטים עמדו במשימה.

כתיבת תוכן לאתרים, אפשר לעשות את זה קצת יותר קל

כתיבת תוכן איכותי, מקורי ומקדם עשויה להיות משימה לא פשוטה עבור קידום אתרי וורדפרס,  במיוחד אם יש התכוונות אמיתית להעלות מאמר חדש לאתר פעם בשבוע או לפחות פעמיים בחודש (כי למרות שהתוכן הוא המלך, עקביות היא העוזרת הנאמנה שלו). כדי שהמטלה לא תהפוך מעמסה יש לי כמה טיפים מעשיים שעשויים לעזור:

קידום אתרי וורדפרס טיפ #1: מחקר מילות מפתח

תוכן מקורי ואיכותי שעולה לאתר מקדם אותו בצורה אורגנית.
ככל שהתוכן מדויק יותר ופונה לקהל היעד של המוצר או השירותים שחשוב לקדם, כך גדל הסיכוי שימשוך תנועה לאתר שתהפוך לקהל מעריצים משלם.
חשוב שתעלו לאתר תוכן שבאמת מעניין לקוחות פוטנציאלים. זכרו, ניתן לתקוף נושא מסוים ממספר זוויות. לעיתים קרובות האור שתשפכו על הנושא הוא זה שיאיר אותו בצורה מושכת.

*טיפ – בקשר לתחום של חיפוש מילות מפתח, כתבנו מאמר מאוד מקיף על איך להתחיל, במה חשוב להתמקד וגם המלצה על 15 כלים חינמיים לביצוע של מחקר מילות מפתח.


איך מדייקים?
שואלים את גוגל.
התקינו את התוסף לגוגל כרום:

קידום אתרים אורגני: כתיבת תוכן בעת החדשה. קידום אתרי וורדפרס

ורשמו בחלונית החיפוש את צירוף המילים שתרצו לקדם בעזרת תוכן מקורי ואיכותי.
אני למשל חשבתי שבכותרת לפסקה זו אכתוב:
צירופי מילים מקדמים

קידום אתרים אורגני: כתיבת תוכן בעת החדשה. קידום אתרי וורדפרס

אבל אז גיליתי שלצרוף הזה יש אפס חיפושים.

שיחקתי קצת עם המילים ועלה שהצרוף:
מחקר מילות מפתח – מחופש הרבה יותר

קידום אתרים אורגני: כתיבת תוכן בעת החדשה. קידום אתרי וורדפרס

הסרפר עוזר גם למצוא צירופים נוספים שקשורים לתחום, מה שיכול לעזור בפיתוח המאמר

קידום אתרים אורגני: כתיבת תוכן בעת החדשה. קידום אתרי וורדפרס

קידום אתרי וורדפרס טיפ #2: מחקר מתחרים

אחרי שבחרתי נושא שאני רוצה לכתוב עליו ובחרתי באילו צירופי מילים אשתמש כדי לקדם אותו, אני שוב מתייעצת עם גוגל (מה לעשות…הוא יודע הכל…). אני מקלידה את הצרוף שבחרתי לקדם בחלונית החיפוש וקוראת את שלוש התוצאות האורגניות שעולות ומכילות תוכן. ממש ממש קוראת.

קידום אתרים אורגני: כתיבת תוכן בעת החדשה. קידום אתרי וורדפרס

מטרת קריאת התכנים המובילים היא להבין מה המתחרים עשו טוב כל כך שהביא אותם לאחד משלוש המקומות הראשונים בתוצאות החיפוש בגוגל.
אחרי שקראתי, אני חושבת מה אני יכולה לומר שעוד לא נאמר, או איך אני יכולה להתייחס לנושא מזווית אחרת.

אני יכולה לשתף ששנים של ניסיון לימדו אותי שחלק לא מבוטל ממי שתופסים מקומות ראשונות, נמצאים שם לא בזכות התוכן המבריק שלהם, לרוב זה בגלל הממומן. אולם מסתבר שגוגל, שבשנים האחרונות שם לו למטרה לקדם תוכן איכותי, נוטה להבין מהר למדי כשמגיע תוכן רענן, מקורי, איכותי ובעל ערך ללקוח והוא מקדם תוכן כזה לתוצאות הראשונות.

קידום אתרי וורדפרס טיפ #3: גודל המאמר וכותרות H2

בעבר מאמר של 700 מילים היה בהחלט מספק (את גוגל…), כיום מומלץ להתחיל עם מאמר שמנמן יותר (1,200 מילים בערך) ולהגיע גם למאמרים של 3,000 מילים. נכון, לא בכל תחום קהל היעד ישקיע זמן בקריאה של מאמר ארוך, גם אם הוא מנוסח היטב. אבל אם יגיעו לאתר מספיק גולשים שכן יעשו זאת, הזמן שהם יישארו באתר ישפיע על ההערכה של גוגל את האתר ויגדיל את החשיפה שלו.

איך עושים זאת?
מתחילים.
בקטן.
התחילו עם מאמר של 1,200 מילים, חזרו אליו פעם בתקופה והוסיפו עדכונים, סיפורי מקרה, אנקדטות או תובנות. אני בטוחה שאם תגללו את הפיד שלכם.ן בפייס תגלו שם אוצר. כל מה שאמרתם בעשרים משפטים, אפשר לפתח, להרחיב ולעניין. כל מה שנכתב מהלב יכול לקבל גיבוי של סיפור מקרה מרגש, וכל מה שנכתב ביבשושיות, יכול להיזון מהמיץ של הקישקעס והניסיון מהשטח.

היו אותנטיים, שתפו מהידע שלכם, בססו מערכת אמון עם הגולשים שכבר הגיעו לאתר. ואל תשכחו, חשוב לחלק את הטקסט לפסקאות באורך שנעים ונוח לקרוא. בראש כל פסקה שבצו כותרת H2 תוך בחירת המילים בקפידה – מומלץ לשבץ בכותרות את צירופי המילים שנבחרו לקידום. בנוסף, שימוש בכותרות H2 תעזור מאוד אם תוסיפו תוכן עניינים.

המלצה: הוסיפו תוכן עניינים בראש מאמר ארוך – יש רכיב כזה של אלמנטור – כך תאפשרו לקוראים להבין מה עיקרי הדברים במאמר ולדלג למקומות המעניינים אותם.

קידום אתרי וורדפרס טיפ #4: גרפיקה, תמונות בחינם

ברוב המקרים, תמונות יעשו טוב לתוכן שתעלו לאתר. תמונות מקוריות, שלא עלו קודם בשום מקום באינטרנט, שוות פי אלף מתמונות מצוחצחות שניתן לרכוש או תמונות בחינם שניתן לקבל ממאגרי תמונות. אני לא אומרת שלא חשוב שהתמונה תהיה איכותית, אבל גם תמונה לא מהוקצעת ב- 100% שצילמתם בטלפון תקדם את האתר הרבה יותר מתמונה סופר מקצועית שיש סיכוי שכבר השתמשו בה קודם.

קידום אתרי וורדפרס: אפשר להשתמש בתוכנות AI כדי לייצר תוכן לאתר?

כשהשיח על תוכנות AI התחיל לתפוס תאוצה קצת נלחצתי והיה לי חשוב להבין איך הדבר הזה עובד. גם התרגזתי, כי כמי שכותבת תכנים כבר למעלה מעשור, היה לי ברור שעלולות להיות כאן הפרות של זכויות יוצרים (מגמה שניתן כבר לזהות בתוכנות AI שעוסקות בגרפיקה). אז עשיתי ניסוי.

בקשתי (באנגלית) מהתוכנה לכתוב לי מאמר באורך מוגדר בנושא שאני ממש ממש מבינה בו (כי כתבתי בו לא מעט מאמרים). הייתי ממש ספציפית ולמעשה בקשתי שיכתוב מאמר שכבר כתבתי…

התוצאה הייתה מהירה, מה שלוקח לי 4-5 שעות (כולל מחקר, קריאה, השוואה, כתיבה, עריכה ואופטימיזציה) לקח בדיוק 32 שניות. הייתי בשוק!
מיהרתי לתרגם את המאמר ונרגעתי.
התוצר היה כמעט זהה לחלוטין לתוצר שאני הפקתי.
עשיתי ניסיון נוסף ועוד אחד.
ואז עברתי לתחום אחר.
זה היה מהיר, מטאורי כמעט.
אבל…לא מקורי לחלוטין.
למעשה, אני יודעת מהיכן התוכן הזה הגיע. גם אני השתמשתי בו. לא מקורי.
והרי אחד הדברים שגוגל הצהיר לא פעם ולא פעמיים שהוא שם למטרה קידום של תכנים מקוריים, שהעתקות אסורות ואתרים שיעתיקו תוכן יינזקו.
אז אם כולנו משתמשים באותם כלים ואותה טכנולוגיה כדי ליצור תוכן, איך נוכל אנחנו לבלוט, להיות המיוחדים, אלה שגוגל ישים לב לאתר שהשקענו בו תעצומות של זמן וכסף וישלח לאתר את הלקוחות הכי מתאימים?

ההנחיה של גוגל שאנחנו מאמצים בחום היא: צרו תוכן המבוסס על הניסיון – שיש רק לכם.ן, המומחיות – שמייחדת רק אתכן.ם בזכות השילוב המייחד את החוויות שצברתם.ן והסמכותיות שרכשתן.ם בעקבות שנים של ניסיון ואמינות שביססתם.ן בפרקטיקה ארוכת טווח. תוכלו לכתוב על כל נושא הקשור לתחום העיסוק שלכם.ן, כל עוד תדברו עליו מהפריזמה הייחודית שלכן.ם.
כך בונים קהילה של לקוחות חוזרים ומשלמים.

רוב בעלי האתרים (והעסקים) תקועים במחשבה "איך אצור תוכן הכי מהר" ומעטים מאוד מסוגלים לתת מעצמם, מהידע והפרקטיקה שלהם למען הלקוחות שלהם. נכון, חלקם הגדול (בעיקר כשמדובר בעסקים קטנים, עסקים של אדם אחד) עסוקים במיליון משימות שכתיבת תוכן אינה חלק מהן.
אבל אחת הדרכים הכי פשוטות ליצור תוכן מקורי הוא לזכור שכל מה שקורה לכם, בעיקר מה שקשור לעיסוק שלכם, יכול לשמש, לקדם ולהיטיב עם הלקוחות שלכם. אז עשו שימוש בטכנולוגיה זמינה, תעדו את מה שקורה לכם ותתחילו לכתוב. אני פתחתי קבוצת ווטסאפ עם עצמי לתוכה אני זורקת כהודעת טקסט או הודעה קולית, מחשבות, תובנות, מפגשים או סיטואציות שאני חווה במהלך היום ובהמשך מפתחת אותם למאמרים.

קידום אתרים אורגני: מיקוד

קבלו המלצה חשובה: התמקדו!
קשה לעשות קידום אורגני לאתר שלא החליט מה הוא מקדם. אתם יכולים לכתוב על הכל. לספר בדיחות, לשתף במתכונים, לתת טיפים ועוד ועוד, כל עוד תזכרו לכתוב הסבר איך הטקסט הזה רלוונטי לרעיון שהאתר מקדם.

אם תקראו את המאמר שוב, בטח תשימו לב שלא השתמשתי במילה שיווק. קשה לקרוא לתכנים שמקדמים אתר באופן אורגני תוכן שיווקי, בעיקר לאור איך שהמונח הזה ניתפס על ידי הקהל הישראלי. המטרה של התכנים המקדמים באתר היא ליצור מערכת יחסים ואמון עם קהל הלקוחות הפוטנציאלי. היו נדיבים עם הידע שרכשתם.ן, שתפו בסיפורי מקרה, תנו טיפים מועילים, קרבו את הקהל שלכם אליכן.ם, בססו סמכות ותקבלו אתר שמייצר פניות איכותיות.

בהצלחה

המאמר נכתב ביולי 2023, כדי לחזק את הכתוב בו מצרפים ציטוט של:
Matthew Santos, SVP of Product and Services, SEO, at NP Accel says:
“Over the past 20 years, we have seen so many new features come out from Google that have caused SEOs to adopt new tactics, but one constant we have never seen Google move away from is the importance of high-quality content. As we have continued to double-down on high-quality content, we have seen thousands of customers over the last five years survive every single one of the major core algorithm updates.”

ובתרגום לעברית:
"במהלך 20 השנים האחרונות, ראינו כל כך הרבה פיצ'רים חדשים שיצאו מגוגל שגרמו לאנשי קידום אתרים לאמץ טקטיקות חדשות, אבל קבוע אחד שמעולם לא ראינו את גוגל מתרחק ממנו הוא החשיבות של תוכן באיכות גבוהה. ככל שהמשכנו להכפיל את התוכן באיכות גבוהה, ראינו אלפי לקוחות במהלך חמש השנים האחרונות שורדים כל אחד מעדכוני האלגוריתם העיקריים".

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן