הדרכה #1.1: קידום אורגני – מה בדיוק מחפשים הלקוחות שלך?
הכירו את הכותבים:
רויטל ורד טבע ואורי ורד
מעל 15 שנים בתחום של בנייה וקידום של אתרי וורדפרס
בסרטון הבא נדבר על איך מוצאים את כל האפשרויות לצירופי מילים שלקוחות פוטנציאלים מקלידים כשהם מחפשים את המוצר / שירות שלך באינטרנט.
נבחן את ההבדלים בין חיפוש של מוצרים לעומת חיפוש מידע ונלמד איך למקד ולבחור מתוך כל צירופי המילים שמצאנו, את הצירופים שהכי כדאי לקדם.
קידום אתר בגוגל: מה צריך הלקוח?
בהמשך ההדרכה נלמד אותך איך מוצאים את כל האפשרויות לצירופי מילים שלקוחות פוטנציאלים מקלידים כשהם מחפשים את המוצר או השירות שלך באינטרנט. נדבר על חיפוש של מוצרים לעומת חיפוש מידע ונכיר שלושה כלים חינמיים מעולים לדיוק של מילות חיפוש. בנוסף נלמד איך למקד ולבחור מתוך כל צירופי המילים שמצאנו, את הצירופים שהכי כדאי לקדם.
קידום אורגני ומה צריך הלקוח
הסיבות העיקריות שגורמות ללקוחות לבקר באתר שלך:
1. ביצוע פעולה / רכישה.
2. תשובה לשאלה מטרידה.
אתר שמספק מידע מקורי עם ערך אמיתי ללקוחות פוטנציאלים, מעבר להצגת המוצרים או השירותים, יש המון יתרונות:
- פונה לקהל לקוחות רחב הרבה יותר
- יוצר אמון על ידי מסירת מידע חשוב בחינם
- גוגל מזהה אותו כאתר שיש בו מידע חשוב ועל הדרך גם המוצרים שהוא מוכר מגיעים למקומות גבוהים יותר בגוגל.
קידום אתרים אורגני בגוגל: יצירתיות
על מנת לעקוף את המתחרים ולבלוט מעליהם דרך קידום אורגני מומלץ לחשוב בצורה יצירתית.
כיום, לא מספיק לקדם את מה שאני רוצה למכור. חשוב "למכור" את מה שהלקוחות שלי מחפשים – להבין לעומק איזה מידע הם מחפשים – ומה הצורך האמיתי שלהם. אתר שמנסה למכור רק מוצרים / שירותים מפספס בגדול נתח ענקי של חיפושים שיכול להניב לקוחות משלמים ומרוצים. לקוחות שלא יודעין עדיין עד כמה השירות או המוצר שלך יכול להפוך את החיים שלהם טובים, מלאים ומספקים יותר.
חשוב לציין שההתמחות שלנו היא בניית אתרי וורדפרס וקידום אורגני – אבל כל מה שמופיע בסרטון ההדרכה מתאים לכל סוגי האתרים (בהנחה שיש להם מערכת אופטימיזציה טובה לפחות כמו זאת של וורדפרס…). אם גם לך יש אתר וורדפרס זה הזמן להכנס למאמר הסופר משוקע שכתבנו על בניית אתרי וורדפרס ==> בניית אתרי וורדפרס.
המטרה:
להבין מה בדיוק מחפשים הלקוחות שלך כשהם מחפשים את השירות
או המוצר שלך.
זה הזמן לשאול את עצמך:
מה התועלת שהלקוחות שלי מקבלים מהשירות שלי?
מהו השירות / מוצר שהלקוחות הכי צריכים?
למשל:
מי שרוצה עיסוי רפואי…מה שהוא רוצה זה לא העיסוי עצמו…
אלא להשתחרר מכאב גב או צוואר תפוס!
מי שמחפשת רואה חשבון מקצועי…רוצה לחסוך בכסף, בזמן ובטעויות!
מי שפונה לתזונאית…לא רוצה להפסיק לאכול אוכל טעים…אלא רוצה לרדת במשקל וליהנות מגוף בריא ללא מחלות.
רוצה להעמיק? כתבנו מאמר מאוד מקיף על מחקר מילות חיפוש בגוגל והמון כלים חינמיים עבור חלק מילות חיפוש (מומלץ לקרוא) ==> מחקר מילות מפתח
קידום אתרים, מקרה מבחן: מטפל.ת שיאצו
זה הזמן לשבת בשקט לכמה דקות ולרשום לעצמך כמה תובנות, הכי קל להתחיל במענה לשאלות:
מה הבעיות הכי נפוצות שמטרידות את הלקוחות שלי?
תשובה אפשרית: כאבי גב תחתון, שחרור צוואר תפוס, כאבים בברכיים, בעיות עיכול
מה השאלות הכי נפוצות שהלקוחות שלי שואלים?
תשובה אפשרית: איזה תרגילים לעשות כדי להקל על כאבי גב? מה לעשות כשיש לי מיגרנה? איך אפשר לטפל בברכיים כואבות?
מה לעשות כנתפס לי הצוואר – לנוח או לעשות תרגילים?
התשובות לשאלות אלו הן הבסיס לקידום האתר שלך ולהצגה שלך כאותוריטה בתחום!
קידום אתרים, מקרה מבחן: רואה.ת חשבון
שאלות שמומלץ להתייחס אליהן:
מה הבעיות הכי נפוצות איתן מגיעים הלקוחות שלי?
תשובה אפשרית: החזרי מס שבח, תשלום קנס לביטוח לאומי, אין מספיק הוצאות עבור מע"מ
מה השאלות הכי נפוצות שהלקוחות שלי שואלים?
תשובה אפשרית: אם יש לי עסק ביתי – מהן ההוצאות המוכרות של הבית? מהי התקרה של עוסק פטור? האם כדאי לי להיות עוסק פטור או מורשה? איך לנהל ספר הזמנות? כמה כסף כדאי להפריש לפנסיה וקרן השתלמות? מה צריך לדעת לפני פתיחת תיק במס הכנסה?
קידום בגוגל: חסרים לך רעיונות?
לכולנו קרה שלא הצלחנו למצוא תשובה לשאלה, אפילו טריוויאלית…במקרה כזה אנו מציעים להריץ חיפוש בגוגל אחר השירות / מוצר שלך (מומלץ לעשות חיפוש בסתר). סביר להניח שבאתרים שיעלו בחמשת המקומות הראשונים יהיו גם מאמרים, תשובות וטיפים.
זה הזמן להיכנס לאתרים, לחפש את אזור המאמרים ולשלוף משם רעיונות. חשוב לבחון את התוכן הזה ולחשוב:
איך אני הייתי עושה זאת טוב יותר?
אפשר לחפש גם פורומים בתחום ולחפש שם שאלות ו…תשובות.
קידום אתרים: להכיר את הצורך של הלקוח
בדקנו דרך כלי מחקר מילות מפתח של גוגל כמה חיפושים יש בחודש עבור מוצרים כמו "טיפול שיאצו" או "הדרכת הורים",
וכמה חיפושים עבור מילות חיפוש כמו "כאבי גב תחתון" או "הפרעות קשב וריכוז".
אפשר לראות בצילומי המסך הבאים שיש הרבה יותר חיפושים עבור מילות מפתח שקשורות למידע. האמת? מניסיוננו נוכל להעיד שרוב הא.נשים לא יודעים מה הפתרון לצורך שלהם.ן.
כמו שבוודאי ניחשת, כמות החיפושים אחרי מידע גדולה בהרבה מהחיפושים אחרי מוצר מסוים. בנוסף, בדרך כלל התחרות בחיפוש אחרי מוצרים גבוהה הרבה יותר מאשר תחרות בחיפוש אחר מידע.
בהמשך ההדרכות נדבר על דיוק של מילות חיפוש בעזרת כלים של גוגל ואחרים, כדי שלא נצטרך לנחש באיזה צירופי מילים הלקוחות שלנו משתמשים בחיפושים – אלא נדע זאת בוודאות!
קידום בגוגל: איך להתמודד עם תחרות
רוב מטפלי השיאצו יקדמו את עצמם כ- מטפלי שיאצו. לקוח פוטנציאלי שכואב לו הגב ויודע שהטיפול הכי טוב עבורו הוא שיאצו אכן יחפש מטפל שיאצו. כך קורה שרוב מטפלי השיאצו מתחרים על אותו צירוף מילים. הדימוי הכי טוב למצב הוא של רחוב הומה שלכל אורכו עשרות קליניקות של מטפלי שיאצו.
במציאות, רוב הלקוחות הפוטנציאלים מחפשים פתרונות למכאובים. כמו לדוגמה: הקלה על כאבי גב, שחרור צוואר תפוס, כאבים בברכיים ועוד. רוב הלקוחות הפוטנציאלים לא יודעים שטיפול שיאצו יכול לעזור להם – מה שהם יודעים זה שיש להם בעיה שהם רוצים לפתור בקלות ובמהירות והם מחפשים באינטרנט מידע ופתרונות.
קידום אתר בגוגל: תרגיל מעשי
אנו ממליצים לך לערוך רשימה של כל צירופי המילים שנראה לך שלקוחות פוטנציאלים עשויים לכתוב בשורת החיפוש כשהם מחפשים אחר המוצר או השירות שלך. חשוב להתייחס גם לחיפושים אחר מידע.
לדוגמה: "מנהלת חשבונות", "מנהלת חשבונות ברמת גן", "מתנות לאישה", "מתנות לחברה הכי טובה", "סדנאות יצירה", "סדנאות יצירה לילדים ברמת גן"
כדאי להתייעץ עם קרובי משפחה, חברים או לקוחות אוהדים ולבקש מהם שישלחו את כל צירופי המילים שהם עשויים להקליד בבואם לחפש אחרי המוצר או השירות אותו העסק והאתר שלך מציע.
קידום אתרים: ההדרכות הבאות
בהדרכות הבאות נרחיב עוד על דוגמאות למילות חיפוש ונראה לך שלוש דרכים חינמיות למציאת מילות חיפוש:
1. חיפוש פשוט בגוגל
2. כלי חינמי של Ubersuggest
3. חיפוש דרך גוגל אדוורדס – כלי המודעות של גוגל (צריך חשבון גימייל + לפתוח חשבון אדוורדס)
בהערות למטה ניתן לשלוח לנו כל שאלה שעולה – אנחנו נשתדל לענות בהקדם
* ו… אם יש לך שאלה אישית ==> לחיצה על כפתור הוואטספ תשלח הודעה לרויטל 050-5570750