שיווק ברשתות חברתיות המלצות 2024
מזה כמה שנים אנו נעזרים רבות בכלי ניתוח SEO של Neil Patel – מי שלא מכיר.ה אותו, ממליצה בחום לקרוא על האימפרייה שהאיש הזה בנה סביב קידום אתרים. השבוע קראתי מאמר מעניין שלו ומיהרתי לתרגם ולתמצת את הנאמר בו כי יש בו תובנות מאוד חשובות שעשויות להשפיע רבות על חלוקת הזמן שאנו, בעלי העסקים הקטנים, מקדישים לערוצי הקידום האורגני שלנו.
בעבר הלא רחוק, ככל שהיינו מפרסמים לעתים קרובות יותר ברשתות החברתיות, כך קבלנו יותר לייקים, עוקבים ומעורבות. אבל עם למעלה מ-1.1 מיליארד פיסות תוכן שמתפרסמות מדי יום ברשתות החברתיות, לרשתות החברתיות לא חסר תוכן.
חסר להן תוכן איכותי.
כדי להכניס את הדברים להקשר המתאים, כאשר הצוות של נייל פתאל ניתח 5,204,391 פוסטים שונים ברשתות חברתיות, על פני תקופה של 30 יום, הוא גילה ש- 59.41% מהם לא נהנו ממעורבות. זה אומר שאם 1.1 מיליארד פיסות תוכן מתפרסמות מדי יום, למעלה מ-653 מיליון מהם לא קיבלו לייקים, לא תגובות, לא שיתופים… אפס מעורבות.
המסקנה?
אסטרטגיה הנשענת על פרסום תוכן בכמות המונית לא עובדת יותר.
בהנחה שיש לך תוכן איכותי, מקורי, ערכי ו…מעניין, כדאי לדעת מה האורך האידאלי שיעשה לפרסום את החשיפה הטובה ביותר:
שיווק ברשתות חברתיות - אורך אידאלי
X
אם מדובר בתוכן מעורר מוטיבציה, יש לשמור על הטקסט של בערך 14 עד 21 מילים. אבל אם התוכן מתמקד בבידור, 9 עד 35 מילים יניבו את התוצאה המבוקשת.
עבור תוכן חינוכי, 173 מילים בממוצע הניבו את הביצועים הטובים ביותר.
שימו לב! למרות ש X טוענים שהם מקדמים וידאו יותר ממילים, תכנים של טקסט הניבו יותר מעורבות מווידאו.
אינסטגרם
כאשר מפרסמים רילס, בהנחה שהמיקוד הוא בידור, סרטונים באורך 11 עד 17 שניות הניבו את הביצועים הטובים ביותר.
עבור סרטונים חינוכיים, המשתמשים העדיפו סרטונים באורך 38 עד 51 שניות.
לקרוסלות מומלץ אורך של 7 עד 10 שקופיות. אבל המפתח הוא להשתמש בוו (HOOK) בשקופית הראשונה והשנייה. זה לא מספיק רק שיש וו רק בשקופית הראשונה, זה לא מניב מעורבות גבוהה מספיק.
לינקדאין
סרטונים קצרים צריכים להיות באורך של 40 עד 46 שניות, מומלץ להוסיף לסרטון משפט או שניים של תוכן מבוסס טקסט שמכיל וו (HOOK).
עבור סרטונים ארוכים מומלץ על אורך של מ-3 עד 4 דקות, אפשר להגיע עד 10 דקות בלינקדאין, אבל סרטונים שאורכם 3 עד 4 דקות פעלו טוב יותר מאלה שהיו ארוכים יותר.
באשר לטקסט, הוא צריך להיות באורך של 20 עד 38 מילים אם הוא טקסט מוטיבציה. אם מדובר בתוכן חינוכי, 291 מילים בממוצע הובילו להכי הרבה מעורבות.
טיק טוק
אם מדובר בסרטונים משעשעים, אורך של 18 עד 31 שניות יוצר את המעורבות הגדולה ביותר.
אם המיקוד הוא תוכן חינוכי, סרטונים שאורכו 42 עד 54 שניות יצרו מעורבות רבה יותר.
יוטיוב
שורטים צריכים להיות באורך של 28 עד 33 שניות אם מדובר בתוכן בידורי. ואורך של 41 עד 57 שניות אם חינוכי.
סרטונים ארוכים הניבו את הביצועים הטובים ביותר אם הם היו בממוצע באורך 7 דקות ו-9 שניות.
כמובן שניתן ליצור סרטונים בפורמט ארוך יותר, אבל זה לא גורם למעורבות גדולה בהרבה…להיפך, ניתן לזהות תפוקה שלילית פוחתת עבור תוכן של יותר מ-20 דקות.
פייסבוק
זה מה שכותב נייל פתאל:
"ניסינו לחפש דפוסים בפייסבוק… כנראה היינו מוצאים אותם אם היינו מנתחים מאגר הרבה יותר גדול של תוכן… נניח 10 או 20 מיליון תכנים… אבל בפייסבוק לא זיהינו דפוסים אמיתיים. זה לא משנה אם התוכן היה קצר או ארוך… פשוט לא הצלחנו למצוא אורך מסוים שעוזר להגביר מעורבות. באופן כללי, בפייסבוק, רוב התוכן לא קיבל מעורבות. זו הייתה אחת הרשתות עם הביצועים הגרועים ביותר (עבור הגעה אורגנית)".
פרסום ברשתות חברתיות - תדירות פרסום
כדי להבין מהי תדירות הפרסום האידיאלית נבדקו 332,490 חשבונות מדיה חברתית ב-30 הימים האחרונים. התוצאות היו מעניינות:
X
כדאי לפרסם לפחות 3 פעמים ביום.
אינסטגרם
רילס פעם עד פעמיים ביום.
סטורי 2 עד 4 פעמים ביום.
לייב לפחות פעם בשבוע… באופן אידיאלי פעמיים או שלוש.
לינקדאין
פוסט פעם ביום.
לינקדאין דומה לאינסטגרם. אם תפרסמו לעתים קרובות מדי זה עלול לפגוע בטווח ההגעה של התוכן שפורסם בעבר. לכן מומלץ לפרסם רק פעם אחת ביום.
טיק טוק
TikTok רוצה שתפרסמו תוכן, באופן אידיאלי פעם עד שלוש פעמים ביום, אבל קרוב יותר לשלוש פעמים מאשר לפעם אחת. אם אין לכם יותר מדי זמן לפרסם ב-TikTok , עזבו את זה, פרסום מועט פוגע בחשבון.
יוטיוב
מומלץ לפרסם שורט אחד וסרטון ארוך אחד ביום, מומלץ לשמור על הפרש של לפחות 5 שעות ביניהם.
הכי חשוב, אם התוכן שלכם איכותי ומקורי, זה לא משנה אם תפרסמו בתדירות נמוכה יותר או בתדירות גבוהה יותר… הפלטפורמות יתגמלו אתכם בכל מקרה. תוכן מדהים הוא המפתח למעורבות וקידום! אנחנו אמנם לא מנהלים חשבונות ופרופילים ברשתות חברתיות עבור לקוחות שאנו עושים להם קידום אתרים אורגני, אבל אנחנו משתמשים בפלטפורמות אלו במסגרת אסטרטגיות קידום אתרים. גם מהניסיון שלנו אנחנו יכולים להעיד שלקוחות נדיבים עם הידע שלהן.ם, שמעלים תוכן מקורי ואיכותי באופן קבוע לאתר, מאפשרות.ים לנו להזרים תוכן איכות ומקדם לרשתות החברתיות, דבר שמעבר לקידום האורגני, יוצר מעטפת נראות דיגטלית שמבססת סמכות.
מה שכן, אנו ממליצים להמקד בערוצים שהכי נוח לכן.ם לעבוד בהם. אם אין זמן לתחזק ערוץ טיקטוק עם פרסומים 3 פעמים ביום, עזבו, עבודה בחצי כוח היא פשוט בזבוז זמן.
מה שכן חשוב לזכור:
1. אתר האינטרנט שלך הוא העוגן. כל תוכן איכותי עולה קודם כל באתר (יש דרכים רבות להציג תוכן, לא רק מאמרים בבלוג!).
2. מומלץ להשתמש בכלים הזמינים שחוסכים זמן כגון תזמון פוסטים או קישור בין מדיות.
3. מומלץ שלא "לבזבז" זמן על תפעול הרשתות החברתיות! לנו יש שיטה שעובדת לא רע: פעמיים בחודש מתזמנים תוכן רענן באתר (מאמר, טיפ, סרטון ועוד). מהתוכן הזה גוזרים תכנים מותאמים לפרסום בשלל מדיות חברתיות. פעם בחודש יושבים שעתיים-שלוש, מכינים את התכנים ומתזמנים פרסום היכן שאפשר. קובץ אקסל מסודר יוצר מחויבות וסדר.
החלטת שהגיע הזמן להשקיע בקידום אורגני?
זה הזמן להתקשר 050-5570750 או לשלוח ווטסאפ