SEO קידום אתרים, חקר מילות מפתח, מחקר מילות מפתח, מחקר מילות מפתח בגוגל, מילות מפתח, מילות מפתח בגוגל, קידום אתר, קידום אתרים, קידום אתרים באינטרנט

שיווק אגרסיבי של שירותי קידום ובניית אתרים – למה זה מרגיז אותנו?

הכירו את הכותבים:

רויטל ורד טבע ואורי ורד

מעל 15 שנים בתחום של בנייה וקידום של אתרי וורדפרס

רויטל ואורי

בחודשים האחרונים, לקוחות שלנו בקידום ובניית אתרי וורדפרס, מקבלים לא מעט פניות יזומות מאנשי שיווק שמנסים למכור להם שירותי בניית אתרים, קידום אתרים, אופטימיזציה לאתרים (שזה אמור בגדול שיפור של האתרים כדי שיהיו יותר מהירים או יעלו את הרווחיות של האתר) וגם אחסון אתרים – טוב, זה די ברור….השוק לוהט וכולם מחפשים עבודה, גם אנחנו מקבלים הצעות כאלו…

* חשוב לנו להדגיש – אין לנו בעיה כללית עם שיווק של קידום אתרים – בניית אתרים או אחסון אתרים.
השוק של בניית אתרים וקידום אתרים הוא שוק מאוד תחרותי (אנחנו יודעים את זה מחווייתנו האישית), וללא כל ספק, לכולם מותר לשווק ולהתפרנס.

אנחנו מאמינים שהלקוחות שלנו שמקבלים תמורה אמיתית בשירותי קידום האתרים או בניית האתרים שאנחנו נותנים ישארו אתנו, ואם מישהו רוצה לעזוב או לפנות לאפיק אחר, זה בסדר גמור.

אנחנו לא מאחסנים אף אחד מהאתרים של הלקוחות שלנו ולא עוסקים בקידום ממומן כיון שהמיקוד שלנו הוא בנייה וקידום אורגני של אתרי וורדפרס –  ואנחנו מעדיפים להתמקד במה שאנחנו יודעים לעשות הכי טוב.

מכירה אגרסיבית: מה מרגיז?

מרגיז אותנו ששולחים ללקוחות פוטנציאלים מיילים בשפה  לכאורה מקצועית ומאוד טכנית שאינה ברורה למי שלא עוסק בבניית אתרים או אחסון אתרים.
מרגיז אותנו שמעבירים מסרים מטעים, מבלבלים ומפחידים כדי ליצור הנעה לפעולה.

קבלו כמה דוגמאות לשיטות מכירה אגרסיביות שמרגיזות אותנו:

#1: להלחיץ דרך דיבור בסינית

הכוונה בסינית זה שימוש במונחים בעברית או באנגלית שאנחנו לא מבינים.

אחת הדרכים הכי נפוצות לשווק קידום או שיפור לאתרים היא לשלוח מיילים או ליצור פגישות ולדבר  או לכתוב על כל מיני מונחי קידום אתרים (SEO) שהלקוח פשוט לא מבין –  מונחים שמבחינת הלקוח זה סינית.

לדוגמה: להפציץ במונחים שקשורים לתכנות ושפות תכנות כמו CSS, PHP, ג'אווה סקריפט ועוד, מונחים שלקוחות לא מבינים ולא אמורים להבין.

שליחת דוחות עמוסים בגרפים ומילים לא מובנות שממליצים ללקוח לעשות כל מיני שינויים שהוא לא באמת מבין.
האמת?
זאת טכניקה לא רעה.
כשבעל מקצוע מסביר לנו משהו שלתפיסתו מאוד חשוב בלי שנבין בכלל על מה מדובר, זה באמת מלחיץ!

קבלו כמה דוגמאות למשפטים בשפה לא מובנת ומקצועית מידי שנשלחו במיילים שיווקיים ללקוחות שלנו:

  • משאבים חוסמים את הצגת התמונה הראשונית של הדף במסך כדאי לשקול את האפשרות לספק תוכן JS/CSS קריטי באופן מוטבע ולדחות את הטעינה של כל תוכן ה-JS/הסגנונות שאינם קריטיים
  • ניתן לצמצם את צריכת הבייטים כתוצאה מפעילות הרשת על ידי הפחתת כללים שאינם בשימוש מגיליונות הסגנונות ודחיית הטעינה של רכיבי CSS שלא משמשים את התוכן בחלק העליון והקבוע
  • לא נעשה שימוש ברכיבי listener פסיביים לשיפור ביצועי הגלילה
  • יש לוודא שטקסט ממשיך להופיע במהלך טעינת webfont
  • ש להימנע ממשאבים שחוסמים עיבוד
  • יש לקודד תמונות בצורה יעילה
  • הפחתת CSS שאינו בשימוש
  • הפחתת תוכן JavaScript שאינו בשימוש
  • יש להימנע משימוש ב-JavaScript מדור קודם בדפדפנים מודרניים

גם אנחנו, כבעלי מקצוע שבונים אתרים, תכנות וקידום אתרים כבר כמעט חמש עשרה שנים, לא מבינים את כל מה שכתוב. לדוגמא גם אני לא שמעתי בחיים על "רכיבי listener פסיביים".

עוד דוגמה:
לפני שהתחיל לעבוד איתנו, אחד הלקוחות קיבל דו"ח כזה שהוא לא הבין בכלל. הוא מאוד נבהל ואז שילם עוד  1,500 ₪ כדי לקבל דוח ופגישה שם קיבל עוד המון מידע (מיותר) על דברים שהוא לא מבין ולא יודע מה לעשות איתם.

#2: ליצור תסכול ולדבר על החמצה

אחרי שהסבירו ללקוח את המצב (הנורא!) של האתר שלו, תוך שימוש בהמון מושגים שהוא לא מבין, מבהירים לו שכל הבעיות (שהוא לא הבין) גורמות לו להפסד אדיר. למעשה אם כל הבעיות האלו לא היו קיימות – היו עשויות להיות הרבה יותר הכנסות מהאתר.

מה שאומרים ללקוח זה שיש משהו שהמתחרים עושים נכון ולכן מצליחים, אך כיון שבאתר שלו אין את המשהו הזה ויש המון בעיות, האתר שלו פחות מצליח.
מידע כזה מוביל להרגשה של לחץ ותסכול.
זה באמת לא נעים לשמוע שאחרים מצליחים יותר ממך.
האם זה נכון?
זאת כבר שאלה אחרת.

דוגמה להצעה שיווקית להחלפת אחסון:
פנו אל לקוחה שלנו ואמרו לה שהיא חייבת להחליף אחסון כי יש לאתר שלה בעיה עם מהירות התגובה של השרת ובעיות נוספות בביצועים של האתר.

מה שהתברר זה שה"מומחים" נכנסו לכלי בדיקת מהירות האתרים של גוגל ולמרות שהאתר קיבל ציון של 95% הם העתיקו (קופי פייסט הכי פשוט ללא שום עריכה) את רשימת ההמלצות של גוגל. ברור שלתוכנה של גוגל תמיד יש המלצות (כמובן בשפה שהלקוחה לא מבינה) אבל זה לא אומר שצריך לתקן את כולן בעלות של אלפי שקלים.

מבדיקה שערכנו, מתברר שהאתר של הלקוחה עולה בזמן של 1.5 שניות ומקבל ציון של 95% מגוגל, שזה ציון ממש מעולה.

האם באמת יש צורך להשקיע אלפי שקלים כדי לשפר משהו שעובד מעולה?
האם התיקונים האלה באמת יעזרו או יפגעו באלמנטים אחרים באתר?
והכי חשוב, האם השינוי בכלל יבוצע או שהלקוחה תקבל דוח שכתוב ב"סינית" על כל מה שנעשה באתר?

#3: ההבטחה הגדולה

אחרי שמייצרים לחץ ותסכול אצל הלקוח, נותנים הבטחה הבטחה שאם ישלם סכום כסף, האתר ישתפר.
יתכן וחלק מהחברות ששולחות את האימיילים האלה אכן נותנות ערך אמיתי בשירות שהן מציעות. אם זה זה נכון  –  אז למה לא לתת דוגמאות לאתרים שהם הצליחו לשפר?

בכל האימליים שלקוחות שלנו קבלו, לא צוין אף פעם  מי הם הלקוחות שכבר הצליחו ודרכי ההתקשרות איתם.

באופן מפתיע או אולי לא כל כך מפתיע, חברות קידום האתרים המצליחות בארץ לא שולחות דוחות כאלו. כנראה שיש להם מספיק עבודה ולקוחות ואין להם צורך לשלוח מיילים מפחידים בסינית בתפוצת נאטו. אם קיבלתם מייל כזה, הדבר הראשון הוא לבקש המלצות מלקוחות קיימים של החברות האלו.

דוגמה לשיווק של קידום אתרים שמציג בתור דוגמה אתרים עם אפס כניסות

ביקשנו מלקוח שקיבל מייל שיווקי של קידום אתרים ואופטמיזציה לאתרים לקבל רשימה של לקוחות שהאתרים שלהם קודמו ושופרו. בבדיקה מהירה הראנו ללקוח  שכל האתרים ששלחו לו איטיים בצורה משמעותית ויש להם כמעט אפס תנועה.
זה באמת מעצבן!
רוב בעלי האתרים לא יודעים לעשות את הבדיקות האלו והם לא יכולים לדעת אם מי שמציע להם הצעה הוא בעל מקצוע מיומן שיכול לעמוד מאחורי ההבטחות שלו.

לסיכום,
אם קבלתם פניה שיווקית או מכירתית שמדברת בשפה טכנית שאתם לא מכירים, אל תדאגו, זה לא התפקיד שלכם להבין.
אם יש לכם עסק פעיל, אותו אתם צריכים להבין ולא שפה מאוד מקצועית מתחום אחר.
אם פנו אליכם בהצעה כזאת או אחרת, בקשו הוכחות: לינקים ודרכי הקשרות עם לקוחות מרוצים (לא אחד, לא שניים, ולאו דווקא מתחום הדומה שלכם).
אם אתם לא יודעים איך לבדוק את נשירות המוצע ואיכותו – פנו לצד שלישי שיעזור לכם.

בהצלחה!

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן