- עדכון אחרון: 24/04/2020
- קידום אתרי וורדפרס בגוגל בעזרת הפייג' בילדר של אלמנטור
הכירו את הכותבים:
רויטל ורד טבע ואורי ורד
מעל 15 שנים בתחום של בנייה וקידום של אתרי וורדפרס
מצאנו ברחבי האינטרנט לא מעט מדריכים על תפעול אלמנטור לאתרי וורדפרס,
אבל לא מצאנו אף הדרכה שמתייחסת לאמלנטור מנקודת המבט של קידום אתרי וורדפרס כולל אופטימיזציה לאתר ו – SEO.
אלמנטור (Elementor Page Bueilder) – הוא תוסף תוכנה (פלאגין) שמאפשר עריכה ויזואלית לכל עמודי האתר.
קיימת גרסה חינמית שהיא מעולה וגם גרסת PRO שעולה כ- 50$ ונותנת אופציות נוספות. אנחנו ממליצים להתחיל עם הגרסה החינמית.
האם אלמנטור עוזר בקידום אתרי וורדפרס?
התשובה המהירה היא כן!
אנחנו משתמשים באלמנטור בכל אתרי הוורדפרס שאנחנו בונים ומקדמים וממליצים עליו ככלי חשוב שחוסך זמן חשוב בקידום אתרי וורדפרס.
אהבת את המאמר? יש מישהו שהמאמר הזה יכול לעניין אותו? נשמח לשיתוף
אלמנטור Elementor - יתרונות וחסרונות
-
אלמנטור - יתרונות עבור קידום אתרי וורדפרס:
- אלמנטור קל לתפעול! בעבר ניסינו לעבוד עם כל מיני פלאגינים של פייג' בילדר שהיו די מייגעים אבל אלמנטור, שהוא גם פיתוח ישראלי עם מעל 2,000,000 התקנות, מוכיח את עצמו כקל לתפעול ועריכה באתרי וורדפרס.
- תאימות מלאה עם תוסף ה SEO של יוסט –YOAST.
- אלמנטור מאפשר בניה של עמודים מעוצבים בעזרת עשרות ( אולי אפילו מאות) אפשרויות עריכה הכוללות: הוספת כותרות, סרטונים, אייקונים, סליידרים, המלצות, תכן עניינים ועוד ועוד…
- אין צורך לפתוח חלון חדש לעריכה וחלן אחר לעמוד עצמו – ניתן לעבוד בחלון מאוחד של אלמנטור.
- לאלמנטור תמיכה מצוינת בעברית (טוב… הוא מיוצר בישראל…).
- באלמנטור ניתן ליצור היררכיה ברורה ומקדמת בעזרת שימוש בכותרות, כפתורים ותוכן עניינים.
- אלמנטור מאפשר להעתיק ולהדביק רכיבים בתוך העמוד וגם בין עמודים שונים באותו אתר, כולל אפשרות של העתק הדבק של עיצוב אלמנט שלם.
- לאלמנטור גרסה חינמית הכוללת אפשריות עריכה רבות.
-
אלמנטור - חסרונות עבור קידום אתרי וורדפרס:
- החיסרון הכי הבולט של אלמנטור (לפחות כרגע) הוא שכדי לשנות את הגדרות ה- SEO צריך לגשת לעריכה הרגילה של העמוד – לא ניתן לעשות את זה בחלון העריכה של אלמנטור.
- כל פלאגין או תוכנה שאנחנו מוספים לאתר יכול להאט אותו ולעיתים להתנגש עם פלאגין אחר ולהפיל את האתר.
- לכל אתר יש את המורכבות שלו ואלמנטור לעיתים מתנגש עם תוספי תוכנה אחרים ויכול לפגוע בתפעול של האתר.
מניסיוננו תוספים/פלאגינים צד שלישי שניתן לחבר לאלמנטור כמו תצוגות נוספות של בלוג, גלריות וכדומה גורמות לבעיות בתפעול האתר ולעיתים משביתות לגמרי את היכולת לעבוד עם אלמנטור.
האם אלמנטור מתאים לאתר שלך?
-
איך בודקים עם אלמנטור פוגע באתר?
לאחר שהתקנת את אלמנטור באתר הוורדפרס שלך חשוב לבצע בדיקה כדי לוודא שהוא לא מתנגש באחד מהפלאגינים האחרים שהותקנו אצלך באתר.
לפני בניית העמוד הראשון באלמנטור – אנחנו ממליצים על בדיקה של דף הבית ועמודים חשובים באתר כדי לבדוק שהפונקציונליות וחווית הגלישה באתר הוורדפרס שלך לא נפגעה לאחר ההתקנה.
-
איך בודקים עם אלמנטור מאט את האתר?
מומלץ לקחת עמוד שיש בו תמונות וטקסט ולבדוק את המהירות שלו בעזרת הכלי החינמי של פינגדום. פעם אחת כשהעמוד ערוך בעזרת אלמנטור ופעם אחת בעזרת העורך הקלאסי של וורדפרס.
בבדיקה שאנחנו עשינו על האתר של muchmore.co.il אין כמעט הבדל מבחינת ביצועים שזה מעולה! הבדל של 0.02 שנייה הוא ממש זניח…
מה הכלים הכי חשובים שיש לאלמנטור התומכים בקידום אתרי וורדפרס?
לאלמנטור יש המון כלים ורכיבים שעושים עבודה מעולה!
בהמשך המאמר התמקדנו ברכיבים הכי חשובים לקידום אתרי וורדפרס לפי הניסיון שלנו כמקדמי אתרים ב- 10 שנים האחרונות.
יש לנו טעות במאמר? פסיפסנו רכיב חשוב של אלמנטור שעוזר לקידום האתר?
נשמח להערות ממש כאן למטה.
-
קריאה לפעולה - Call for action
רכיב הקריאה לפעולה גורם לגולשים באתר ללחוץ על כפתור/קישור שיוביל אותם לאזור חשוב כזה או אחר.
במדריך המקיף לקידום אתרי וורדפרס כתבנו על הנושא של היררכיה והדגשנו כמה חשוב "להסביר" לגולשים ולגוגל מהם הנושאים והעמודים הכי חשובים באתר.
רכיב הקריאה לפעולה מאפשר מגוון רחב של אפשרויות גרפיות כולל טקסט, כפתור, אייקון ועוד ומאפשר להפנות (דרך קישור/לינק) את הגולשים באתר לעמודים הכי חשובים.
משפך שיווקי
אנחנו ממליצים שבכל דף מסוג עמוד או פוסט באתר תהיה קריאה אחת ברורה לפעולה. צריך לכוון את הגולשים לדבר אחד שהכי חשוב לקדם! בדרך זאת יווצר משפך שיווקי באתר שאוסף את הגולשים מכל עמודי האתר לעמוד/עמודים הכי חשובים באתר.
לאן להפנות את הקריאה לפעולה?
אפשר להעביר את הגולשים לדף מבצעים, לבלוג, לדף שמציג מוצר או שירות.
אם כתבת באתר מדריך מקיף ומעמיק בתחום העיסוק שלך – לדוגמה "איך לטפל בכאבי גב", "איך לחסוך בהוצאות בניהול העסק", "25 טיפים לתזונה נכונה" >> מומלץ להכניס קריאה לפעולה שמפנה דרך קישור/לינק למדריך הזה לפחות בחלק מהעמודים/פוסטים באתר.
קריאה לפעולה של יצירת קשר
קריאה לפעולה יכולה להיות כפתור לשליחת וואטספ, טלפון, מייל, השארת פרטים באתר וכל דרך אחרת ליצירת קשר.
למה זה חשוב?
אם בעזרת קריאה לפעולה השארת את הגולשים יותר זמן באתר שלך – זכית!!! גם מבחינת גוגל שמקדם אתרים שהגולשים לא נוטשים אותם אלא נשארים באתר וגם מהסיבה שגולש שנשאר באתר עשוי להפוך ללקוח – במיוחד אם הוא הגיע לדף חשוב באתר.
גם כפתור זה טוב!
קריאה לפעולה שכוללת טקסט, אייקון, תמונה, כפתור וכו' לא מתאימה לך?
ניתן לכתוב משפט קצר ולשים כפתור פשוט של אלמנטור. הדבר החשוב הוא ליצור משפך שיווקי שיוביל לתוכן החשוב.
רכיב קריאה לפעולה של אלמנטור ↓
-
עריכת הכותרת ראשית של המאמר H1
אחד הדברים הכי חשובים בכל מאמר הוא שם המאמר. כמובן שחשוב להוסיף את מילות החיפוש שלכם (KW) לשם המאמר.
ברוב תבניות הוורדפרס הכותרת ראשית למאמר H1 נוספת אוטומטית.
חשוב מאוד לבדוק שאכן הכותרת הראשית של המאמר היא בפורמט של H1.
הבדיקה נעשית בגוגל כרום ע"י קליק ימני על שם המאמר ואז בחירה ב"בדיקה". הבחירה בבדיקה פותחת פאנל בצד ימין ששם תוכלו לוודא שהכותרת היא H1.
כותרת H1 צריכה להופיע רק פעם אחת בכל דף והיא מסמנת לגוגל מהו צירוף המילים הכי חשוב בדף.
בעזרת אלמנטור ניתן להוסיף כותרת H1 דרך הרכיב של – Post Title אשר מקבל אוטומטית את שם העמוד או פוסט.
-
הוספת כותרות משנה H2,H3
על פי מחקרי SEO (אופטימיזציית אתרים למנועי חיפוש) הוכח שגם הגולשים באתר וגם מנועי חיפוש מעדיפים מאמרים ודפים שמחולקים לכותרות משנה.
כותרות המשנה של H2, H3 עוזרות לחלק את הדף בצורה היררכית למקטעים נוחים להבנה גם עבור גוגל וגם עבור הגולשים. כותרות המשנה כמו H1 עוזרות לגוגל ולגולשים להבין מה הוא תוכן המאמר בסריקה מהירה. מבחינת היררכיה קודם יש להוסיף את H2 ורק אחר כך את H3.
טקסט ארוך ללא כותרות פחות מזמין וקשה יותר לקריאה והבנה.
דוגמה לחלוקה לכותרות במאמר על קידום אתרים:
הכותרת הראשית H1 – "איך לקדם אתר בגוגל" (כותרת המאמר)
מתחת לכותרת הראשית כמה כותרת משנה של H2 – לדוגמה: "קישורים חיצוניים", "קישורים פנימיים", "מהירות האתר" ועוד…
מתחת לכותרת המשנית של "קישורים חיצוניים" יופיעו כותרות משנה של H3 כמו – "קישורים ממאמרים", "קישורים מבלוגים " ועוד…
חשוב!
יש להוסיף לכותרות המשנה את מילות המפתח אותן בחרת לקדם. ניתן להוסיף כותרות משנה בעריכה עם אלמנטור בעזרת רכיב "כותרת"
-
טריק קטן - הוספת כותרות משנה עם אייקון באלמנטור
כמו שניתן לראות במאמר הזה חלק מהכותרות מופיעות עם אייקון אשר מוסיף לנראות של המאמר.
בתור ברירת מחדל אייקונים באלמנטור אינם כותרות. כדי להוסיף כותרת מוסיפים בעריכה של אלמנטור רכיב של "רשימת אייקונים" עם רכיב אחד בלבד. ניתן לבחור אייקון מתאים ואז בעריכה של הטקסט של האייקון להוסיף לפני הטקסט.
או
לדוגמא:
קידום אתרי וורדפרס
-
הוספת תוכן עניינים עם אלמנטור
הוספת תוכן עניינים מתאפשרת רק אם יש שימוש במאמר בכותרות משנה – לדוגמה H2.
הרכיב של תוכן העניינים (כמו במאמר הזה) עוזר לניווט מהיר עבור הגולשים במיוחד במאמרים ארוכים.
בנוסף,
מנועי החיפוש יוסיפו לתוצאתו החיפוש קישורים לתוך כותרות בתוך המאמר עצמו (Rich Snippets) שזה יכול למשוך תשומת לב לתוצאה של האתר שלך בחיפושים.
כך נראים קישורים לתוך כותרות בתוך המאמר עצמו (Rich Snippets):
-
שיתוף למדיות חברתיות - פייסבוק, טוויטר, לינקאדין ועוד...
בעזרת רכיב של כפתורי שיתוף – Share Buttons, ניתן להכניס בקלות לדף בכל מקום שתרצו ובאיזה עיצוב שתרצו כפתורי שיתוף למדיות חברתיות כולל וואטסאפ.
ככל שיהיו לכם יותר שיתופים למאמר תקבלו יותר תנועה לאתר והאתר גם אוטומטית יקודם במנועי החיפוש.
אנחנו גילינו שהמאמרים שבאמת השקענו בהם ונתנו תשובות לשאלות חשובות מקבלים שיתופים! מומלץ להכניס קריאה לפעולה בסמוך לכפתורי השיתוף.
ראו דוגמא למטה.
האם המאמר באמת עזר לך במשהו? למדת משהו חדש? יש מישהו שהמאמר הזה יכול לעניין אותו? נשמח לשיתוף!
-
סרטוני וידאו
מחקרים של SEO מראים שהוספת סרטונים לדף גם מחזקת את הקידום שלו בגוגל וגם גורמת לגולשים להישאר יותר זמן באתר. לא ניכנס במאמר הזה להסברים על איך להכין סרטונים, אבל אנו בהחלט ממליצים לך ליצור סרטונים ולהוסיף אותם לדפים באתר.
הוספת סרטון דרך אלמנטור היא פעולה ממש פשוטה! גוררים את הרכיב למקום הרצוי בדף ומכניסים את ה- URL של הסרטון בחלון העריכה. בנוסף ניתן לערוך זמן התחלה, זמן סיום, הפעלה אוטומטית של הסרטון עם טעינת העמוד, בחירת תמונה ראשית/טמבנייל לסרטון (במקום התמונה שיוטיוב בחר) ועוד.
לסיכום,
אנחנו ממליצים מאוד להתקין אלמנטור, ללמוד אותו ולהתחיל לקדם את האתר שלך למקום הראשון בתוצאות במנועי החיפוש.
האם קידום אתרי וורדפרס בגוגל יכול לעבוד בשבילך?
כתבו : רויטל ורד טבע
מתכננת אסטרטגיות מבוססות תוכן לקדום אתרים וכותבת תוכן
אורי ורד
מומחה בקידום אתרי וורדפרס בגוגל, בניית אתרי וורדפרס