מחקר מילות מפתח - 11 דברים שמומלץ להימנע מהם

במאמר הבא …נדבר על 11 דברים שמומלץ להימנע מהם כאשר מבצעים מחקר מילות מפתח – כמו לא להבין את כוונת החיפוש, לא לבדוק מה מופיע בתוצאות הראשונות בגוגל ועוד.

1. לבחור מילות חיפוש בלי להבין מהי כוונת החיפוש

מניסיוננו כמקדמי אתרים בצורה אורגנית, אחת הטעויות הכי נפוצות שאנשים עושים היא לבחור מילת חיפושים שיש לה הרבה חיפושים בלי להבין אם זה באמת קשור למהות של העסק שלהם.
אם גולשים מנסים לחפש תשובה לשאלה ובמקום לתת תשובה מלאת ערך, מנסים למכור להם איזה שירות או מוצר – סביר להניח שהם יתאכזבו וישר יצאו מהאתר, מה שיגרור הורדת הדירוג של האתר…

ניקח לדוגמה חיפוש אחר “מה זה ייעוץ עסקי?”

נראה שכל אחת מהתוצאות מתייחסת בצורה אחרת לשאלה. הרי יכול להיות שמי שואל את גוגל  מה זה ייעוץ עסקי?  רוצה באמת להבין מה זה? אולי מדובר תחום שהוא רוצה ללמוד.
ממש לא בטוח שהוא מחפש כרגע יועץ עסקי!
עבור מילות חיפוש כמו “יועץ עסקי מומלץ”, “חברות ייעוץ עסקי מחירים” או “יועץ עסקי לעסקים קטנים” הכוונה הרבה יותר ברורה ומתאימה יותר לכיוון של עסק שרוצה למכור שירות.

מחקר מילות חיפוש - מהי כוונת המשתמש

 2. לשכוח לבדוק מה מופיע בתוצאות הראשונות בגוגל 

טעות נפוצה נוספת היא לכתוב תוכן על מילת מפתח בלי לבדוק מה עולה בתוצאות הראשונות בגוגל בחיפוש אחר אותה מילת מפתח שרוצים לקדם.

חשוב לבדוק מה כבר נכתב באתרים שמופיעים ראשונים בחיפושים בגוגל:

  1. כדי להבין מה הגולשים מחפשים
  2. כדי שתוכלו להעלות תוכן שנותן תשובות חדשות עם ערך אמיתי שלא חוזרות בדיוק על מה שכבר נכתב.
לדוגמה – אם אתם כותבים מאמר על “איך לשפר את הרווחיות של העסק שלך?” תבדקו מה כבר כתבו באתרים שמופיעים ראשונים בגוגל. אם במקום הראשון מופיע 10 דרכים לשיפור הרווחיות  – תכתבו אתם על 50 דרכים לשפר את העסק שלכם…
מחקר מילות חיפוש - מה מופיע באתרים הכי מקודמים

3. לבחור מילות מפתח תחרותיות מידי

אם לאתר שלכם יש ציון של מעל 90 בגוגל (כמו ויקפדיה) תבחרו איזה מילות חיפוש שתרצו….

אבל אם יש לכם אתר שהוא לא מאוד מאוד מקודם או אתר חדש דנדש, הסיכוי שלכם להופיעת במקומות ראשונים בגוגל במילים עם המון תחרות הוא אפסי…

מה הסיכוי של ילד בגן לנצח מישהו בנבחרת ישראל בריצה? 

תבחרו מילים שיש להם מעט תחרות – לפחות בהתחלה – כך תקבלו תנועה לאתר ואז בהדרגה תעברו למילים עם יותר ויותר תחרות.

4. לעשות מחקר מילות חיפוש עבור פוסטים בבלוג שלכם

נכון שחשוב מאוד לבצע דיוק שיווקי לאתר שלכם + מחקר מילות חיפוש עבור תוכן שאתם מעלים לאתר. אבל כשאתם כותבים מאמרים לאתר או לבלוג שלכם, תשמרו את האנרגיה המתפרצת שלכם וכתבו תוכן מקורי ומעניין שמספר משהו חדש ומעביר את הידע והאישיות שלכם.

5. לשגר ולשכוח

עשיתם מחקר מילות חיפוש והטמעתם אותם באתר? מעולה!

חשוב לבצע מעקב כדי לדעת מה גוגל והגולשים חושבים על התוכן שלכם. הקידום בגוגל בדרך כלל משקף את העניין והאיכות של המאמר שלכם

תבדקו מידי פעם מה המיקום של מילות המפתח שאתם מקדמים בגוגל. תבדקו לאיזה עמודים יש הכי הרבה כניסוצת 

6. להתעלם ממילים עם זנב ארוך

מילות חיפוש עם זנב ארוך הן “זהב טהור” כיון שהן ממש מדייקות את כוונת החיפוש. אל תשכחו שהיום בחיפושים אנשים שואלים את גוגל כאילו שהוא חבר שלהם… 

7. קודם להקים את האתר ואז לעשות חקר מילות מפתח

חשוב! חשוב! חשוב! קודם לעשות מחקר מילות מפתח ואז מתוך הבנה עמוקה להקים את האתר, לכתוב את התוכן שלו ולסדר את ההירכיה שלו.

כשאתר עולה בצורה מדויקת זה מעולה גם מבחינת גוגל וגם הגולשים.
לתקן לאחר מעשה הרבה פעמים יוצא מאולץ והרבה פחות טוב, בוודאי מבחינת הקידום בגוגל!

8. להכניס את אותה מילת חיפוש בדיוק...שוב ושוב 

אין צורך להכניס את מילות החיפוש למאמר יותר מ 3-4 פעמים. יש מצב שגוגל יראה את זה בתור נסיון “לעבוד עליו”…

ו…אנחנו ממש ממליצים להשתמש במילות חיפוש נרדפות… תהיו מגוונים   – כך תקבלו יותר תנועה והמאמר שלכם לא יראה מוזר או מאולץ.

9. לשכוח מחיפושים שקשורים למיקום

אם יש לכם חנות עיצוב בהוד השרון  – מה יותר חשוב מלקדם “חנות עיצוב בהוד השרון” או “חנות עיצוב בשרון”?

10. לבדוק מיהם האתרים שמופיעים ראשונים בגוגל

אם בחיפוש של מילת חיפוש מסויימת כל האתרים הראשונים שמופיעים ראשונים הם אתרים סופר חזקים ומקודמים, כניראה שמומלץ לחפש ביטוי או מילות חיפוש שתוכלו לעקוף אותם.

11. לבדוק כמה פרסומות יש בחיפוש

ככל שיש יותר פרסומות של גוגל בתוצאות החיפוש כך יש יותר תחרות. אם אפשר חפשו מילים שיש בהן פחות תחרות.

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן