
אסטרטגיית תוכן אפקטיבית ומקדמת
מהי אסטרטגיית תוכן?
אסטרטגיית תוכן היא תוכנית מפורטת ליצירה, הפצה, ניהול ומדידה של תוכן שיווקי וערכי המיועד להגיע ללקוחות פוטנציאליים בכל שלבי המשפך השיווקי. המטרה של אסטרטגיית תוכן היא להפיץ מודעות למוצרים או שירותים, לבנות אמון וסמכות למותג, ולהשיג יעדים עסקיים כמו הגדלת מספר הלקוחות ומודעות למותג.
זה לא קורה הרבה, שאנו זוכים לקדם אתר של לקוח, ששולט ברזי הכתיבה ככלי לקידום אורגני של אתר אינטרנט (וערוצים אינטרנטיים נוספים) והוא כותב בשמחה, מעניק ערך רב, ולא פחות חשוב הכתיבה שלו מקורית ומושכת.
כזה הוא אברהם אייזן ובדיוק כזה הוא המאמר האחרון שעלה לאתר שלו, מאמר מרתק שתפס אפילו אותי, הצינית, למודת המאמרים הבינוניים תוצרת AI בהם נפגשתי בחודשים האחרונים. רפלקציה ככלי לפיתוח אסטרטגי הוא מאמר שיש בו כל מה שצריך כדי לבסס אוטוריטה ולמשוך לקוחות נאמנים: שיתוף אישי וכנה, רעיון בשל, הפניה למקורות מעשירים, הנעה לפעולה והבטחה. הבטחה לדרך רעננה.
אברהם אייזן מומחה בתחום כביכול לא…"סקסי". הוא לא מוכר שעוני יוקרה או ארוחות גורמה. הוא לא מתעסק בנושאים "יפים" או מפנקים. אבל הוא יודע מה הוא עושה ועושה את זה מצוין; ייעוץ אסטרטגי ופיתוח עסקי לעמותות. מודה, כשהתחלנו לקדם לו את האתר חששנו. היה מאתגר למצוא צירופי מילים בתחום העיסוק שלו – ייעוץ לעמותות – שיש להן נפח חיפושים גדול ודאגנו שלא נצליח למשוך לאתר מספיק מתעניינים (לידים). אבל אברהם – יועץ לעמותות מהשורה הראשונה – והאתר שלו, הם הוכחה לכך שיש תחומים שבהם עומק, ערך ומקוריות מושכים בדיוק את הלקוחות הנכונים.
אסטרטגיית תוכן מנצחת
קבלו 8 שלבים ליצירת אסטרטגיית תוכן מנצחת:
כתיבה שיווקית #1: הגדרת יעדים ברורים
תוכן איכותי נוצר למטרה מוגדרת. נכון, קל יותר לכתוב מהמותן, כתיבה רגשית, אבל זאת לא תמיד כתיבה מקדמת. לרוב צריך לכתוב תכנים שמצד אחד יפנו לקהל היעד וימשכו אותו להמשיך לחקור את האתר ולבצע אינטראקציה ראשונה ומצד שני לכתוב תוכן מדויק שיסביר לגוגל מיהו אותו קהל יעד נכסף.
לכן חשוב לקבוע האם העניין בכתיבת התוכן הוא:
– להגברת מודעות למותג
– משיכת לקוחות חדשים
– שימור לקוחות קיימים
– הגדלת מכירות
הפכו את המטרות ליעדים: SMART
– Specific: מיקוד! למשל, "הפעלת קבוצת מודעות TikTok ושליחת שלושה מיילים"
– Measurable: שימוש בקודי הנחה ייחודיים למדידת המרות
– Attainable: מיקוד בדמוגרפיה הנכונה ובפלטפורמה המתאימה הופכה את המטרת לבת השגה
– Relevant: יצירת תוכן רלוונטי המתאים למטרות גיוס (והפעלת…) הלקוחות
– Time bound: קביעת תאריכי יעד ברורים עם צעדים מוגדרים.
כתיבת תוכן שיווקי #2: הבנת קהל היעד
לפני יצירת אסטרטגית תוכן, הכירו (היטב) את קהל היעד – גילם, מיקומם, תחומי עניין, סוגי התוכן שהם כבר צורכים והפלטפורמות שבהן הם פעילים.
כיצד עושים זאת?:
1. יצירת דמויות לקוח מפורטות
2. שימוש בנתונים מ-Google Analytics וערוצי מדיה חברתית
3. ניתוח דוחות תעשייה ושיווק רלוונטיים.
כתיבת תוכן #3: ניתוח המתחרים
זיהוי 4-5 מתחרים עיקריים ובחנו (לעומק) את התוכן שלהם:
– נושאים וסוגי תוכן (בלוגים, סרטונים, פוסטים)
– תדירות הפרסום
– רמות מעורבות (לייקים, שיתופים)
– פערי תוכן שניתן למלא
– טון ומאפייני מותג
כלים כמו Ubersuggest יכולים לעזור לנתח אסטרטגיות מילות מפתח של מתחרים וזה גם אחד התחומים בהם אנחנו ממש טובים! עבור כל לקוח שלנו (הן בקידום אורגני והן בבניית אתרים) אנו עושים מחקר היקפי ומעמיק שעוזר לנו לבחור את הצירופים המקודמים ועל פיהם לבנות אסטרטגיית תוכן.
אסטרטגיית תוכן #4: ביצוע ביקורת תוכן
בחינת התוכן הקיים מאפשרת:
– זיהוי פערים
– עדכון תוכן מיושן
– שימוש מחדש בנכסים קיימים.
צרו גיליון אלקטרוני למיפוי כל התוכן לפי סוג:
– דפי אינטרנט
– פוסטים בבלוגים
– תוכן מדיה חברתית
– ניוזלטרים
– מסמכים ומדיה נוספת
נתחו את הביצועים של כל יחידת תוכן כדי לזהות אילו סוגי תוכן הצליחו בהתבסס על היעדים שלכם.
כתיבת תוכן שיווקי #5: סיעור מוחות לנושאים ופורמטים
בהתבסס על המידע שאספתם:
1. גבשו רעיונות שמתאימים ליעדים העסקיים
2. ודאו שהם מהדהדים עם קהל היעד
3. שלבו את אסטרטגיית ה-SEO ויעדי מילות המפתח
4. התאימו את הפורמט (בלוג, וידאו, אינפוגרפיקה) לנושא ולקהל.
כתיבת תוכן #6: בניית לוח תוכן ותזמון פרסום
יומן תוכן מסייע:
– לשמור על עקביות
– לתכנן מראש
– להישאר מיושרים עם המטרות.
תכננו את התוכן ל-3-6 חודשים קדימה והתחשבו באירועים עונתיים, חגים וימי שיא רלוונטיים לתעשייה שלכם.
כתיבת תוכן שיווקי #7: הגברת והפצת התוכן
לאחר יצירת התוכן, פעלו להגיע לקהל הרחב ביותר האפשרי:
– פרסום בערוצי מדיה חברתית
– שיתוף פעולה עם משפיענים ו/או קולגות בתחום או בתחומים נושקים
– הפצה בקהילות רלוונטיות
– שימוש בשיווק בדוא"ל ומודעות בתשלום
– פורמט מחדש של תוכן (הפיכת מאמר לאינפוגרפיקה / וידאו)
– עידוד תומכים נלהבים לשתף תוכן ברשתות שלהם.
אסטרטגיית תוכן #8: מדידת תוצאות והערכת ביצועים
מדידת הצלחת אסטרטגיית התוכן דרך שלושה סוגי מדדים עיקריים:
מדדי צריכה:
– צפיות בדף
– זמן מעורבות
– שיעורי יציאה
– הורדות ושיתופים
מדדי שיתוף חברתי:
– כמות השיתופים והלייקים
– זיהוי פלטפורמות בעלות ביצועים גבוהים
– ניתוח תעבורה ממדיה חברתית דרך Google Analytics
מדדי לידים:
– הרשמות לניוזלטר
– הורדות תוכן
– צפייה בסרטונים
– מילוי טפסים
השתמשו במדדים אלה כדי לשפר באופן מתמיד את אסטרטגיית התוכן שלכם.
נכון…אסטרטגיית תוכן מוצלחת דורשת התמדה, תכנון, מחקר, ומדידה מתמדת. באמצעות שמונת השלבים הללו, תוכלו ליצור תוכנית שיווק מובנית שמושכת את קהל היעד שלכם, בונה את נוכחות המותג ומשיגה את היעדים העסקיים שלכם לטווח הארוך. זוהי תוכנית שמתאימה למי שמבין את התועלות בריצה למרחקים ארוכים, כי השקעה באסטרטגיית תוכן איכותית תורמת רבות לקידום אורגני, שבשונה מקידום ממומן, מדובר בהישג שנשאר לאורך זמן.
נשמע מסובך?
שלחו ווטסאפ עכשיו ל- 050-5570750 ויחד נמצא את הדרך הבטוחה להציב את האתר שלכם בתוצאות הראשונות בגוגל.