קידום אורגני: ספטמבר 2024. קידום אתר, קידום אתרים, קידום אתרים אורגני
צילום: MUCHMORE, כל הזכויות שמורות

קידום אורגני: ספטמבר 2024

על מנת שנוכל להעניק ללקוחות שלנו את השירות טוב ביותר, אנחנו, ב- MUCHMORE, עוקבים כל הזמן אחרי ההתפתחויות החדשות בתחום של SEO / קידום אתרים אורגני. אנו עוקבים באופן קבוע אחר בלוגרים, אתרים ומובילי דעה בתחומים של אופטימיזציה ושיווק דיגיטלי ומשתדלים ללמוד מהם וליישם את התובנות עבור אתרים שאנו מקדמים.

בחודש האחרון השתתפנו בכמה וובינרים מרתקים וקראנו מאמרים שמחזקים את ההבנה שעומדים להיות שינויים בדרך בה גולשים מקבלים תשובות לשאלות, תשובות שבסופו של תהליך גורמות להם לבחור לרכוש שירות או מוצר מסוים. אם נוסיף לזה את התפתחויות האחרונות במשפט של ארה"ב נגד גוגל  יש תחושה של שינוי באוויר.

מה ששימח אותנו היה לגלות, שלמרות שינויים מרחיקי לכת שעוברים על התחום, המהלכים שאנו מבצעים בשגרה, עד כמה שהם נראים לפעמים למתבונן מהצד סיזיפיים ועמלנים, הם הדרך הנכונה לשמור על נראות אינטרנטית מקדמת. נכון, מדובר בהרבה פעולות קטנות בלא מעט ערוצים שיש לבצע מידי יום, אבל הצירוף של כל אלו יחד יוצר מעטפת שמבססת אותוריטה ומביאה אתרי אינטרנט לתוצאות הראשונות במנועי החיפוש ותוכנות AI, מקדמת שיתופי פעולה פוריים וחושפת בעלות ובעלי מקצוע לעיניי התקשורת.

ספטמבר 2024 – ממה מורכבת בעצם עבודת הקידום האורגני?

קידום אתרים אורגני: ביסוס סמכות בעזרת תוכן

סמכות (Authority) האתר נקבעת על פי האמון והאמינות שהוא משדר למנועי החיפוש ולמשתמשים. אתר עם סמכות גבוהה יזכה לדירוגים טובים יותר וימשוך יותר תנועה אורגנית. כדי לבנות סמכות, יש לדאוג לכך שבאתר יהיה תוכן איכותי, מקורי ובעל ערך לגולש.ת. יצירת תוכן מקורי, רלוונטי ומותאם לקהל היעד היא מרכזית להצלחת האתר. תוכן איכותי לא רק מושך ומעסיק את המשתמשים, אלא גם מגדיל את הסיכויים לשיתוף וקבלת קישורים נכנסים, מה שמשפר את הדירוג במנועי החיפוש.

דבקות בעקרונות, ניסיון, מומחיות, סמכותיות, אמינות ועקביות בתוכן שמעלים לאתר מבטיחה שהאתר יוערך הן על ידי משתמשים והן על ידי מנועי החיפוש. זה מסייע בבניית אמון ומוביל לדירוגים גבוהים יותר בתוצאות החיפוש.

בסופו של עניין, יצירת תוכן שמספק ערך אמיתי למשתמשים, עונה על שאלותיהם ופותר את בעיותיהם, היא המפתח להצלחת כל אסטרטגיית שיווק דיגיטלית. תוכן כזה מעודד מעורבות, שיתופים והמרות, ומשפר את מוניטין המותג.

קידום אורגני: יצירת Backlinks, קישורים חיצוניים

חשוב להוציא קישורים לאתר מאתרים מכובדים ולדאוג לפעילות רציפה ובעלת ערך בקהילה המקוונת כולל מדיות חברתיות. יצירת קישורים חיצוניים (Backlinks) מאתרים איכותיים ורלוונטיים חשובה להגברת הנראות והדירוג של האתר במנועי החיפוש. הדלפות מגוגל (שכבר קיבלו אישור רשמי…) מאשרות שגוגל מייחסת חשיבות רבה לקישורים אלו כאות לסמכות ואמינות האתר, ולכן השקעה באסטרטגיית בניית קישורים אפקטיבית היא הכרחית להצלחה ארוכת טווח.

לא מדובר ביצירת קישורי זבל.
אלא בבניית אמון.
לא יעזור לשתול אלפי קישורים לאתר בסתם אתרי זבל. חשוב לבחור להוציא לינקים שמצביעים על האתר מאתרים מבוססים ואיכותיים. מומלץ ליצור שיתופי פעולה, להציע החלפת קישורים עם קולגות שנושקים לתחום העשייה ולשים את הקישור הרלוונטי על צירוף רלוונטי, צירוף המילים שבחרנו לקדם.

קידום אתרים אורגני - מילות מפתח עם זנב ארוך

חיפושים עם מילות מפתח ארוכות ומפורטות הופכים להיות נפוצים יותר, במיוחד עם התפתחות ה-AI. מיקוד בתוכן המותאם למילות מפתח אלו יכול להוביל לתנועה ממוקדת ואיכותית יותר, ולהגברת המעורבות וההמרות באתר. כדי לקדם אתר בצורה אורגנית, חשוב להכיר את המתחרים, ללמוד איפה הם הצליחו ואיפה פחות, לבחור מילות חיפוש עוקפות תחרות ולעשות בעזרת אופטימיזציה לאתר – כל זה אפשרי בעזרת מחקר מילות מפתח איכותי ומעמיק.

קידום אתרים בגוגל (...ולא רק...): חוויית משתמש

חוויית משתמש טובה מתייחסת לעיצוב נעים, ניווט פשוט, מהירות טעינה גבוהה ותוכן נגיש. כאשר המשתמשים נהנים מהשהייה באתר, הם נוטים להישאר יותר זמן ולחזור שוב, מה שמסמן לגוגל שהאתר בעל ערך ומשפר את דירוגו.

גוגל משתמשת בנתונים הנאספים מדפדפן Chrome כדי להבין את התנהגות המשתמשים ולהתאים את תוצאות החיפוש. נתונים כמו מהירות טעינת הדפים, אבטחה וחוויית המשתמש משפיעים על דירוג האתר, ולכן חשוב לוודא שהאתר מותאם וביצועיו טובים.

Navboost זהו כלי של גוגל למעקב אחר מעורבות המשתמשים באתר, המשמש כגורם דירוג משמעותי. מעורבות גבוהה, כמו שהייה ממושכת בדפים וקליקים על קישורים פנימיים, מראה לגוגל שהתוכן באתר רלוונטי ואיכותי, מה שמשפר את דירוג האתר בתוצאות החיפוש.

קידום אתרים אורגני - רשתות חברתיות

ביסוס מותג חזק ומוכר בפלטפורמות אחרות מעבר לגוגל, כמו רשתות חברתיות מסייעת מאוד בהגדלת התנועה לאתר ובבניית אמון בקרב הצרכנים. מיתוג מוצלח מחזק את הנוכחות המקוונת ומוביל לדירוגים אורגניים טובים יותר.

רשתות חברתיות כמו טוויטר, לינקדין, גוגל ביזנס ו- Instagram הופכות למנועי חיפוש בפני עצמן, כאשר משתמשים מחפשים בהם מוצרים ומותגים חדשים. נוכחות חזקה ומעורבות פעילה בפלטפורמות אלו מסייעות להגברת החשיפה ולמשיכת לקוחות פוטנציאליים.

שימוש נכון בהאשטגים ומילות מפתח מאפשר לתוכן שלך להופיע בפני קהלים רלוונטיים ולהגביר את הנראות בפלטפורמות החברתיות. זה מקל על משתמשים למצוא את המותג והתוכן שלך בעת חיפוש נושאים קשורים. כדי לבחור האשטגים מקדמים יש לדבוק באסטרטגיה שנשענת על מחקר מילות מפתח ומתחרים.
חשוב לזכור!
המטרה של פלטפורמות אלו היא עשיית כסף.
התוכן בפלטפורמות אלו אינו מוגן ואין ערובה לכך שלא נקום בוקר אחד ונגלה שהחשבון המושקע שלנו הושעה/נסגר/הורד. לכן חשוב מאוד להשתמש באתר הבית כעוגן אליו עולים התכנים בראשונה, ורק אז להדהד אותם לשאר הפלטפורמות (לא לשכוח ליצור קשר בין הערוצים על ידי לינק לאתר – לשירות או מוצר מסוים, מאמר או עמוד הבית – מה שמקדם את אסטרטגיית הקידום האורגני).

לא לשכוח!
מערכת יחסים לא מסתכמת בזריקת תוכן על לקוח פוטנציאלי באופן לא עקבי.
חשוב לבסס אסטרטגיית תוכן תלוית לוח שנה ומועדי שיא (חגים, אירועים, תאריכים חשובים). לקיים מעורבות ישירה עם העוקבים דרך תגובות, הודעות ושיתופים, מהלכים בוני אמון המחזקים את הקשר בין המותג ללקוחות. אינטראקציה זו יכולה להוביל לנאמנות גבוהה יותר ולהמלצות מפה לאוזן.

קידום אורגני ושימוש מושכל ב-AI

בעוד שבינה מלאכותית יכולה לסייע ביצירת תוכן ובניתוח נתונים, אין להסתמך עליה באופן מוחלט. שילוב בין AI לבין יצירתיות אנושית מבטיח תוכן אותנטי ואמין, העומד בסטנדרטים של גוגל ומספק ערך אמיתי למשתמשים.

תכונת AI Overviews של גוגל (עוד לא הגיעה לישראל נכון ל- אוגוסט 2024) מספקת למשתמשים תקצירים אוטומטיים של נושאים מבוקשים. למרות הנוחות לגולשים, תכונה זו עשויה להפחית את התנועה האורגנית לאתרים, במיוחד עבור חיפושים אינפורמטיביים. על מנת להתמודד עם השינוי, יש להתמקד ביצירת תוכן ייחודי ובעל ערך המבדיל את האתר מהתוצאות האוטומטיות.
ככל שהאתר אותו אנחנו מקדמים יהיה באיכות גבוהה יותר יש סיכוי גדול יותר שיהיה קישור לאתר מתוך ה AI Overviews. בנוסף, אם מקדמים באתר שירותים או מוצרים ה AI Overviews יהיה פחות רלוונטי כי הוא מציג בעיקר אינפורמציה.

קידום אתרים אורגני: שיווק באימייל

אימייל ממשיך להיות אחד מהערוצים היעילים ביותר לשיווק, עם החזר השקעה גבוה. באמצעות קמפיינים ממוקדים, תוכן מותאם אישית וניתוח נתונים, ניתן לבנות מערכות יחסים חזקות עם הלקוחות ולהגביר את הנאמנות והמעורבות.

בלוג איכותי עם תוכן מקורי ומעניין, יכול לשמש ככלי לשיתוף מידע, חינוך הקהל והצגת מוצרים או שירותים. שיתוף מאמרים (ארוכים וקצרים) באימייל וברשתות חברתיות מגביר את התנועה לאתר ומחזק את המותג כמומחה בתחום.

שילוב בין תוכן בלוג איכותי לבין שיווק באימייל מאפשר העברת מידע בעל ערך ללקוחות ושמירה על מעורבותם. ניתן להשתמש בבלוג כדי לענות על שאלות נפוצות, לספק טיפים ולהציג מוצרים או שירותים חדשים, ולשתף את התוכן דרך אימיילים ממוקדים. מומחים ממליצים לחזק קמפיין באימייל עם הודעות SMS מושכות ומסקרנות בהן לינק לעמוד נחיתה, מאמר או דף מוצר או שירות. זה אולי נראה OLD SCHOOL אבל מסתבר שהסטטיסטיקות ממשיכות להאיר לערוץ הזה.

נראה שהמסקנה המתבקשת, היום אולי יותר מתמיד, שמומלץ שלא לשים את כל הביצים בסל אחד. חשוב לפזר סיכונים ולא לתת חומרים מקוריים ובעלי ערך לגורמים חיצוניים (מדיות חברתיות…) שאין לדעת מה יעשו איתם. האתר שלך הוא העוגן שלך, אליו עולה כל התוכן האיכותי בראשונה וממנו מוזרם לכל שאר המדיות = קידום אורגני 

רוצה לדעת איך עושים את זה הכי יעיל? אנחנו במרחק שיחת טלפון 050-5570750, יש לנו הרבה מה להציע

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן