מאצ'מור מול GOOGLE

  • עדכון אחרון: 30/10/2020

הכירו את הכותבים:

רויטל ורד טבע ואורי ורד

מעל 15 שנים בתחום של בנייה וקידום של אתרי וורדפרס

רויטל ואורי

לאחרונה, כשצפיתי בסרט התיעודי המעולה: The Social Dilemma, הרגשתי כעס עולה וגובר על כל גופי התקשורת הדיגיטלית הענקיים האלה כמו GOOGLE, FACEBOOK YOUTUBE ועוד…
אבל הבוקר ראיתי דוגמה שגרמה לי לחייך ולהיות אופטימי יותר!

היום אני דווקא רוצה להוריד את הכובע בפני GOOGLE – כיון שאני רואה מצידו מאמץ אמיתי לגרום לכך שהתוצאות הכי רלוונטיות יופיעו ראשונות במנועי החיפוש,
ותכף אספר לכם על דוגמה שאולי תגרום לכם להשתכנע בכך – ואולי גם אתם תהיו קצת יותר אופטימיים.

MUCHMORE - מאצ'מור מול GOOGLE, קידום אורגני שמביא תוצאות

תשומת הלב שלנו מנותבת ע"י אלגוריתם

בסרט The Social Dilemma הראו איך ענקי הדיגיטל, מתוך מטרה פשוטה ולכאורה לגמרי לגיטימית – להרוויח עוד ועוד כסף, משתלטים לנו על החיים. בעזרת כלים מתוחכמים הם מנתבים את תשומת הלב שלנו למקומות המוכתבים על ידי אלגוריתמים ותוכנות, פשוט כדי לגרום לנו להישאר יותר זמן ברשת. זאת מתוך ההנחה, שככל שנשאר יותר זמן אונליין, גדל הסיכוי שנקליק על פרסומות. משום שאת רוב הכסף, ענקי התקשורת והמדיות החברתיות מרווחים מכך שמשלמים להם על צפייה והקלקה על פרסומות.

כמו שנאמר בסרט The Social Dilemma: הלקוחות הם כל מי שמשלם כסף כדי לפרסם. אנחנו הגולשים ממש לא הלקוחות אנחנו בעצם המוצר. ככל שיגרמו לנו להישאר ברשת יותר זמן (בכל דרך שהיא), אנחנו שווים יותר כסף.

MUCHMORE - מאצ'מור מול GOOGLE, קידום אורגני שמביא תוצאות

ב- GOOGLE נעשה מאמץ אמיתי לגרום לכך שהתוצאות הכי רלוונטיות יופיעו ראשונות

הבוקר, גיליתי להפתעתי שב- GOOGLE נעשה מאמץ אמיתי לגרום לכך שהתוצאות הכי רלוונטיות יופיעו ראשונות במנועי החיפוש, ראו למשל את הדוגמה הזאת:
נכון להיום, 30/10/2020, כאשר חיפשתי בגוגל "כמות חיפושים למילה בגוגל" GOOGLE עצמו הופיע במקומות הראשון והשלישי ו muchmore.co.il הופיע במקום השני. אני חייב להודות ששני הכלים של GOOGLE עבור בדיקה של כמות חיפושים אכן מעולים ונותנים תוצאות חשובות.

וכמו שביקשו למטה בתגובות… הנה הקישור למאמר המדובר >> לעשות חקר מילות מפתח – בדרך החכמה 

צילום מסך מתוך גלישה בסתר: 

איך עסק ישראלי כמו MUCHMORE מופיע במקום השני לפני גוגל?

אז איך זה שלמרות שגוגל רוצה לקדם את עצמו ובצדק,  עסק ישראלי כמו muchmore.co.il מופיע במקום השני בתוצאות החיפוש, אפילו לפני GOOGLE ADWARDS שנחשב באמת לאחד הכלים הכי חשובים לחקר מילות חיפוש? (לראיה, גם אנחנו, בתור מקדמי אתרים אנחנו משתמשים בו כמעט כל יום).
דרך אגב, למי שתוהה אם גוגל מרוויח מאיתנו באיזו דרך, אנחנו מתחייבים שאין לנו כרגע פרסומות של גוגל באתר ואנחנו לא משלמים לגוגל על קידום ממומן ולמעשה אף פעם לא שילמנו, אנחנו באמת מאמינים בקידום אורגני!

לדעתי, התשובה היא שלמרות כל מה שחושבים ואומרים על גוגל, המטרה שלו היא לתת לנו – הגולשים התמימים, את התוצאות הכי רלוונטיות עבור מה שאנחנו מחפשים.
זאת אומרת שברמה מסוימת אנחנו גם הלקוחות! שזה נתון שחשוב לזכור!
אם גוגל יראה לגולשים בתוצאות החיפוש לא את התוצאות הכי חשובות, רלוונטיות ומדוייקות, בסופו של דבר ימצא לו תחליף שכן יתן לנו תשובות אמיתיות.

גוגל מקדם למקומות ראשונים אתרים שהשקיעו בתוכן

בתור מי שמקדמים אתרים בעשר השנים האחרונות, אנחנו רואים יותר ויותר שמי שמגיע למקומות הראשונים בתוצאות החיפוש של גוגל, אלו אתרים שהשקיעו באמת במאמרים חשובים שעונים על שאלות בוערות.

אז למה GOOGLE מאפשר לנו לעקוף בתוצאות החיפוש את גוגל אדוורדס?
זה קשור לעבודת הקידום האורגני: כתבנו מאמר מאוד מושקע שמסביר מה זה חקר מילות חיפוש, למה זה חשוב, מהם העקרונות שיש להתייחס אליהם. הסברנו איך למצוא מילות חיפוש עוקפות תחרות והמלצנו על שניים עשר כלים מעולים וחינמיים לחקר מילות חיפוש. כמעט כל מי שהגיע למאמר נשאר בו די הרבה זמן, ולעיתים אף חזר אליו כמה פעמים – גוגל בעצם הבין שהמאמר הזה נותן ערך אמיתי לגולשים וקידם אותו בתוצאות החיפוש.

כתבו : רויטל ורד טבע

מתכננת אסטרטגיות מבוססות תוכן לקדום אתרים וכותבת תוכן

רויטל ורד טבע

אורי ורד

מומחה בקידום אתרי וורדפרס בגוגל, בניית אתרי וורדפרס  

אורי ורד

יש לנו טעות במאמר? יש לך שאלות/הערות?

26 תגובות

  1. עדי אברמוביץ

    כל כך התרגלנו לגוגל ופייסבוק כחלק מהחיים שלנו ושל הילדים שלנו…
    גם אני ראיתי את ה – The Social Dilemma בנטפליקס…
    לדעתי חייב להיות איזה גוף שיפקח מלמעלה על גוגל וכו… לא יכול להיות שהם יוכלו לעשות כל מה שהם רוצים…

    • רויטל ורד טבע | אורי ורד

      הי עדי – תודה על התגובה.
      אכן כל כך התרגלנו לנוכחות של גוגל, פייסבוק בחיי היום. אבל במיוחד כיון שהם נכנסים לחיים של הדור הצעיר האמת פשוט חייבים שיהיה עליהם פיקוח כלשהוא.

  2. רונן

    מאמר מקצועי ומעמיק. רויטל ואורי מקצוענים ממש. מנסיון אישי

    • רויטל ורד טבע | אורי ורד

      הי רונן, תודה שקראת והגבת. בהצלחה עם השיווק והקידום של האתר!

  3. אבישג

    ממש מעניין! תודה על זה.

    • רויטל ורד טבע | אורי ורד

      תודה אבישג! המון בהצלחה – רויטל ואורי

  4. טל

    איזה כיף שלמקצוענות שלכם יש קבלות!!
    זהו Case-Study מרתק וגם אני קראתי עד הסוף!
    👏👏👏

    • רויטל ורד טבע | אורי ורד

      הי טל,
      איזה כייף שקראת את המאמר!
      אכן כייף לראות שגוגל עושה מאמץ להציג תוצאות רלוונטיות…
      ובמקרה הזה התוצאה הרלוונטית בחיפוש אחר מילות חיפוש היא אנחנו.
      תודה ובהצלחה – רויטל ואורי

  5. אמיר לוי

    כתבה מעולה!
    גם אני ראיתי את הסרט המעולה והמטריד.
    מה שכתבתם מעודד מאוד
    תודה רבה

    • רויטל ורד טבע | אורי ורד

      הי אמיר,
      אכן נחמד לראות לעיתים "שלא הכל שחור" וגוגל כנראה בדרך כלל מאוד משתדלת להציג את התוצאות הכי רלוונטיות.
      וגם חשוב לא לשכוח … גוגל עוזרת לנו למצוא תשובות להמון שאלות שאנחנו שואלים בעזרת מילות מפתח
      תודה, רויטל ואורי

  6. אורית

    כתבה מעולה! משמח לשמוע שתוכן אכותי מוערך ומקודם על ידי גוגל. ובתור לקוחה שלכם, אתם בהחלט מעל ומעבר

  7. גיא כהן

    רויטל ואורי חבר'ה מצוינים שעושים עבודה מעולה עם הרבה הוכחות ותעודות הצלחה.
    כל הכבוד!

    • רויטל ורד טבע | אורי ורד

      הי גיא יקר! תודה רבה על התגובה!
      שיהיה בהצלחה, רויטל ואורי

  8. רות ורד

    גם אני סבורה שצריך להיות פקוח "עם עיניים" על הרשתות החברתיות. טוב לדעת שיש גם בשורות טובות לגבי גוגל
    מאמר מקצועי ומעמיק. שאפו.

  9. אורית

    איזה תענוג לראות עבודת SEO איכותית, אתם מקצוענים אמיתיים!

    יהיה נהדר אם תשימו בכתבה את הלינק למאמר המדובר 🙂

  10. איל בלכמן

    תודה על הכתבה וכל הכבוד.
    כאחד שמגיע מעולם הפרסום, ומכיר מקרוב את הרגולציה על אמצעי המידה "המסורתיים",
    אני עד לשחיקה מתמדת בה.
    לא נראה לי שתוכל להיות רגולציה על גוגל, פייסבוק ודומיהם,
    אבל אני חושב שאנחנו כפרטים צריכים להיות הרגולטורים מטעמנו.
    לא לקבל כל דבר כמובן מאליו, ולחשוב מה נכון לנו ומה לא, לנסות להבין מתי ואיך
    מנסים לעשות עלינו מניפולציות ומתי לא.
    התחברתי מאד להשקעה שבכתבה, כי השקעה שמתבצעת לאורך זמן וברצינות
    ולא מנסה לעשות קסמים ברגע, היא כזו שמוכיחה את עצמה פעם אחר פעם.
    גילוי נאות, התחלתי לעבוד עם אורי כספק ממש לא מזמן, אפילו לא נפגשנו
    (בכל זאת קורונה וכו') ואני ממש שמח שחיברו ביננו.

    • רויטל ורד טבע | אורי ורד

      הי איל,
      מסכים איתך לגמרי שכל אחד צריך להיות הרגולטור מטעמו,
      עבורו ועבור הילדים שלו (עד כמה שניתן)
      תודה על התגובה, רויטל ואורי

  11. ענבר

    יאאאא!!!! איזה אלופים אתם ואיזה מאמר מעולה! כיף לראות עבודה של מקצוענים כמוכם שגם גוגל יודע להעריך אותה.

    • רויטל ורד טבע | אורי ורד

      הי ענבר,
      אכן כייף שגוגל מעריך את התוכן שאנחנו כותבים…
      תודה שקראת והגבת! רויטל ואורי

  12. רותי

    אורי ורויטל.יופי של מאמר.אין על המקצועיות שלכם.

    • רויטל ורד טבע | אורי ורד

      הי רותי יקרה,
      תודה על התגובה. מאחלים בהצלחה – רויטל ואורי

  13. גילה

    אני יודעת שאתם סופר מקצועיים אבל עכשיו ממש סיקרנתם. אפשר לינק למאמר המושקע?

  14. אודיל

    רויטל ואורי יקרים, תודה על המאמר המעודד הזה,
    הסרט הצליח להעביר הרגשה שאין אנו באמת בוחרים במידע המגיע אלינו,
    תודה על השיתוף המקצועי הזה.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן