• עדכון אחרון: 04/10/2020

בניית אתרי וורדפרס: קידום אתרי וורדפס וחקר מילות מפתח

קבלו זאת כעובדה:
ללא מחקר מילות מפתח מעניק טדיוק של מילות מפתח לא תקבלו תנועה של גולשים  לאתר שלכם.

לפי מחקר של AHREF רק 9% מכל הדפים החדשים באינטרנט מקבלים תנועה של גולשים דרך חיפושים בגוגל.

אחת הסיבות המרכזיות לכך היא שרוב האתרים לא מבצעים בדיקה (חקר מילות מפתח) של מה הלקוחות הפוטנציאלים שלהם באמת מחפשים בגוגל.

רוב העסקים שבונים אתר מקדישים המון זמן / אנרגיה / כסף לנראות של האתר ולא מתייחסים כלל לקידום של האתר. יתכן ובסופו של דבר הם יקבלו אתר מקסים ומושך, אבל כמעט ללא תנועה. דמו זאת להקמה של חנות יפיפיה ברחוב צדדי שאף אחד לא מגיע אליו.

בנוסף, אם בניתם בעבר אתר וורדפרס ובמשך שנים לא נגעתם בו, גוגל יבין שהמידע המופיע באתר כבר לא רלוונטי. חשוב שתעדכנו את האתר על בסיס קבוע, תכתבו מאמרים חדשים ותרעננו את המוצרים והשירותים שלכם באתר לפי מה שהלקוחות שלכם צריכים, רוצים ומחפשים!

Location, Location, Location

Location, Location, Location כמו שתמיד אומרים בקשר לעסקים והצלחה: מה שהכי חשוב הוא ה מיקום. 
גם במדידת הצלחה של אתרים הכי חשוב זה המיקום בתוצאות החיפוש בגוגל.

אם חושבים על זה  – ברור שכל מי שיקים חנות, מסעדה או כל עסק אחר ישקיע המון מחשבה במיקום של העסק – אבל המון בעלי אתרים לא חושבים בהתחלה על המיקום של האתר בחיפושים.

בחיפוש בגוגל תוכלו למצוא הרבה מאמרים ומדריכים על בניית אתרי וורדפרס אך כמעט באף אחד מהמאמרים לא מדברים על חקר מילות מפתח וקידום אתרים. הסיבה היא לדעתנו שנוצרה חלוקה בין חברות שבונות אתרים וחברות שמקדמות אתרים, וכל חברה מדברת ומסבירה על הנושאים שקשורים אליה.

איך עושים מחקר מילות מפתח

המטרה של חקר מילות חיפוש או מילות מפתח היא להבין מה בדיוק מחפשים הלקוחות שלכם. בדיוק כמו שכישבנו לכתוב את המאמר הזה, דבר ראשון בדקנו מה בדיוק מחפשים גולשים בגוגל למילות מפתח.

בבדיקה שעשינו בעזרת כלי מילות המפתח של אוברסג'סט ראינו שעבור צרוף המילים "איך עושים מחקר מילות מפתח" יש 100 חיפושים בחודש ועל צירוף המילים "איך עושים מחקר מילות חיפוש" יש אפס (0!) חיפושים. למרות שהמשמעות של שני צירופי המילים היא זהה יש הבדל דרמטי בכמות החיפושים.

רעיון למאמר - מילות מפתח גוגל אנליטיקס

דרך חקר מילות החיפוש ראינו שיש חיפושים אחרי מילות חיפוש כמו – " מילות מפתח שליליות" ,"מילות מפתח דוגמאות" ו" מילות מפתח גוגל אנליטיקס".

איך מחקר מילות מפתח עוזר לנו לקדם את האתר למקום הראשון?
מחקר מילות מפתח עוזר לנו להבין הלקוחות שלנו.
מחקר מילות מפתח נותן לנו רעיונות למאמרים, גורם לנו ללמוד תחומים חדשים וגם…עוזר לנו להגדיל את החשיפה לאתר שלנו.
ממש כייף לראות שמאמר שכתבנו מקבל כניסות, תגובות ויוצר לידים , בדיוק כמו שאין דבר יותר מתסכל מלכתוב מאמר ממש חשוב, מעניין, מקורי, מושקע שמקבל אפס (0!)  כניסות.

קחו למשל את צירוף המילים שגילינו במחקר מילות החיפוש שעשינו " מילות מפתח גוגל אנליטיקס".
מתברר שמשנת 2019 יש המון חיפושים אחרי צירוף המילים הזה – כיון שגוגל הפסיקו להציג בגוגל אנליטיקס מילות חיפוש שדרכן גולשים הגיעו לאתר.
למה?
כניראה מכל מיני סיבות משפטיות של הגנה על זכויות הגולשים. האם זה מתסכל את בעלי האתרים שיכלו עד אותו זמן לראות את מילות החיפוש? בוודאי!

בנית אתרי וורדפרס ומחקר מילות חיפוש – קידום מוצרים / שירותים מול מידע בעל ערך

אחד הדברים הממש חשובים ומרתקים שאנחנו רואים שוב ושוב זה שיש הרבה יותר חיפושים אחרי מידע מאשר חיפושים אחרי שירותים / מוצרים.

לדוגמה יש הרבה יותר חיפושים על "איך מקדמים אתרי וורדפרס" מאשר "חברות שמקדמות אתרי וורדפרס" או מחיר של "קידום אתרי וורדפרס". אם באתר שלכם יהיה רק תוכן על השירותים / מוצרים שלכם – כנראה שלא יגיעו אליכם הרבה גולשים שלמעשה מחפשים מידע בתחום העיסוק שלכם.

האסטרטגיה שלנו עבור הלקוחות אותם אנחנו מקדמים היא לקדם מאמרים עם תוכן אמיתי שעונים על שאלות חשובות שבוערות אצל הלקוח. המאמרים מושכים תנועה לאתר, מקבלים קישורים, מעלים את הדירוג של האתר בגוגל ובעזרת ארכיטקטורה מקדמת והנעה לפעולה הופכים לקוח פוטנציאלי ללקוח משלם. 

באתר של שמרית יש חנות אונליין למוצרים וערכות מעולות בתחום האפייה כולל בצקים מצוננים מוכנים לאפייה כגון  בצק עלים מוכן, מוצרי שמרים, מרגירינה נטורינה ועוד. אבל כדי לתת ערך מוסף שמרית לא מקדמת רק מוצרים אלא גם מאמרים, מתכונים וטיפים רבים לעבודה עם כל התחומים של אפייה לחובבי האפייה המתחילים והמנוסים כולל מתכוני עוגות שמרים, מתכון לפיצה, מגוון מתכונים למאפים מלוחים, מתכון לחלה מתוקה ועוד…

מילות מפתח גוגל אנליטיקס – לאן נעלמו מילות החיפוש באנליטיקס?

בקרוב נכתוב גם על הנושא הזה מאמר, אבל בינתיים חשוב לציין שיש דרכים "לעקוף את החסימה" של מילות מפתח בגוגל אנליטיקס.
לדוגמה:
אם תבדקו בגוגל אנליטיקס לאיזה עמודים הגיעה הכי הרבה תנועה (כדף נחיתה) בחיפושים אורגניים – תוכלו לדעת בגדול את הנושאים באתר שלכם שמקבלים הכי הרבה תנועה.
לדוגמה הדף באתר של MuchMore.co.il  שמקבל הכי הרבה תנועה ודרכו בדרך כלל נכנסים לאתר שלנו, הוא מאמר מאוד מושקע על "קידום אתרי וורדפרס".

גוגל וובמסטר הוא כלי מעולה של גוגל שמנתח את האתר שלכם במיוחד מבחינת מילות מפתח וצירופי מילים שהובילו אל האתר שלכם. אם לא התקנתם אז תתקינו.  כאן תוכלו לקרוא הדרכה בקשר לחקר מילות מפתח עם גוגל וובמסטר

רוצה לדעת על עוד כלים לחקר מילות חיפוש? השקענו…וכתבנו מאמר שמרכז 12 כלים למציאת מילות מפתח כולל סרטונים, צילומי מסך וקישורים.

לסיכום – בנית אתרים וחקר מילות מפתח

גם לפני בניית האתר וגם לאחר שהאתר עבר את הבנייה הראשונית שלו – צריך להמשיך לעדכן אותו ולבנות אותו.

אם יש לכם חנות, לפני שתקנו סטוק חדש מומלץ שתכירו את השוק שלכם ותדעו מה הטרנדים האחרונים.

אם יש לכם אתר, לפני שתשקיעו זמן יקר בכתיבת תוכן חדש או תוסיפו מוצרים חדשים לחנות כדאי שתדעו מה הלקוחות שלכם מחפשים.
זכרו! אחת הדרכים המרכזיות היא לדעת אילו מילות חיפוש או מילות מפתח הלקוחות הפוטנציאלים שלכם מחפשים.

כתבו : רויטל ורד טבע

מתכננת אסטרטגיות מבוססות תוכן לקדום אתרים וכותבת תוכן

רויטל ורד טבע

אורי ורד

מומחה בקידום אתרי וורדפרס בגוגל, בניית אתרי וורדפרס  

אורי ורד

יש לנו טעות במאמר? יש לך שאלות/הערות?

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן